Smjena na tržištu pristupačnih automobila: Da li je Citroën nova Dacia u Evropi?
Dacia čini nevjerovatne korake – svaki šesti automobil prodati u Francuskoj je Dacia, a njen udio na evropskom tržištu konstatno raste. U 2022. Dacia je prodala 573.800 vozila – u usporedbi sa 700.000 Citroena širom svijeta. Iako nova politika Citroëna cilja na milion vozila godišnje, što se u ovom trenutku i ne čini kao nemoguće, Dacia je takođe na sličnoj talasnoj dužini.
Bivši izvršni direktor je zamislio Citroën kao marku pristupačne mobilnosti, predstavivši Ami urban mobility, ali i dijametralno suprotni i ujedno vodeći crossover C5 X po visokoj cijeni, te tako napravio pripremu za novi Citroën e-C3. U pitanju je konkretniji, broj veći, moderniji, opremljeniji i na kraju povoljniji gradski EV od trenutno najpovoljnijeg električara u Evropi - Dacije Spring. Potpuno novi e-C3 iznova definiše pojam pristupačnog električnog automobila. Sa subvencijom Francuz košta 18.000 eura, dok Rumun zbog proizvodnje u Kini ostaje bez poticaja u Francuskoj, te će od 2024. koštati 20.000 eura. Dacia Spring će tako izgubiti titulu najpristupačnijeg električnog automobila u Evropi, posebno kada Citroën na tržište uvede verziju e-C3 sa manje kapacitetnom baterijom koja omogućava autonomiju do 200 km, ali će zato i cijena sa subvencijom otići još niže na oko 15.000 eura.
Novi e-C3 je punopravni automobil iz B segmenta sa 4 metra dužine, dok omaleni Spring mjeri tek 3,7 m. Dacijin predstavnik nema šarm, niti razigrane boje i opremu u enterijeru, koju ima moderniji i svježiji e-C3. Spring je takođe uskraćen za sistem upozorenja pri skretanju u drugu traku kao i za automatsko kočenje pri detekciji pješaka - sisteme koje Citroën dodnosi u osnovnom paketu. Ukupni sigurnosni paket je na strani e-C3, a kupci ovakvih automobila žele sigurnost za djecu.
Šta je još važnije, Spring dolazi s dosta manjom baterijom od 26,8 kWh i dometom od 230 km, dok novi e-C3 ima 44 kWh bateriju i može preći 320 km. Također, Citroën ima jači elektromotor od 113 KS, dok Dacia izvlači tek 45 KS ako poredimo ''trenutno'' ulazne verzije.
Dok se dva električna vozila razlikuju po specifičnostima proizvoda, filozofije njihovih krovnih marki imaju mnogo više zajedničkog. Citroën smanjuje troškove svojih proizvoda, što je ključno za njegovu ulogu predvodnika Stellantisovog francuskog prodora na evropskom tržištu pristupačnih modela. Citroen naravno jasno navodi da će se novi e-C3 sklapati u Evropskoj uniji, dok se Spring proizvodi u Kini, što je trenutno najveća prednost koju ima francuski proizvođač.