DISKONTNE CIJENE
13

Šta radi konkurencija: Volkswagen drastično spustio cijene ID.4 u Kini

A. M.
Pod pritiskom konkurencije, Volkswagen u novoj promotivnoj kampanji na kineskom tržištu značajno je spustio cijene električnog modela ID.4. Ulazni model s prijašnjih 26.700 dolara sada je spušten na diskontnih 20.100 američkih dolara.

Volkswagenovo zajedničko ulaganje s kineskim partnerima u Kini decenijama postoji kroz kompanije FAW-VW i SAIC-VW. Tačnije, u pitanju su poslovni savezi u različitim regijama, zbog čega ni nazivi modela nisu isti. Naime, dok jedna joint-venture kompanija (FAW-VW) proizvodi ID.4 CROZZ i ID.6 CROZZ, ona druga (SAIC-VW) prodaje ID.4 X i ID.6 X. Također, nedavno su po istoj strategiji lansirali električnu limuzinu ID.Next (SAIC-VW) i ID.7 Vizzion (FAW-VW).

Kada je Volkswagen lansirao ID.4 u Kini u januaru 2021., ovaj električar je debitovao s cijenom od 26.700 USD. Međutim, najveće svjetsko tržište električnih automobila u zadnje vrijeme u cilju privlačenja kupaca radi manipulacije s cijenama na šta ni VW nije ostao imun.

Ovaj potez dolazi nakon što je VW-SAIC početkom jula značajno snizio cijene električnog modela ID.3. Cijene za ovaj model doživjele su pad za čak 16% u odnosu na izvorne, te najmanji Volkswagenov EV u Kini sada košta oko 17.500 američkih dolara. Prošlog mjeseca, Volkswagen je objavio da je ID.3 ‘’prikupio’’ preko 10.000 narudžbi nakon novih reduciranih cijena. Takođe, prodaja ID.3 skočila je s 1.819 jedinica u junu na 7.378 u julu.

Iako su ova sniženja cijena značajno povećala prodaju električnih vozila za Volkswagen u Kini, neki industrijski analitičari izražavaju zabrinutost. Njihova bojazan proizlazi iz analize Volkswagenovih proizvodnih troškova, što ukazuje da bi njemački proizvođač s ovim agresivnim smanjenjem cijena mogao poslovati s gubitkom. Takva bi situacija potencijalno mogla odraziti na profite Volkswagena i kineskih partnera.

Sve u svemu, čisto sumnjamo da će VW poslovati s gubitkom. S druge strane, cijene automobila u Kini su više nego diskontne spram Evrope, budući da za cijenu jednog ID.4 u Kini na Starom kontinentu ne možete priuštiti ni Polo.