U prvoj polovini godine
26

Tesla prodao više električnih automobila nego VW, Mercedes i Porsche zajedno

D. B.
Njemačke kompanije su najavile hrabre planove za prelazak na proizvodnju električnih automobila i borbu protiv dominacije Tesle, ali zapravo zaostaju još više.

Kompanija Tesla je u prvoj polovini ove godine prodala gotovo 890.000 električnih automobila, više nego Volkswagen AG, BMW AG, Mercedes-Benz Group AG i Porsche AG zajedno.

Nijemci imaju poteškoća jer softverski problemi odgađaju dolazak ključnih modela i doprinose padu prodaje u Kini, njihovom najvećem tržištu, gdje su uspješne kompanije Tesla i lokalni BYD Co. Njemačke kompanije čak gube bitku i na domaćem tržištu gdje je Tesla i dalje vodeći brend električnih automobila.

Tesla s vodi politikom većeg volumena uz agresivno snižavanje cijena, što povećava pritisak na druge proizvođače koji pokušavaju održati korak. Prodaja Teslinih električnih vozila porasla je za 30 procentnih poena u odnosu na Volkswagenovu prodaju u tri mjeseca zaključno s junom, čime je američka kompanija povećala svoju prednost.

Dok su Nijemci zaglibili u teškim pregovorima sa sindikatima o modifikacijama svojih proizvodnih pogona iz doba automobila s unutrašnjim sagorijevanjem, Tesla planira proširiti svoju fabriku u Njemačkoj te se priprema za izgradnju novog postrojenja u Meksiku.

"Tesla je još uvijek daleko ispred njemačkih proizvođača na svim velikim tržištima. Oni su pod pritisak da povećaju količine kako bi dosegli nivo potreban da električna vozila budu profitabilna", rekao je analitičar Matthias Schmidt.

Vrijednost dionica Tesle je udvostručena ove godine.

Njemački proizvođači automobila su u prošlosti napredovali jer su usavršili proizvodnju vozila na benzin i dizel, a imali su i stotine visokokvalitetnih lokalnih proizvođača dijelova koji su im isporučivali mjenjače, dizne i radilice. Međutim, sada kada baterija preuzima stvar, njemački "Vorsprung durch Technik" je ispario.

U najvećoj evropskoj ekonomiji inflatorni pritisci, nedostatak kvalificiranih radnika i visoke cijene energije doprinose strukturnim izazovima koje predstavlja prelazak na proizvodnju električnih automobila. Očekivanja njemačkih proizvođača automobila su najgora još od finansijske krize 2008. godine.

Nijemcima najviše prijeti slabljenje njihove pozicije u Kini. VW, BWM i Mercedes su desetljećima dominirali u Kini, najvećem svjetskom tržištu automobila, no nedavno su zaostali za kineskim brendovima koji proizvode pristupačna električna vozila s tehnologijom i softverom prilagođenim ukusima lokalnih kupaca. Mercedes je snizio cijene svoje električne limuzine EQS krajem prošle godine nakon razočaravajućih rezultata prodaje.

VW je posebno pod pritiskom jer je BYD nadmašio ovu kompaniju u Kini tokom prvog kvartala, a prodaja električnih vozila njemačkoj brenda je pala u prvoj polovini godine u Kini, dok je tržište poraslo za 20 posto.

Očekuje se da će električna vozila činiti 90 posto kineskog tržišta do 2030. godine, tako da Nijemci moraju hitno ubrzati i osigurati konkurentniju ponudu.

Ipak, nije sve izgubljeno. Prvi čovjek Tesle, Elon Musk, ostavio je priliku za one koji žele uhvatiti priključak. Kompanija Tesla je svoj posljednji novi putnički automobil, Model Y, plasirala na tržište 2020. godine, a Model 3 nije redizajnirala iako se počeo proizvoditi prije šest godina. Ipak, na osvježenoj verziji se trenutno radi.

BYD se drži dalje od američkog tržišta zbog trgovinskih barijera, a nekoliko manjih kineskih EV startupa možda neće preživjeti rat cijena u industriji.

Njemačke kompanije i dalje stvaraju zdrav profit prodajom automobila sa SUS motorima, uključujući Kinu. Mercedes i BMW i dalje u premium segmentu udvostručuju prodaju električnih vozila iz godine u godinu. Planovi Nijemaca su da sredinom decenije uvedu platforme fokusirane na električne automobile kako bi smanjili troškove proizvodnje takvih vozila i opremili ih novom tehnologijom.

VW priprema kompaktni električnih automobil koji će koštati manje od 25.000, ali će se na tržištu naći za nekoliko godina. Limuzina ID.7 s ekranom proširene stvarnosti u salone stiže ove godine. Mercedes sljedeće godine predstavlja električnu verziju kompaktne limuzine CLA u SAD-u kako bi se takmičila s Teslinim Modelom 3. Također, kompanija će elektrificirati i legendarnu G-Klasu.

BMW se nada da će njegova Neue Klasse platforma, koja stiže oko 2025. godine, unaprijediti prodaju. Cilj proizvođača je da smanji cijene baterije za olovinu te da poveća domet i brzinu punjenja za 30 posto u odnosu na aktuelne modele.