Novi nivo luksuza
0

Star Centar Živinice predstavio novu Mercedes-Benz S-Klasu, bili smo na testnoj vožnji

Klix.ba
(Foto: Klix.ba)
U Mercedes-Benz Star-Centru u Živinicama, uz poštivanje epidemioloških mjera, danas je predstavljena nova Mercedes-Benz S-Klasa, a to je bila prilika da se bolje upoznamo s ovim luksuznim modelom njemačkog brenda te da osjetimo iskustvo vožnje limuzine koja ponovo pomjera sve granice u automobilskoj industriji.

Mercedes-Benz S-Klasa slijedi dugu tradiciju koja se proteže sve do začetka Mercedes brenda, početkom 20. vijeka. Svaki model je presudno utjecao na automobilski inženjering svoje ere. Mnogo prije zvanične oznake S-Klase, modeli u poslovnoj i luksuznoj klasi bili su glavni element portfolija kompanije sa sjedištem u Stuttgartu i uvijek su bili sinonim za luksuz, udobnost, sigurnost i moderan način života. Kontinuirano porijeklo S-Klase započinje modelom 220 (V 187) iz 1951. Oznaka "S-Klasa“ zvanično je uvedena sa serijom 116, 1972. godine.

S-Klasa predstavlja fascinaciju brenda Mercedes-Benz, legendarna i tradicionalna inženjerska stručnost definiše luksuzni segment u automobilskoj industriji. Nova S-Klasa može se doživijeti svim čulima – vidom, osjećajem, sluhom i mirisom, nudeći brojne inovacije u oblastima pomoći pri vožnji, sigurnosti i interakcije. Mercedes-Benz oblikuje sljedeću generaciju individualne mobilnosti za naše doba inovacijama koje fokus stavljaju na ljude. Nova S-Klasa koristi digitalizaciju kako bi automobil empatično odgovorio na potrebe i želje vozača i putnika.

Najvažnije nove karakterstike S-Klase

Druga generacija MBUX sistema (Mercedes-Benz User Experience) debituje u novoj S-Klasi. Još jedna prekretnica je interfejs između vozača, putnika i vozila, sa do pet ekrana u vozilu, neki sa OLED tehnologijom. Pritiskom na dugme, novi 3D ekran upravljačkog programa po prvi put omogućava prostornu percepciju scene sa stvarnim 3D efektom. Slično impresivna karakteristika je veliki head-up displej sa sadržajem proširene stvarnosti (augmented reality). Na primjer, prilikom kretanja, animirane strelice za isključenje (“riblje kosti”) se virtuelno i precizno projektuju na kolovoznu traku.

Koristeći kamere na gornjoj kontrolnoj tabli i algoritme za učenje, MBUX Interior Assist prepoznaje i predviđa namjere putnika. To čini tumačenjem pravaca glave, pokreta ruku i govora tijela, a odgovara odgovarajućim funkcijama vozila. Na primjer, ako vozač pogleda preko ramena prema zadnjem staklu, Interior Assist automatski otvara zavjesu zadnjeg prozora (sunblind).

Aktivno ambijentalno osvijetljenje (opciono dostupno) dopunjuje ambijentalno osvijetljenje (standardna oprema) dodatnim slojem svjetlosti. Sa oko 250 LED svetala, aktivno ambijentalno osvjetljenje je intergisano u sistem pomoći pri vožnji, i može vizuelno da pojača njegova upozorenja. Dodatno, moguće su povrtane informacije kada se, na primjer, koristi sistem za kontrolu klime ili 'Hey Mercedes' glasovni asistent.

Najnovija generacija paketa pomoći pri vožnji (Driving Assistance Package) ima nove i brojne unaprijeđene funkcije. Jedan primjer je pametno poštovanje ograničenja brzine. Novi prikaz pomoći na ekranu vozača jasno prikazuje preko cijelog ekrana princip rada sistema pomoći u vožnji.

Tokom jakih frontalnih sudara, zadnji zračni jastuk (opciono dosupan za S-Klasu sa dužim međuosovinskim rastojanjem) može znatno smanjiti opterećenje koje djeluje na područje glave i vrata putnika na zadnjim sjedištima. Prednji zračni jastuk sa zadnje strane sjedišta postavlja se posebeno nježno zahvaljujući svojoj inovativnoj konstrukciji koja koristi cjevastu strukturu.

