Električni rekorder
0

Škoda Enyaq RS iV oborila dva Guinnessova rekorda

Klix.ba
Enyaq RS iV kojim je upravljao automobilistički novinar Richard Meaden oborio je Guinnessov rekord za "Najduži kontinuirani drift vozila na ledu (Longest Continuous Vehicle Drift on Ice)" nakon što je dosegao udaljenost od čak 7,351 km.

Škoda je postavila dva zvanična svjetska rekorda u drift-u sa Enyaq RS iV SUV-om, drugim potpuno električnim sportskim modelom marke. Rekordi za 'Najduži kontinuirani drift vozila na ledu' i 'Najduži kontinuirani drift vozila na ledu (električni automobil)', su potvrđeni od strane GUINNESS WORLD RECORDS. Postavio ih je automobilistički novinar Richard Meaden na kružnoj stazi dužine 188.496 m na zaleđenom jezeru Stortjärnen u blizini Östersunda, u Švedskoj, u četvrtak, 19. januara 2023.

Prvi rekord koji je Škoda oborila na jezeru Stortjärnen bio je najduži neprekidni drift vozila na ledu. Vozeći nedavno lansirani SUV Škoda Enyaq RS iV, Richard Meaden je postavio novi zvanično potvrđeni rekord držeći automobil u kontrolisanom driftu više od 15 minuta i prešao 7,351 km. Meadenov drift nadmašio je prethodni rekord od 6,231 km, postavljen u Kini 2022. godine. Oborivši prvi rekord, Meaden i Škoda Enyaq RS iV SUV postavili su istovremeno i drugi rekord za 'Najduži kontinuirani drift vozila na ledu (električni automobil)'.

Uz prisustvo sudije GUINNESS WORLD RECORDS i međunarodnog drifting suca Davida Kalasa kao svjedoka, Škoda je postavila rekord četvrtog dana nakon brojnih treninga s različitim kombinacijama guma. Kako bi se postigao savršen drift, ukupno je uloženo 18 sati drifta tokom punih pet dana na temperaturama ispod nule.

Enyaq RS iV SUV se izdržao u zahtjevnim uslovima i 39 puta je obišao drift krug tokom 15 minuta i 58 sekundi svoje rekordne vožnje. Postigao je najveću brzinu od 48,69 km/h i kretao se brzinom od 31,64 km/h u najsporijoj tački.

Standardni serijski automobil koji je upotrijebljen za postizanje rekorda bio je opremljen 20-inčnim alu felgama. Däckproffsen 245/35-R20 'gume za posebne vožnje' (preuzete od Michelin-a) na prednjoj strani imale su 600 klinova od 5 mm, što je omogućilo još bolju vuču i upravljanje na smrznutoj površini bez prianjanja; dok su gume Nokian Hakkapelitta 255/45-R20 postavljene na zadnje točkove imale 300 klinova od 2 mm na površine gume, što se pokazalo kao idealna kombinacija na 40 cm debeloj ledenoj površini.

Postavljanje dva nova naslova GUINNESS SVJETSKIH REKORDA vraća Škodu, novog rekordera Richarda Meadena i natpisnu pločicu RS u knjige rekorda. Godine 2011., britanski vozač je postavio novi rekord u brzini kopnene asocijacije Južne Kalifornije (SCTA) za 2,0-litarski automobil sa prisilnom indukcijom od 227,080 mph. Vozeći Škodu Octaviu RS proizvedenu u Velikoj Britaniji, rekord je postavljen na legendarnom Bonneville Salt Flatsu u SAD-u.

Meaden je o trijumfu rekao: „Vratiti se za volan još jedne Škode koja obara rekord je prilično posebno, ići od Bonneville Salt Flatsa u SAD-u do zaleđenog jezera u Skandinaviji – postavljanje dva različita rekorda u dva veoma različita automobila. Nevjerovatno sam ponosan što sam ponovo dio tima koji obara rekorde nakon 12 godina – ko bi rekao da ćemo biti ovdje i driftati električnim automobilom po ledu? To pokazuje koliko se automobilski svijet mijenja i koliko je uzbudljiv.”

Enyaq RS iV ima u odnosu na standardni Enyaq iV, sportsko ogibljenje koje je 15 mm niže sprijeda i 10 mm niže pozadi. Progresivno upravljanje i izbor režima vožnje, kao i opciona dinamička kontrola šasije za prilagodljivi sistem prigušenja što rezultira još boljom vučom. Dalja poboljšanja uključuju karakteristične RS sportske branike, sjajno crne vanjske detalje, kao i sportska sjedišta sa crnim kožnim presvlakama proširenim na volan kao i obloge instrument table.

Enyaq RS iV SUV je druga potpuno električna Škoda koja nosi RS značku, nudeći 299 KS i 0-100 km/h za samo 6,5 sekundi iz baterije od 82 kWh (77 kWh neto) i dva elektromotora. Sa po jednim na svakoj osovini, Enyaq RS iV proizvodi 460 Nm obrtnog momenta, uz trenutno ubrzanje i moćne performanse. Vozilo se može brzo puniti pri brzinama od 135 kW, što znači da se punjenje od 80% može postići za svega 36 minuta.