Klix.ba u Grčkoj
45

Ekskluzivno / Nova Dacia Duster bolja nego ikad, čistokrvni SUV će biti vrijedan svakog feninga

Piše: D. B.
(Foto: Dalibor Bošnjak/Klix.ba)
Druga generacija SUV modela Duster rumunske kompanije Dacia svjetsku premijeru je doživjela na Sajmu automobila u Frankfurtu u septembru, a sada je upriličena i ekskluzivna prezentacija u Grčkoj, kojoj je prisustvovao i novinar portala Klix.ba. Na samom početku ćemo odmah naglasiti da je novi Duster, voljeli vi prethodnu generaciju ili ne, apsolutno premašio sva očekivanja, a Dacia opravdala ono što je ambiciozno najavljivala. Stigao je pravi SUV dostupan i onima sa skromnijim budžetom.

Ozbiljnost kompanije Dacia se ogleda u njenim rekordima. Do kraja oktobra ove godine je postavila novi prodajni rekord isporučivši više od 534.900 automobila širom svijeta, što je povećanje za 11,8 posto, dok je u Evropi prodano 384.414 automobila (rast od 10,8 posto) te zabilježeno povećanje udjela na evropskom tržištu za 0,16 posto, tako da ono sada iznosi 2,6 posto. Kompanija svoje automobile prodaje u 44 zemlje, a u 23 su postignuti prodajni rekordi.

Foto: Dalibor Bošnjak/Klix.ba
Foto: Dalibor Bošnjak/Klix.ba

No, vratimo se potpuno novom Dusteru. Druga generacija rumunskog SUV-a iz C segmenta izgleda modernije, mišićavije i robusnije, kako svana, tako i unutra. Iz Dacije su tvrdili da će eksterijer biti potpuno nov, što, ruku na srce, zaista i jeste. Naravno, cilj je bio i da SUV ostane prepoznatljiv, što je također ispunjeno. Što se tiče unutrašnjosti, vidljivo je da joj je posvećena pažnja pa je stoga osjetno naprednija u odnosu na model prethodne generacije.

Robusniji, mišićaviji i moderniji izgled

Kao što smo već rekli, izgled novog Dustera je promijenjen i unaprijeđen. Počevši od prednjeg dijela, prednji svjetlosni sklopovi su pozicionirani više u uglove, zbog čega SUV prividno djeluje šire. Tu su sada i LED dnevna svjetla podijeljena u tri dijela. Horizontalniji poklopac motora s naborima također doprinosi ukupnom robusnom izgledu. Pojasna, odnosno bočna linija je podignuta, a vjetrobransko staklo je pomjereno naprijed za 100 mm te je više nakošeno, zbog čega se unutrašnjost čini prostranijom. Na krovu su novi aluminijski nosači koji produžavaju liniju vjetrobranskog stakla kreirajući dinamičniji profil vozila. Pažnju svakako privlače i novi 17-inčni naplaci.

Na stražnjem dijelu su promjene očigledne. Duster je dobio nova stražnja svjetla podijeljena u četiri dijela, koja su postavljena u same uglove automobila. Naprijed i nazad se nalazi šira zaštita podvozja. Sve u svemu, novi savremeniji, robusniji i agresivniji dizajn zaslužuje pohvalu i visoku ocjenu te će zadovoljiti ukuse kako mlađih, tako i starijih kupaca.

Redizajnirana unutrašnjost kvalitetnija, osjetno udobnija i "tiša", plastika rezultat uštede

Kako su nam rekli dizajneri, mnogo truda i ideja je utrošeno u dizajniranje eksterijera, ali je ipak fokus bio na unapređenju dizajna, kvaliteta i opremljenosti unutrašnjosti SUV-a te je upravo na ovaj segment utrošeno najviše budžeta. Cilj je bio da se unaprijedi komfor, ali i da unutrašnjost bude nešto podređenija vozaču, tako da mu je sve otprilike nadohvat ruke.

Foto: Dalibor Bošnjak/Klix.ba
Foto: Dalibor Bošnjak/Klix.ba

Instrument tabla je doživjela promjene kako bi bila rame uz rame s onima iz svijeta SUV-ova. Dio centralne konzole je MediaNav Evolution ekran koji je postavljen nešto više, tačnije za 74 mm, a to je omogućilo vozaču bolji pogled i lakše korištenje. Briga za estetiku je vidljiva i u tome što se tri rotaciona kontrolera automatske klime oblikom slažu sa tri ventilacijska otvora na vrhu instrument table. Novost su i piano dugmad koja su jednostavnija za korištenje, a i modernije izgledaju. Centralna konzola je također nova i nudi dosta mjesta za odlaganje sitnica i npr. čaša, ručna kočnica je pomjerena, čime se dobilo na prostoru, a tu je i dugme za uključivanje pogona na sva četiri točka, naravno, kod verzija koje ga imaju.