Zahvaljujući upravljanju zadnjom osovinom (opciono), S-Klasa je upravljiva kao i kompaktni automobil u gradu. Ugao upravljanja na zadnjoj osovini je do deset stepeni. Krug zaokreta smanjen je do 2 metra.

Više od 50 elektronskih komponenata u novoj S-Klasi može se ažurirati novim softverom bezičnim putem (“over-the-air” OTA). Tu spada čitav infotejment sistem MBUX, displej vozača i MULTILED i DIGITAL LIGHT sistemi osvjetljenja. Ova tehnologija štedi vrijeme kupaca, jer on/ona ne mora da posjeti servis u tu svrhu. Pored toga, vozilo ostaje ažurirano i opremljeno najnovijim funkcijama tokom svog životonog vijeka. Eksplicitan pristanak kupaca je uvijek preduslov za OTA ažuriranja.

Kada prijeti bočni udarac drugim vozilom, karoserija vozila se može podići zahvaljujući E-ACTIVE BODY CONTROL sistemu oslanjanja (opciono) u roku od nekoliko desetinki sekunde. Ovo je nova funkcija PRE-SAFE® Impulse Side: može da smanji opterećenja koja djeluju na putnike jer usmjerava sile udara ka posebno otpornim konstrukcijama u donjem dijelu vozila.

Očekuje se da će od druge polovine 2021.godine, S-Klasa moći da se vozi u uslovno automatizovanom režimu sa novom funkcijom DRIVE PILOT (opciono dostupna), u situacijama kada je gustina saobraćaja velika ili na odgovarajućim dionicama puta u Njemačkoj. Na taj način smanjuje se pritisak na vozača, a omogućava im se da se bave sekundarnim aktivnostima kao što su pretraživanje interneta ili provjeravanje emeilova, dobijajući tako dodatno vrijeme.

Revolucionalna tehnologija farova DIGITAL LIGHT (dostupno opciono) omogućava potpuno nove funkcije, kao što su projekcija simbola upozorenja na put ispred. U svakom faru, DIGITAL LIGHT ima svjetlosni modul sa tri ekstremno moćne LED diode, sa svjetlošću koja se prelama i usmjerava do 1,3 miliona mikro ogledala. Rezolucija je, prema tome, veća od 2,6 miliona piksela po vozilu.

Iskustvo automobilskog luksuza na potpuno nov način

"S-Klasa je najprodavanija luksuzna limuzina na svijetu. Sa najnovijom generacijom, želimo da našim kupcima ponudimo inovaciju, bezbijednost, komfor i kvalitet kao nikad do sada", kaže Ola Källenius, predsjednik kompanija Daimler AG i Mercedes-Benz AG.

"Nova S-Klasa potkrepljuje našu tvrdnju da proizvodimo najbolji automobil na svijetu", navodi Markus Schäfer, član Upravnog odbora kompanija Daimler AG i Mercedes-Benz AG, odgovoran za Daimler Group Research i Mercedes-Benz Cars COO.

Ovdje luksuz ispunjava najveću moguću sigurnost i najviši nivo komfora. Nova S-Klasa već se može naručiti u Njemačkoj od sredine septembra 2020. godine.

Moderni luksuz dostiže novi nivo u enterijeru S-Klase. Dizajneri su stvorili ugodan ambijent sa “lounge” karakterom koji je obilježen elegancijom, visokom kvalitetom i lakoćom. Kontrolna tabla sa novom arhitekturom, modernim dizajnom površine i ergonomskim rasporedom ekrana predstavlja poseban naglasak. Ali dobar osećaj ide još dublje sa unaprijeđenim kvalitetom vožnje i niskim nivoom buke, kao i velikom ponudom ENERGIZING Comfort programa, S-Klasa brine o dobrobiti svojih putnika. Oni također ostaju u formi zahvaljujući efikasnom sistemu za filtriranje vazduha, koji novostečenu sposbnosti signalizira novim imenom, ENERGIZING Air Control.

Nova Mercedes-Benz S-Klasa postala je pametnija u mnogim oblastima i iskustvo u vožnji je na novom nivou. Digitalnim inovacijama kao što su MBUX (Mercedes-Benz User Experience) pridružuju se i inovacije koje povećavaju uživanje u vožnji, a vožnju čine još sigurnijom: među njima su upravljanje zadnjom osovinom sa velikim uglom upravljanja i sigurnosne inovacije kao što je vazdušni jastuk za zadnje sjedište.

