Sjećanje na Veselina Kapetanovića i zlatno doba sarajevskog autosporta
Pored Fadila Kadića i Seada Alihodžića te uz članove uprave kluba, Gorana Bilana, Mirka Sakića, Zlatka Galića, Djordja Radovića i Brane Lekića, ovu ekipu činili su Veselin Kapetanović, Fadil Ćerimagić, Dušan Dodo Mandić, Boris Popović, Behdžet Mutevelić, Želimir Osenk (Fantom), braća Salem i Nedžad Hadžiavdagić, Muhamed Bukvić, Josip Figurić, braća Goran i Zoran Simić, braća Božidar i Vlado Nikić, Goran Žagovec, braća Plamenko i Slavenko Šehović, Mišo Bauk, Fahrudin Kulenović, Šeleda Nenad, Dželal Serdarević, Želimir Soldo…
Nešto kasnije ovoj uspješnoj ekipi pridružili su se Dragan Mićanović, Džihad Bukvić, Sead Alajbegović, Zlatko Kapetanović, braća Bećir i Besim Škrijelj, Veroljub Lužaić, Goran Lubarda, Fahrudin Džafić i članovi sarajevskih autoklubova AMK Igman Ilidža i AMD Centrotrans Sarajevo, Stjepan Ježek, Jozo Bogdanović, Sead Deljkić, Zoran Željo, Seid Sarajlić, Seid Omanović i drugi.
Također, 1972. godine osnovan je najuspješniji bosanskohercegovački klub, AMK Željezničar Sarajevo o kojem smo ranije pisali.
Na minulo zlatno doba autosporta podsjeća nas nekadašnji sarajevski i ex jugoslavenski automobilista Šefik Braco Emrić, a iz porodičnog albuma, podatke za ovaj tekst ustupila je gospođa Amela Tihić, sestra Veselina Kapetanovića.
Zahvaljujući vrhunskim rezultatima i kao takmičari reli reprezentacije Jugoslavije, sarajevski automobilisti nastupili su na 6. Balkanskom reliju, održanom od 24. do 27. septembra 1970. godine u Bugarskoj sa startom u gradu Sofija. Pored sarajevskih posada Fadil Kadić / Veselin Kapetanović, Sead Alihodžić / Slavan Božović i Behdžet Mutevelić / Mahir Elezović, na ovom međunarodnom reliju Šampionata Balkana nastupili su i tada najbolji jugoslavenski automobilisti Jovica Paliković, Mladen Gluhak, Branimir Perić Džo i Branko Nađ.
Ipak, reli na domaćem terenu sarajevskim automobilistima bio je prava poslastica. Naime, na itinereru dužine oko hiljadu i pet stotina kilometara sa deset brzinskih ispita Trebević, Gazin (Vasin) Han, Pale Brus i Jahorina, startom u petak u večernjim satima u Sarajevu i ciljem na Jahorini u nedjelju u ranim jutarnjim satima nakon iscrpljujuće vožnje između nekoliko bosanskohercegovačkih gradova, u periodu od 1970. do 1974. godine vožen je zimski Reli Jahorina Šampionata Jugoslavije.
Naravno, među više od šezdeset posada, na ovom reliju nastupali su i sarajevski automobilisti, a zbog snijega i leda reli je podsjećao na jedan od najstarijih i najpoznatijih svjetskih relija, Reli Monte Carlo. Ovdje je značajno napomenuti da su već prve godine održavanja ovog relija automobilisti AR Sarajevo u jakoj konkurenciji brojnih jugoslavenskih klubova osvojili prvo mjesto u generalnom plasmanu klubova.
Mada je na ovom reliju najuspješniji bio Sarajlija Fadil Kadić, ujedno i prvi reli šampion Jugoslavije iz Bosne i Hercegovine, mnogi još uvijek pamte bravurozne vožnje još jednog Sarajlije, Veselina Kapetanovića, poznatog po nadimku Makso.
Automobilskoj legendi iz ugledne sarajevske porodice, vedrog ali nemirnog duha i uvijek odjevenog poput manekena, Veselinu Kapetanoviću je kao studentu političkih nauka u Sarajevu i kao i mnogim drugim poznatim imenima sarajevske scene tog vremena, mjesto sportskih i kulturnih dešavanja u gradu bio Sportski centar FIS u Mis Irbinoj ulici u Sarajevu gdje su osnovani prvi sportski klubovi i u kojem su se pored sportskih takmičenja 60-tih godina održavali i koncerti rock grupa. Sa svojom rajom bio je čest gost kultne sarajevske kafane Parkuša i caffe bara Stari Sat, a kao član kluba AR Sarajevo za upravljačem svojih automobila Zastava 750, NSU 1000 TT i potom BMW 1602 Alpina, nastupao je na relijima, kružnim i brdskim trkama Šampionata Jugoslavije gdje je više puta zauzeo jedno od prva tri mjesta.
Bio je stalni učesnik relija Jahorina, a na čuvenoj kružnoj trci Šampionata Jugoslavije voženoj ulicama Sarajeva i pod nazivom Velika trka Sarajeva 1971. godine, Veselin Kapetanović je u jakoj konkurenciji klase do 1600 ccm zauzeo šesto mjesto za upravljačem novog i tada tek kupljenog BMW 1602 Alpina sa serijskim gumama. Ipak, možda najzanimljiviji, ali i najtragičniji nastup Veselina Kapetanovića bio je na Reliju Jahorina Hena 1972. godine kada je bio prvi u klasi i među vodećim u generalnom plasmanu. Nošen krilima pobjednika i svega nekoliko stotina metara ispred cilja, izgubio je kontrolu nad svojim BMW-om koji se potom zabio u duboki snijeg izvan staze.
Reli je održan u mjesecu februaru pa je zbog snježnih nanosa te godine, makadamska dionica Bistrica - Jahorina više ličila na bob stazu nego na put za Jahorinu, a pobjednik ovog relija bio je Jovica Paliković za upravljačem Renaulta 12 Gordini. Zagrebački automobilista koji je osvojio petnaest šampionskih titula Jugoslavije i pobjednik Relija Monte Carlo za upravljačem Renaulta 8 Gordini u klasi do 1300 ccm, Jovica Paliković bio je veliki prijatelj Veselina Kapetanovića, pa i danas čuva drage uspomene na svog prijatelja, grad Sarajevo i sarajevske automobiliste.
Pored Relija Jahorina u okolini Sarajeva i itinereru od oko tri stotine kilometara, tih godina vožen je 6. aprilski reli za koji se može reći da je predstavljao "mali obračun sarajevskih automobilista", a bodovan je za Šampionat Bosne i Hercegovine. Na ovom reliju 1971. godine Veselin Kapetanović vozio je NSU 1000 TT zapremine motora 1085 ccm, ali u klasi do 1300 ccm i iznenadio svoje rivale zauzevši drugo mjesto iza Muhameda Bukvića. Naredne 1972. godine na istom reliju i za upravljačem BMW 1602 Alpina zauzeo je prvo mjesto u klasi i u generalnom plasmanu te oborio rekord staze brzinskog ispita Dugi Trebević koji je nešto ranije postavio Jovica Paliković.
Sarajevo pamti svoje automobiliste, pa tako i Veselina Kapetanovića zvanog Makso koji je preminuo na svoj rođendan 14. jula 2021. godine u 74 godini života u svom rodnom gradu Sarajevu gdje je i sahranjen.