Između istoka i zapada
17

Šef Renaulta: Želimo industrijsku politiku koja brani Evropu od kineskih kompanija

A. M.
Luca de Meo, šef Renault Grupe i predsjednik Udruženja evropskih proizvođača automobila, pozvao je na novu industrijsku politiku u Evropi. Upozorio je da evropsku autoindustriju ugrožavaju kompanije iz Kine, ali i američki Tesla.

Dok se kineske marke automobila počinju širiti Evropom, autoindustrija Starog kontinenta počinje zaista patiti od ovog fenomena. Iz tog razloga Luca de Meo, šef Grupe Renault i predsjednik ACEA-e, poziva na novu industrijsku politiku kako bi se Evropa zaštitila od stranih marki poput Tesle i kineskih proizvođača.

U intervjuu koji je dao francuskim medijima, de Meo je rekao da se Evropa suočava s velikim izazovima i da će otuđenje i dezorijentisanost evropske automobilske industrije dovesti do strukturalnog deficita trgovačkog bilansa za Evropu. Luca de Meo također upozorava da bi odustajanje od SUS motora od 2035. moglo značiti smanjenje konkurentnosti evropske autoindustrije.

"Motor s unutrašnjim sagorijevanjem stoljeće je služio kao zaštitna barijera za nas Evropljane. Sada Kinezi kontrolišu 75 posto globalne proizvodnje baterija!", izjavio je de Meo.

Italijan je također dodao da Evropi nedostaje "holistička vizija" u pogledu regulacije automobilske industrije. Upozorava da Sjedinjene Američke Države daju poticaj za svoju industriju, dok je Kinezi planski organizuju.

Također, šef Renault Grupe je dodao da su u posljednjih 20 godina automobili postali teži za 60 posto i skuplji za minimalno 50 posto. De Meo je izrazio zabrinutost i činjenicom da je prosječna starost voznog parka na Starom kontinentu povećana sa sedam na 12 godina.

Iz tih razloga, Luca de Meo traži od Evrope novu industrijsku politiku i jedinstvo u borbi protiv konkurencije sa istoka, ali i sa zapada. Rješenje koje je predložio predsjednik ACEA-e je da svi propisi o mobilnosti i automobilima budu objedinjeni na jednom mjestu, kao i stabilan okvir pravila i standardizacije širom Evrope. Čini se da prava borba za evropske proizvođače tek predstoji.