Kao nova funkcija PRE-SAFE® Impulse Side, E-ACTIVE BODY CONTROL ogibljenje može podići karoseriju vozila (na obe strane) neposredno pred bočni udar. Nakon sistemskog daljeg razvoja, sistemi pomoći u vožnji su dalji korak ka autonomnoj vožnji. Zahvaljujući ekološkim senzorima, parking sistemi pružaju vozaču još bolju podršku prilikom manevrisanja pri malim brzinama. Integracija u MBUX system znači da je nivo vizuelizacije sada ušao u potpuno novu dimenziju.

VIše od 100 godina- luksuzna klasa kao oličenje brenda Mercedes-Benz .

S-Klasa je centralni dio brenda, i predstavlja fascinaciju Mercedes-Benz-a: legendarna inženjerska stručnost i naslijeđe zanatske izrade susreću se sa progresivnim digitalnim inovacijama. S-Klasa kombinuje vještačku inteligenciju sa iskustvom stečenim tokom 135 godina automobilskog inženjerstva. Prije otprilike 70 godina, Mercedes-Benz je postavio temenje ovoj seriji modela sa modelom 220.

Od lansiranja na tržište 1951. godine, više od 4 miliona S-Klasa limuzina je isporučeno kupcima širom sveta. Oznaka "S-Klasa" zvanično je predstavljena sa serijom modela 116, 1972. godine. U poslednjih 10 godina, S-Klasa limuzina bila je posbeno popularna u Kini, SAD, Južnoj Koreji i Njemačkoj. Sve u svemu, od lansiranja generacije koja je sada u izlazećoj fazi, više od 500.000 S-Klasa limuzina je prodato.

Stopa lojalnosti za ovu seriju modela je posebno visoka. Na primjer, oko 80% kupaca u Zapadnoj Evropi koji su prethodno vozili S-Klasu, ponovo se opredijelilo za model brenda Mercedes-Benz. U SAD, više od 70%. Širom svijeta, S-Klasa limuzina se uglavnom prodaje u verziji sa dugim međuosovinskim rastojanjem: oko 9 do 10 kupca se odlučuje za ovu verziju.

MBUX - nova dimezija u personalizaciji i interakciji

Nijedna druga inovacija poslijednjih godina nije tako radikalno promijenila rad Mercedes-Benz modela kao što je to učinio MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Druga generacija ovog sistema, sposobnog za učenje, debitovala je sada u S-Klasi. Unutrašnjost vozila je sada još inteligentnija uz fokus na digitalno okruženje, jer su i hardver i softver dostigli veliki napredak: sjajni displeji na čak do pet velikih ekrana, dijelom sa OLED tehnologijom, još više olakšavaju kontrolu nad vozilom i pojednostavljuju komfor.

Mogućnosti personalizacije i intuitivnog upravljanja postale su mnogo veće. Ovo se odnosi i na sjedišta pozadi, ali i na vozača: na primer, novi 3D ekran dozvoljava prostorni prikaz po prvi put pritiskom na dugme. Pravi trodimenzionalni efekat postiže se bez nošenja 3D naočara.

Dva različita head-up displeja (HUDs) su dostupna na zahtijev. Veći HUD pruža sadržaj proširene stvarnosti (AR). Na primjer, tokom navigacije, animirane strelice za kretanje (“riblje kosti”) praktično se projektuju na putu ispred vozača. Uključene su i funkcije asistencije, na primer informacija sa Active Distrance Assist sistema. Slika se pojavljuje praktično na udaljenosti od 10 metara. Površina ekrana odgovara monitoru dijagonale od 77-inča.

Glasovni asistent "Hey Mercedes" sada je sposoban za još više dijaloga i više učenja aktiviranjem online usluga u Mercedes me aplikaciji. Štaviše, pojedine akcije se mogu izvoditi i bez ključne riječi "Hey Mercedes". Na primjer, prihvatanje telefonskog poziva ili prikaz mape za navigaciju. "Hey Mercedes" sada može da objasni gdje se nalazi set za prvi pomoć ili kako konektovati pametni telefon preko Bluetooth konekcije. U S-Klasi glasovim asistentom se može upravljati i sa zadnjih sjedišta.

