Zbog propisa u EU
62

Svi budući modeli Alfe Romeo će imati centralno postavljene prednje registarske oznake

D. B.
Kada neko pomisli na modele Alfe Romeo, dva detalja dizajna se posebno ističu, a to su gornje "skrivene" kvake stražnih vrata i prednje registarske oznake na strani. Pomenute kvake su nestale prestankom proizvodnje modela Giulietta 2022. godine, no vratile su se dolaskom Juniora. Međutim, odsad će svi Alfini modeli imati centralno pozicionirane prednje registarske oznake.

Promjena pozicije registarskih oznaka na prednjem dijelu automobila događa se zbog sigurnosnih propisa. Šef Alfinog dizajna Alejandro Mesonero-Romanos je za Autocar rekao da je promjena nametnuta Generalnim sigurnosnim propisima Evropske unije (GSR), jer postavljanje registarskih oznaka niže smanjuje rizik od povreda pješaka. Bit će zanimljivo vidjeti da li će ova odluka imati utjecaja i na dizajn automobila izvan 27 zemalja EU.

Međutim, zasad se odluka čini pretjeranom iz nekoliko razlika. Postavlja se pitanje kako EU zna na kojem dijelu automobila će doći do kontakta između automobila i pješaka te da li zaista registarske oznake čine razliku kada automobil udari pješaka.

Neki tvrde da je rješenje zapravo u potpunom uklanjanju registarskih oznaka s prednjeg dijela automobila, baš kao što je slučaj u nekim dijelovima SAD-a, gdje uopće nisu obavezne. Ako je to previše, onda je naljepnica definitivno bolje rješenje od plastičnog okvira i metalnih oznaka koje "strše" na prednjem dijelu automobila.

Alfa se već povinovala novom zakonu tako što je Junior dobio centralno postavljene registarske oznake. Ipak, dobro poznata maska/rešetka u obliku slova V i dalje je vidljiva, jer su registarske oznake postavljene nisko na braniku. Šef dizajna je potvrdio da će sljedeće generacije električnih modela Giulia i Stelvio dobiti "svježu interpretaciju" V maske, koja će imati zatvoren dizajn s obzirom na činjenicu da neće posjedovati motor s unutrašnjim sagorijevanjem, a time nestaje i potreba za hlađenjem.

Iako EU prisiljava Alfu da promijeni poziciju registarskih oznaka, Mesonero-Romanos tvrdi da nema problem s tim.

"To će nam omogućiti da imamo simetriju, tako da sam zadovoljan. Ja sam među onima koji vole registarske oznake u sredini", poručio je on.

Iako je asimetrična pozicija prisutna od pedesetih godina prošlog stoljeća, ipak je bilo dosta modela s centralno pozicioniranim tablicama. Među njima su modeli SZ i GTV, kao i Montreal, Alfetta i Alfasud.