Situacija u Mercedesu se pogoršava, prognoze su loše za cijelu autoindustriju
Međutim, tržište je pokazalo da su električni automobili daleko od toga da budu prihvaćeni kao jedino prevozno sredstvo. Kako brojke pokazuju da prodaja ne raste, brendovi već zvone na uzbunu.
Situacija je delikatna, a u slučaju Mercedesa se samo pogoršava. Brend Mercedes-Benz bio je jedan od prvih koji je bezglavo skočio na tržište električnih automobila, a ujedno je bio i taj koji je najviše požurio. Asortiman EQ je za kratko vrijeme narastao, od Mercedes EQA do EQS SUV-a.
Prvobitni cilj je bio da do 2030. godine postanu kompanija koja prodaje 100 posto električna vozila. Međutim, od tog plana nema ništa! S obzirom na nizak obim prodaje, novi cilj je dostići 50 posto prodaje električnih vozila do kraja decenije. Uvjerljivija cifra, ali sada je problem profitabilnost.
Mercedesovi problemi se vide i kod drugih proizvođača
Kina nije samo postala glavni igrač na međunarodnoj "električnoj" sceni, već je postala i najveće svjetsko tržište automobila. Brendovi su potpuno zavisni od Kine. Međutim, privilegovani položaj koji su zauzeli strani proizvođači se urušava kako se na njihovo mjesto pojavljuju novi lokalni brendovi.
Mercedes, BMW i Audi više nisu sami i više ne dominiraju. Oni se bore protiv vrhunskih kineskih proizvođača kroz saradnju sa ovim brendovima, kao što je Denza - zajedničko ulaganje između BYD-a i Mercedesa, od kojeg su međutim Nijemci sada iznenada potpuno odustali.
Mercedes je sada u teškoj situaciji zbog smanjenog tržišnog učešća u Kini. Prodaja je pala i profitabilnost je stoga mnogo niža od očekivane. Nijemci su početkom godine očekivali profitabilnost od 11 posto, ali nove prognoze ukazuju na brojke između 7,5 i 8,5 posto za tekuću godinu. Značajan pad koji može biti praćen daljim rezovima. Najskuplji modeli su najviše podbacili u Kini, uglavnom S-Klasa i Maybach.
Kinezi uzburkali tržište
Raspoloženje je toliko depresivno da je Mercedes već najavio kraj proizvodnje modela EQS-a. Najveća električna limuzina će nestati i bit će apsorbovana u buduću 100 posto električnu varijantu S-Klase. Ola Kallenius, izvršni direktor Mercedesa, uvjerava da će kompanija učiniti sve što može da poboljša situaciju. To uključuje lansiranje novih modela za Kinu.
Mercedesova situacija nije ni jedinstvena, niti iznimka na tržištu. Mnogi evropski brendovi se suočavaju sa istim problemom. Njihov udio u Kini je opao, jer su ih zamijenili novi lokalni proizvođači.
Volkswagen je već najavio agresivan plan smanjenja koji bi mogao uključiti, po prvi put, zatvaranje fabrika u Njemačkoj. Isto važi i za BMW. Bavarska kompanija je već smanjila prognoze dobiti za ovu godinu zbog kineske dominacije i sporog usvajanja električnih automobila u ostatku svijeta.