Koristeći kamere u prostoru iznad glave putnika i učešće algoritme, MBUX Interior Assist prepoznaje i predviđa želje i namjere putnika. To čini tumačeći smjer glave, pokrete rukom i govor tema, na koje odgovara određenim funkcijama na vozilu. Pored toga što poboljšava udobnost, MBUX Interior Assits poboljšava i bezbijednost. Provjerava se, na primjer, da li je diječije sjedište na suvozačevom sjedištu pravilno postavljeno.

S funkcijom MBUX Smart Home function, S-Klasa sada postaje kontrolni centra I za dom, jer su I domovi mnogih ljudi sve pametniji: mobilna inteligencija osigurava maskimalnu pogodnost upravljanja iz daljine. WLAN I senzori čine dom sposobnim za komunikaciju: temperature I osvjetljenje, roletne I električni uređaji mogu se daljinski nadgledati i kontorlisati. Detektori pokreta na prozorima informišu korisnika o dobrodošlim ili nepoželjnim posjetiocima.

Dimenzijski koncept i dizajn enterijera, izdašan ambijent s prirodom nalik dnevnom boravku

S-Klasa je uvijek bila mjesto za udobno putovanje i opušten rad. Sa novom generacijom, enterijer je u potpunosti evoluirao u "treće mjesto“, utočište između kuće i radnog mjesta. Gotovo sve dimenzije povezane sa udobnošću obe varijante, S-Klase sa kratkim i dugim međuosovinskim rastojanjem, poboljšane su kako na prednjim, tako i na zadnjim sjedištima. Osećaj prostora je prema tome velikodušan.

Željena harmonija između digitalnog i analognog luksuza rezultira revolucionarnim dizajnom enterijera, uključujući asocijacije na unutrašnju arhitekturu i elemente dizajna jahti. Izgleda da izvajani izgled kontrolne table, središnje konzole i naslona za ruke lebdi iznad prostranog unutrašnjeg pejzaža. Sistematsko smanjenje broja kontrola podvlači minimalistički izgled enterijera. Fina podijela između gornjeg dijela kontrolne table i velikog elementa obloge strukturira površinu i stvara horizontalnu širinu.

Pored pet ekrana, istaknuti elementi uključuju velike površine ukrasa na instrument tabli i pozadi (u varijanti Comfort Seat). Oni se kreću oko putnika i sistematski su dalji razvoj efekta obavijanja. Jedna posebno atraktivna verzija obloge je drveni furnir otvorenog poreza, probijen umetcima od pravog aluminijuma koji prate konture. Novi elementi dizajna uključuju ravne, četverokutne središnje otvore sa vodoravnim načelima. Dva tanka, vertikalna bočna ventilaciona otvora sa svake strane zaokružuju krajeve kontrolne table.

Ekran vozača i medijski displej nude sveobuhvatno estetsko iskustvo. Izgled ekrana može se individualizovati izborom između četiri stila prikaza (diskretan, sportski, ekskluzivan, klasičan) i tri načina (navigacija, pomoć, servis).

Sjedišta - obilje visoke tehnologije za izvanrednu udobnost na dugim udaljenostima Sjedišta doslovno pozivaju putnike da sjednu i opuste se. Tekuća, trodimenzionalna tema dizajna slojeva daje utisak lakoće. Različita završna obrada daje sjedištima različite karaktere. Na primjer, uzdužni cijeevovodi od Lugano kože daju im plemenit, avantgardni izgled, dok je progresivni dijamantski uzorak nappa kože i ekskluzivne nappa kože klasičniji i presitžniji.

Do 19 motora na prednjim sjedištima omogućava udobno sjedenje - broj koji ukazuje na složenost tehnologije ugrađene u sjedišta.

Ipak, udobnost nije dovoljna: sjedišta također igraju glavnu ulogu u pogledu bezbijednosti. I naravno kada je u pitanju luksuzno blagostanje, sva sjedišta dostupna za S-klasu nose pečat odobrenja kampanje Healthy Seating.

Deset različitih programa masaže dostupno je u novoj S-Klasi. Oni koriste vibracione motore i mogu pojačati efekat opuštajuće masaže toplinom po principu vrućeg kamena. U tom cilju grijanje sjedišta kombinuje se sa vazdušnim komorama na naduvavanje u aktivnim višekonturnim sjedištima. Vazdušne komore su sada bliže površini sjedišta, pa ih je još lakše kontrolisati i osijećati.

