Češki gradski automobil
31

Škoda Fabia slavi 25. rođendan, prodano je gotovo pet miliona primjeraka

D. B.
Škodin model Fabia ove godine puni 25 godina, čime se obilježava četvrtina stoljeća uspjeha malog gradskog automobila.

Fabia je debitovala 1999. godine te je tokom četiri generacije prodana u gotovo pet miliona primjeraka. Prvi put se pojavila na sajmu automobila u Frankfurtu 14. septembra 1999. godine, a od tada je postala ključni igrač u Škodinoj ponudi te na evropskom tržištu malih automobila.

Prva Fabia je stigla kao petovratni hatchback dužine 3.960 mm, a nakon manje od jedne godine je stigao i karavan, dok se limuzina pridružila 2001. godine. Dvadesetak dizajnera predvođenih Dirkom van Braeckelom zaduženi su za izgled automobila.

U martu 2003. je Škoda predstavila sportsku RS verziju, koju je pokretao 1,9-litarski TDI motor, koji je razvijao 131 KS. Ovaj model su odlikovali brzina i mala potrošnja.

Druga generacija Fabije debitovala je na sajmu automobila u Ženevi u martu 2007. godine. Model je malo porastao te je bio 22 mm duži i 47 mm viši od prethodnika. Nove verzije su uključivale Scout iz 2009. te Monte Carlo.

U oktobru 2014. godine je stigla treća generacija, koja je premijeru imala na sajmu automobila u Parizu. Bila je bazirana na PQ26 platformi te je imala "oštrije" linije, niži i širi stav. Također, posjedovala je novu sigurnosnu tehnologiju kao što su Front Assist sistem i adaptivni tempomat.

Najnovija generacija Fabije predstavljena je u proljeće 2021. godine kao petovratni hatchback, a zasnovana je na MQB A0 platformi. Dizajn potpisuje šef Škodinog dizajna Oliver Stefani. Četvrta generacija je nešto duža od 4,1 metar, a zapremina prtljažnika je povećana na 380 litara, odnosno za 50 litara više u odnosu na prethodnu generaciju.

Fabia ima historiju i u autosportu. Kao što je poznato, Fabia WRC se takmičila 2003. godine, dok Fabia RS Rally2 nosi to naslijeđe i danas.

"Škoda Fabia je odigrala ogromnu ulogu u historiji brenda te segmentu malih automobila u Evropi", poručuju iz Škode.