Problem su nuspojave
0

Evropski antikineski zakon prijeti da uzdrma Seatove temelje Ibizu i Aronu

A. M.
Foto: Seat
Foto: Seat
Izvršni direktor Seata, Wayne Griffiths, još jednom diže uzbunu u vezi s tarifama uvedenim na električne automobile iz Kine. Ove tarife bi mogle da ugroze finansijsku budućnost španske kompanije urušavajući temelje prodaje španske marke - Ibizu i Aronu.

Prošle godine Evropska unija je, na postojeću carinu od 10 posto, uvela dodatne carine na sve električne automobile uvezene u Evropu iz Kine.

Ova mjera je najavljena kao način da se evropska industrija zaštiti od ekspanzije kineskih proizvođača, koji su optuženi da ih nezakonito subvencionira tamošnja vlada. Međutim, mnogi upozoravaju da bi nuspojave također mogle biti vrlo opasne.

Prvo, zato što bi Kina mogla da uzvrati kontramjerama u vidu sopstvenih carina na druge vrste proizvoda. Također zato što su primili upozorenje od svoje vlade i od njih je zatraženo da zaustave svoja ulaganja u zemlje koje su glasale za ove tarife. I zato što postoje zapadni proizvođači koji neke od svojih električnih modela proizvode u Kini i izvoze ih u druge dijelove svijeta, uključujući i Evropu. To se dogodilo, na primjer, BMW-u, MINI-ju i španskom dvojcu Seat/Cupra.

Carine prijete da se na primjeru Cupre Tavascan, koji se trenutno proizvodi u Kini, a na koji prilikom uvoza u Evropu mora platiti dodatna tarifa od 20,7 posto, uz postojećih 10 posto. Ove tarife trenutno apsorbuje sama španska kompanija, ali situacija je dostigla granicu.

Svemu se dodaje i obaveza brendova da balansiraju svoju prodaju i povećaju prodaju elektrifikovane modele kako bi smanjili prosječnu emisiju CO2, iako je Evropa obećala da će modifikovati propise kako bi proizvođačima dala prostor za adaptaciju. Ali uprkos tome, iz Seata upozoravaju da bi se, zbog kineskih tarifa, kompanija mogla suočiti sa smanjenjem svojih vozila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem kako bi uravnotežila svoju prodajnu kombinaciju i oporavila se od gubitaka.

Španci ističu da novi zakoni prijete otpuštanjem radnika, ali i zaustavljanjem proizvodnje dva najprodavanija modela španske marke, Ibize i Arone koji su prošle godine pronašli put do skoro 162.000 kupaca. Međutim, španski brendovi, koji su dio VW grupe, tvrde da su u pregovorima s Evropskom komisijom kako bi pronašli rješenja. Izvršni direktor kompanije pomenuo je kako je Tesla uspio da smanji svoje tarife na 7,8 posto.

"Kreatori politike moraju razumjeti da se prilikom donošenja odluka proizvođači bave dugoročnim odlukama o tehnologiji, modelima, platformama i proizvodnim pogonima. Ne možete jednostavno improvizirati stvari preko noći, tako da vam je potrebna određena dugoročna pouzdanost. Potrebna nam je određena sigurnost u tom pogledu", izjavio je šef Seata i Cupre, Wayne Griffiths.

Seat još neće imati električne automobile, iako može imati relativno lak put do njih, zahvaljujući razvoju ovih vozila na nivou Volkswagen Grupe. Naime, uskoro će stići novi električni automobili u A i B segmentu, koji će za sada zaobići špansku marku. Međutim, Španci imaju asa u rukavu, a riječ je naravno o brendu Cupra.