Pet različitih varijanti zadnjih sjedišta omogućava da se zadnji dio S-Klase konfiguriše kao prostor za rad ili odmor. Jedna nova karakteristika je dodatni jastuk za grijanje za naslon za glavu, koji je dostupan za “dva električno podesiva zadnja sjedišta. Poboljšani su i opseg podešavanja i ugao suvozačevog sjedišta u konfiguraciji "chauffeur“.

ENERGIZING Comfort programi - dobno putovanje dok ostajete u formi

Pritiskom na dugme ili glasovnom komandom, holistički "Fit & Healthy" pristup ENERGIZING COMFORT pruža opipljivo iskustvo različitih sistema komfora u S-Klasi i sadrži programe koji ih spajaju u svijetske doživljaje. Istovremeno, sistem stvara odgovarajuću atmosferu u unutrašnjosti - na primjer, okrepljujuće u slučaju monotonih dionica puta ili opuštajući u slučaju povišenog nivoa stresa. ENERGIZING COACH čak predlaže odgovarajući program za vitalnost ili wellness na osnovu podataka o vozilu i putovanju. Također uključuje podatke o kvalitetu spavanja i nivou stresa u svoj inteligentni algoritam, ako ukoliko vozač ima odgovarajući sat.

Mercedes-Benz je suštinski poboljšao ENERGISING control comfort u novoj S-Klasi. Inovacije poput masaže zasnovane na vibracionim motorima u jastuku sjedišta i rezonantnom prenosu od strane Burmester® vrhunske opreme. Integrisani su 4D sistem surround zvuka. Ovo čini bas tonove osjetljivim. Direktna reprodukcija zvučne rezonancije na sjedištima dodaje još jedan nivo trodimenzionalnom iskustvu slušanja - 4D zvuk inspirisan akustičnom masažom. Osetljivi intenzitet zvuka može se individualno prilagoditi za svako sjedište. Muzika postaje još emotivnija zahvaljujući ovoj osećajnoj komponenti. U ovu svrhu u naslon svakog sjedišta integrisana su dva pobuđivača.

Automatizovani sistemi za vožnju i pomoć u vožnji - još veća podrška za vozača Kućna kancelarija će uskoro biti mobilna - uključujući i ljude za volanom. Barem ako upravljaju vozilom sa trokrakom zvijezdom: jer Mercedes-Benz želi da postigne tehničku realizaciju i bezbijedan rad vožnje S-Klasom u uslovno automatizovanom režimu i da ispuni stroge zakonske zahtijeve za ono što je poznato kao sistem nivoa 3.

Očekuje se da će od druge polovine 2021. godine S-klasa moći da vozi u uslovno automatizovanom režimu sa novim DRIVE PILOT-om, u situacijama kada je gustina saobraćaja velika ili u nazad, na odgovarajućim dionicama autoputa u Njemačkoj. Skidanjem pritiska sa vozača, ovo im omogućava da preduzimaju sekundarne aktivnosti kao što su pregledanje Interneta ili bavljenje e-poštom u kancelariji u automobilu, i tako osvajaju dodatno vrijeme.

U novoj S-Klasi, Mercedes-Benz dolazi još jedan veliki korak bliže svojoj viziji vožnje bez nesreća. Vozača podržavaju brojni novi ili prošireni sistemi pomoći u vožnji. Time on/ona ima smanjeno radno opterećenje u svakodnevnim situacijama i sposoban/sposobna je da vozi udobno i sigurno. Kada opasnost prijeti, sistemi pomoći su u stanju da odgovore na predstojeće kolizije kako situacija zahtijeva. Princip rada sistema postaje vidljiv novim konceptom prikaza na displeju ispred vozača.

Zahvaljujući poboljšanim ekološkim senzorima, parkirni sistemi pružaju vozaču još bolju podršku prilikom manevrisanja pri maloj brzini. Rad je brži i intuitivniji zahvaljujući integraciji u MBUX. Opcionalno upravljanje zadnjom osovinom integrisano je u pomoćnike za parkiranje, uz izračunavanje putanja u skladu s tim. Funkcije kočenja u nuždi služe i za zaštitu ostalih učesnika u saobraćaju.

