Klix.ba na prezentaciji Mercedesa E-Klase All-Terrain u Innsbrucku: Spreman za sve
S obzirom na činjenicu da je bio odsutan sa tržišta premium off-road karavana na kojem dominiraju Audijevi Allroad modeli, Mercedes je konačno modelom E-Klasa All-Terrain zaprijetio konkurentima među kojima je i Volvo V90 Cross Country.
Cilj prezentacije održane u Alpama je bio detaljna provjera da li ova verzija E-Klase zaista zaslužuje ime All-Terrain te da li može pokazati vrhunske performanse na svim terenima. Ono što sa sigurnošću možemo reći nakon dvodnevnog testiranja je to da je automobil čak i premašio visoka očekivanja koja inače možemo imati kada je riječ o Mercedesovim modelima.
Upravo su Alpe mjesto gdje uslovi za vožnju mogu biti itekako teški, a u Mercedesu su na to itekako mislili. Dizajnirali su automobil koji omogućava siguran prijevoz putnika, ali i velike količine prtljaga. Radi se o modelu koji je u isto vrijeme luksuzan, udoban i tehnološki napredan, ali i sportski automobil koji također nudi ozbiljne mogućnosti kretanja po teškim terenima.
E-Klasu All-Terrain smo imali priliku voziti na autoputu, gradskim ulicama, uskim uličicama, makadamu, brdovitom i strmom šumskom putu s brojnim teško savladivim preprekama, strmim serpentinama te na zaleđenim i snijegom pokrivenim putevima zimskog odmarališta Hochgurgl. Automobil je u svakom slučaju pokazao da opravdava epitet vozila za sve terene.
Robusniji, praktičniji i sposobniji od standardne E-Klase, pet modova vožnje
Kada je riječ o dimenzijama, automobil je dug 4.947, širok 1.861 i visok 1.861 mm, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2.939 mm. Zapremina prtljažnika iznosi 670 litara, a nakon spuštanja stražnjih sjedišta se povećava na 1.820 litara. Ukupna težina automobila iznosi 2.290 kg.
Prije svega, All-Terrain model se od standardnog razlikuje po tome što je podignut od tla za dodatnih 29 mm, što mu u osnovi omogućava da po potrebi siđe s ceste i krene u off-road avanturu. Odabirom moda All-Terrain, automobil se odiže od tla za ukupnih 156 mm. Taj mod je aktivan do brzine od 35 km/h, a nakon toga se vozilo automatski spušta. To omogućava zračni Air Body Control ovjes.
U odnosu na standardnu E-Klasu, All-Terrain model ima i plastičnu zaštitu lukova točkova, plastične umetke na branicima, kao i aluminijsku zaštitu na pragovima te prednjim i stražnjim branicima.
Treba reći i da su off-road mogućnostima doprinijeli i veći 19-inčni naplaci od legura s gumama dimenzija 245/45 R19. Dostupna su tri različita seta koje je moguće dobiti i u veličini od 20 inča. Off-road izgled upotpunjuje prednja maska poput onih koje imaju SUV-ovi.
Naziv Comfort dovoljno govori za ovaj mod koji nudi izuzetno ugodnu, relaksirajuću vožnju, jer putnici u automobilu ne osjete neravnine na cesti. Ovaj mod se automatski aktivira nakon pokretanja motora.
Odabirom moda Sport, automobil pokazuje i svoju agresivnu, sportsku stranu, agilniji je, odziv na pritisak papučice gasa je brži, ovjes je tvrđi, ali je vožnja i dalje udobna. Model All-Terrain je dodatno podignut od tla u odnosu na standardnu E-Klasu, ali se to ne osjeti previše kada je riječ o naginjanju u zavojima.
Mod Eco je namijenjen vožnji uz dodatnu uštedu goriva, dok mod Individual pruža mogućnost individualnih podešavanja po želji vozača.
Luksuzna, udobna i tehnološki napredna unutrašnjost
Baš kao što je slučaj sa standardnom karavanskom izvedbom E-Klase, koja je dobila najviše ocjene, isto važi i za All-Terrain model. Unutrašnjost je bazirana na opremi Avantgarde i opremljena vrhunskom tehnologijom, za neke zbunjujućom, ali definitivno potrebnom. Standardne brojčanike i ekran je zamijenio veliki ekran osjetljiv na dodir, koji je podijeljen na dva dijela. Ono što ekran prikazuje se može modificirati, ugasiti i slično. Infosistemom se upravlja pomoću kontrolera koji je na dohvat ruke, a kompatibilan je sa sistemima za povezivanje kao što su Apple CarPlay i Google Android Auto.
Na ostatak luksuzne unutrašnjosti, materijale korištene u izradi, ukrase, udobnost kožom presvučenih sjedišta s grijačima, masažerima i pokretnom bočnom potporom koja se aktivira u zavisnosti od naginjanja automobila, zamjerki definitivno nema.
Dva motora u ponudi za evropsko tržište
Kupci u Evropi će moći birati između modela E350d sa 3,0-litarskim V6 turbodizelašem koji razvija 258 KS i 620 Nm obrtnog momenta te modela E220d sa 2,0-litarskim četverocilindričnim turbodizelašem koji isporučuje 194 KS i 400 Nm obrtnog momenta. Oba motora su dostupna sa devetostepenim automatskim mjenjačem i 4MATIC pogonom na sva četiri točka.
Verzija s 2,0-litarskim motorom od 0 do 100 km/h ubrzava za 8 sekundi prije nego stigne do maksimalnih 231 km/h, dok snažnija verzija do "stotke" stiže za oko 5,5 sekundi. Maksimalna brzina je ostala nepromijenjena i iznosi 250 km/h.
Pomoćni i sigurnosni sistemi
Nova Mercedesova E-Klasa je postavila nove granice kada je riječ o pomoćnim i sigurnosnim sistemima, a isto se odnosi i na All-Terrain model.
Integral Safety i Intelligent Drive sistemi rade zajedno te pomažu vozaču i istovremeno se brinu za njegovu sigurnost i sigurnost ostalih putnika. Ovi sistemi otkrivaju opasnosti i upozoravaju vozača, a povremeno i intervenišu ukoliko je to potrebno. Također, efikasno sprečavaju nesreće ili smanjuju njihov intenzitet. Među tim sistemima su Active Break Assist, Attention Assist, Active Lane Change Assist, Crosswind Assist, Drive Assist i mnogi drugi sistemi.
Dolazak na tržište na proljeće
Mercedes E-Klasa All-Terrain u BiH stiže u martu, a cijena će se kretati od 55.000 eura.