Vozač može parkirati i odvesti automobil putem pametnog telefona uz pomoć daljinskog parkiranja. Rad je znatno pojednostavljen. Ako je navedeno sa predinstalacijom za INTELIGENTNI PARK PILOT, S-Klasa je pripremljena za automatsko parkiranje vozila (AVP, SAE nivo 4). Zajedno sa potrebnom opcionalnom opremom i odgovarajućom uslugom Connect (u zavisnosti od države), nova S-Klasa posjeduje ugrađenu tehnologiju za ulazak i izlazak sa višespratnih parkirališta opremljenih AVP infrastrukturom u visoko automatizovanom režimu i bez vozača, pod uslovom da nacionalno zakonodavstvo dozvoljava takav rad.

Sistemi oslanjanja - upravljiviji i dinamičniji sa upravljanjem zadnjom osovinom

Inovativni sistemi vješanja osiguravaju impresivno iskustvo za punike u novoj S-Klasi. Upravljanje zadnjom osovinom (opciono) sa uglom upravljanja do 10 stepeni, poboljšava upravljivost u urbanim sredinama do nivoa upravljivosti kompaktnog automobila. Krug okretanja smanjen je do dva metra.

Opcionalno, potpuno aktivno vješanje E-ACTIVE BODI CONTROL na 48V nudi jedinstvenu sintezu udobnosti i okretnosti, plus dodatnu zaštitu u slučaju bočnog sudara. Vazdušno vješanje AIRMATIC sa kontinualno podesivim prigušivanjem ADS + je standardna oprema. Blisko povezivanje svih sistema ogibljenja i upravljanja osigurava maksimalnu stabilnost i sigurnost.

Mercedes-Benz je svojim mjerama u fazi prije nezgode dodao novu funkciju PRE-SAFE® impulsne strane Kada prijeti bočni udar, E-ACTIVE BODI CONTROL (KONTROLA TIJELA) može da podigne karoseriju do 80 milimetara suspenzija u roku od nekoliko desetina sekunde. Ovo smanjuje opterećenje na konstrukcijama vrata, jer prag vrata može da apsorbuje više energije zahvaljujući svom višem položaju.

Kao rezultat, deformacija putničke ćelije i opterećenja koja dijeluju na putnike mogu se smanjiti. Radarski senzori se koriste za prepoznavanje potencijalnog bočnog sudara.

Dizajn eksterijera - savršene proporcije za klasičan izgled

Sa kratkim prednjim vješanjem, dugim međuosovinskim rastojanjem i uravnoteženim zadnjim višenjem, S-Klasa je zamišljena kao klasični salon sa savršenim proporcijama. Široki kolosijeci i u ravni montirani točkovi sa modernim dizajnom daju vozilu mišićav izgled. Takozvane linije znakova znatno su smanjene duž bokova. Pametno oblikovane površine sa izvajanim izgledom stvaraju posebne svjetlosne efekte. Prednji dio impresionira visokom statusom maske hladnjaka.

Prednja svjetla karakterišu prednji dio automobila. Imaju potpis u dnevnim svjetlima za vožnju u tri tačke koji je tipičan za S-Klasu, ali ovaj je ravniji i nešto manji u cijelini. Kvake vrata postavljene u ravni (opcionalno) su potpuno novorazvijene. Električno se produžavaju kada se vozač približi ili kada se priđe spoljnoj površini kvake na vratima. Pristup bez ključa pruža KEYLESS-GO.

Dinamičan izgled automobila nastavlja se pozadi. Zahvaljujući precizno dizajniranim, vrlo detaljnim unutrašnjim karakteristikama i određenim animiranim funkcijama, zadnja svjetla doprinose utisku visokog kvaliteta. Čine novu S-Klasu nepogrešivom i u dnevnom i u noćnom dizajnu.

Svjetla - sa inovativnom digitalnom tehnologijom, spolja i iznutra

Opcioni sistem DIGITAL LIGHT prvi put ulazi u serijsku proizvodnju u Mercedes-Benz-u. Ovo omogućava potpuno nove funkcije pomoći:

-upozorenje na prepoznate radove na putu projektovanjem simbola bagera na površinu puta

  • usmjeravanje reflektora na pješake otkrivene na putu kao upozorenje
  • semafori, znakovi za zaustavljanje ili znakovi zabrane ulaska ističu se projektovanjem simbola upozorenja na površinu puta
  • pomoć na uskim kolovoznim trakama (izvođenje radova na putu) projektovanjem smjernica na površinu puta.

U svakom faru DIGITAL LIGHT ima svjetlosni modul sa tri izuzetno moćne LED diode sa svjetlošću koja se prelama i usmerava od 1,3 miliona mikro ogledala. Rezolucija je prema tome veća od 2,6 miliona piksela po vozilu. Ovo omogućava visoko preciznu raspodijelu svjetlosti. Omogućava Highbeam Assist-u da pruži preko 100 puta precizniju svjetlost od 84 piksela kada isključuje dolazeći saobraćaj ili putokaze iz svjetlosnog snopa. Gradacije svjetlosti/sjenke i raspodela svjetlosti svih ostalih prilagodljivih svjetlosnih funkcija također se ostvaruju sa znatno više preciznosti, optimizujući osvjetljenje npr. svjetla za maglu, svjetla za autoputeve ili gradska svjetla.

Zahvaljujući LED tehnologiji, nova S-Klasa je takođe napravila iskorak u svom unutrašnjem osvjetljenju: Mercedes-Benz je sada prvi put realizovao interaktivno unutrašnje osvjetljenje. Aktivno ambijentalno osvjetljenje (opciono) dopunjuje ambijentalno osvjetljenje (standardna oprema) dodatnim slojem svjetlosti. Integrisan je u sisteme za pomoć u vožnji i sposoban je da vizuelno pojača upozorenja. Ovo također omogućava odgovarajuće povratne informacije za sisteme komfora. Ovo se odnosi na sistem upravljanja klimom ili glasovni asistent "Hey Mercedes“.

Aerodinamika - opsežne simulacije protoka zraka u ranoj fazi razvoja

Sa koeficijentom otpora zraka od 0,22, S-Klasa je jedan od najaerodinamičnijih automobila na svijetu, posebno u segmentu luksuznih limuzina. Iako se frontalna površina (A) nove S-klase neznatno povećala na 2,5 kvadratnih metara, koeficijent otpora je još više smanjen u poređenju sa prethodnim modelom. Proizvod Cd i A je 0,56 kvadratnih metara, što je 200 kvadratnih cm manje u odnosu na prethodni model. Aerodinamičke mjere koje utiču na tijelo, donji dio i odvojive dijelove omogućavaju dobro pokazivanje u aerotunelu i u stvarnom radu. Opsežne simulacije protoka vazduha već su izvedene pomoću računarskih klastera visokih performansi tokom rane faze razvoja.

S-Klasa je također postigla dalja poboljšanja u aeroakustici. Prethodna generacija se već istakla veoma visokim nivoom udobnosti i smanjenja buke u unutrašnjosti. Novi model je još tiši. Visoka krutost karoserije pruža osnovu za izvanrednu udobnost uz smanjenje buke i vibracija, a to je poboljšano finim podešavanjem. Na primer, otvori za kablovske uvodnice u zaštitnom zidu imaju dvostruke zaptivke. Da bi se postigao zvuk motora koji se u unutrašnjosti doživljava prefinjeno i nenametljivo, izolacija zaštitnog zida proširena je na bočna područja A-stubova i na pod. Mercedes-Benz također prvi put koristi akustičnu penu u određenim dijelovima karoserije.

Motori - više elektrifikacije, veća efikasnost

Šestocilindrični redni benzinski i dizel motori u različitim izlaznim klasama su prve varijante motora za novu S-Klasu. V8 motor sa integrisanim pokretačkim generatorom (ISG) i ugrađenim električnim sistemom od 48 volti biće dostupan uskoro. Plug-in hibrid sa potpuno električnim dometom od oko 100 kilometara dolazi ove godine.

Karoserija i prevencija nezgoda - novi zračni jastuci za putnike na zadnjoj klupi

Inteligentni dizajn karoserije i inovacije u sistemima za zadržavanje potvrđuju vodeću ulogu S-Klase kada je u pitanju pasivna sigurnost. Nova aluminijumska hibridna karoserija sa sadržajem aluminijuma većim od 50 procenata ispunjava brojne zahtijeve: Visok nivo zaštite od sudara, manja težina i izuzetno kruta karoserija obezbjeđuju izvanredne karakteristike upravljanja praćene izvrsnom udobnošću i smanjenjem buke i vibracija.

U 2019. godini, u eksperimentalnom bezbijednosnom vozilu ESF 2019, Mercedes-Benz je predstavio ideje na kojima rade specijalisti kompanije za bezbijednost. Među više od 20 inovacija bili su skoro serijska riješenja poput zadnjeg vazdušnog jastuka, koji je sada dostupan kao opciona oprema u S-Klasi. Prednji vazdušni jastuk za zadnje sjedište postavlja se posebno nježno zahvaljujući svojoj inovativnoj konstrukciji koja koristi cijevastu strukturu. Tokom jakih frontalnih sudara, zadnji vazdušni jastuk može znatno smanjiti opterećenje, koje djeluje na glavu i vrat, od strane sigurnosnih pojaseva koji nose putnici na sjedištima pozadi.

Tokom jakog bočnog udara, u zavisnosti od smjera udara, jačine udarca i zauzetosti prednjeg sjedišta, novi centralni vazdušni jastuk postavlja se između vozača i suvozačevog sjedišta, smanjujući rizik od kontakta glave putnika. Integrisan je u naslon vozačevog sjedišta u sredini vozila.

Održivost - ekološki kompatibilan razvoj

U S-Klasi se koristi više od 98 kg komponenata napravljenih od materijala koji štede resurse. Broj komponenata koje sadrže reciklirani materijal sada je 120 - više nego dvostruko više u odnosu na prethodni model. Još oko 40 kg napravljeno je od obnovljivih sirovina. Proces ekološki kompatibilnog razvoja sa određenim ciljevima čvrsto je ugrađen u ukupni proces razvoja. Ekološki aspekti su već uzeti u obzir u konceptualnoj fazi.

Nova, reciklirana nit se sada koristi za podne obloge

Ova nit - pod nazivom ECONIL® - sastoji se od regeneriranog najlona. Proizvodi se recikliranjem najlonskog otpada namijenjenog za deponiju, na primjer starih ribljih mreža i ostataka tkanina iz mlinova i tepiha. Oni se sakupljaju i transformišu u novu nit koja ima ista svojstva kao i najlon iz novih sirovina. Procesom reciklaže koji se koristi za proizvodnju konca štedi se CO2 u poređenju sa novom proizvodnjom. Također omogućava brendu Mercedes-Benz da zadrži materijale u upotrebi.

Testna vožnja - uživanje u luksuzu

Tokom prezentacije smo imali priliku obaviti kratku testnu vožnju nove S-Klase, a to je bio model S 400d s 3,0-litarskim dizelskim motorom, koji razvija 330 KS i uparen je s autpmatskim 9G-TRONIC mjenjačem. Kada je riječ o opremi, ovaj model posjeduje crnu nappa kožu, Driving Assistance paket, MBUX korisnički interfejs, 3D digitalnu instrument tablu, OLED centralni ekran, MBUX AR navigaciju, AMG paket, 20-inčne felfe, AIRMATIC ovjes, Parking paket s 360 kamerom, DIgital Light svjetla, panoramski krov, prednja i stražnja sjedišta s funkcijom memorisanja, Burmester 3D ozvučenje, IC reflektirajuće laminirano staklo s prigušenjem buke i toplote, KEYLESS-GO sistem s utapajućim kvakama, električnu asustenciju zatvaranja vrata, bežično punjenje naprijed i nazad i aktivno ambijentalno osvjetljenje.

Uz sve navedeno, kao i poznati Mercedesov pedigre, zaključak se nameće sam. Teško se odlučiti da li je bolje voziti moćnu S-Klasu ili to prepustiti nekom drugom te uživati u "predsjedničkom tretmanu. Baš nijedna destinacija nije daleko ukoliko se na putovanje krene u S-Klasi.

Cijene nove S-Klase

Nova S-Klasa je dostupna u prodaji. Kada je riječ o cijenama osnovnih modela u Star Centru, model S 350d 4Matic košta 206.659 KM, dok je za model S 400d 4Matic Long, koji je ujedno bio i testno vozilo, potrebno izdvojiti 226.567 KM. Naravno, sve ostale modele, a to su S 350d, S 450 4Matic i S 500 4Matic, također je moguće naručiti.