Precizniji i "laganiji" upravljač se može podešavati po visini i dubini te je lako pronaći idealan položaj nakon što se udobno smjestite u nova, udobnija, kvalitetnija i izdržljivija sjedišta koja se kreću do 60 cm, za 20 cm više nego kod prethodnog modela. Sjedišta imaju bočne potpore, što je tokom vožnje bilo veoma korisno u zavojima. Vozačevo sjedište dolazi s naslonjačem za ruku koji nije savršen, ali svakako služi svrsi.

Dacijinim automobilima se uglavnom zamjera obilno prisustvo plastike, no, Duster je ipak napravio korak dalje. Na nekoliko mjesta je nešto mekša plastika, a kod bolje opremljenih verzija upravljač ima ekskluzivnu Soft Feel završnu obradu koja je kvalitetnija i ugodnija na dodir. Na panelima vrata su naslonjači za ruku koji su također bolji nego ranije.

Foto: Dalibor Bošnjak/Klix.ba
Foto: Dalibor Bošnjak/Klix.ba

Novi Duster se može pohvaliti prostorom za prtljag i odlaganje raznih sitnica. Različiti pretinci imaju zapreminu od 27,2 litra, a među njima je i nova ladica (2,8 litara) smještena ispod suvozačevog sjedišta. Zapremina prtljažnika ispod pokrivača iznosi 478 litara kod verzije s pogonom na prednje točkove, dok zapremina za 4x4 verziju iznosi 467 litara. Obaranjem stražnjih sjedišta se dobija maksimalna zapremina prtljažnog prostora od 1.623 litra. Ako ni to nije dovoljno, na raspolaganju je kuka koja se lako postavlja i uklanja bez potrebe za korištenjem alata.

Ono na čemu su posebno radili dizajneri i inžinjeri Dacije svakako je smanjenje buke, odnosno bolja izolacija. Upravo je to nešto na šta su se ranije kupci žalili. Prema onom što smo primijetili tokom vožnje, uradili su odličan posao, jer je buka u kabini smanjena za 50 posto boljim izoliranjem kabine i prostora za motor, kao i postavljanjem prednjih stakala koja su sada deblja za 0,35 mm.

Za solidan zvuk se brinu zvučnici promjera 165 mm koji su ugrađeni u panele vrata. Kad smo kod vrata, recimo da automobil posjeduje sistem ulaska bez ključa.

Čistokrvan, okretan i sposoban SUV sa savremenim pomoćnim sistemima

Čak i oni koji nisu fanovi Dacijinih modela morat će priznati da Duster zaslužuje epitet čistokrvnog SUV-a. Dug je 4,34 i širok 1.80 m, a rastojanje od tla iznosi 210 mm te mu omogućava da savlada prilično izazovne terene i prepreke. Vidjeli smo to tokom posjete kamenolomu Dionysos, gdje je pripremljen odličan poligon. Tu nas je Duster zaista impresionirao, sve izazove je savladao bez problema, od strmih uzbrdica, preko rampi i neravnog terena gdje je ostajao na tri točka pa do vožnje kroz bazen s vodom. Koliko god da je dobar bio na asfaltu, toliko se dobrim pokazao i kada smo skrenuli van ceste. Bio je dovoljno "mekan" i dok je trpio "kažnjavanje" na prilično zahtjevnom terenu pa je vožnja bila zabavna.

Foto: Dalibor Bošnjak/Klix.ba
Foto: Dalibor Bošnjak/Klix.ba

Dacijin SUV je i veoma okretan te lagan za vožnju, a za to je između ostalog zaslužan i novi električni upravljač koji smanjuje napor pri okretanju točkova za 35 posto. To je posebno korisno pri parkiranju. Reakcija na okretanje upravljača je brža i preciznija, a to će kupci posebno cijeniti u gradovima, kao i pri kretanju većim brzinama po krivudavim cestama. U sve smo se uvjerili tokom vožnje u Grčkoj.

Foto: Dalibor Bošnjak/Klix.ba
Foto: Dalibor Bošnjak/Klix.ba

Ono što će biti korisno pri okretanju, parkiranju, kretanju po teškim i neravnim terenima i u uskim ulicama svakako je multi-view kamera, a čine je zapravo četiri kamere, jedna naprijed, po jedna s bočnih strana i jedna nazad. Sistem se aktivira prilikom ubacivanja u rikverc ili pritiskom na MVC dugme. Ono što snima kamera prikazuje se na ekranu u automobilu. Sistem se gasi automatski čim brzina premaši 20 km/h. Kamere smo testirali pri parkiranju te na stazi za offroad, uvjerili smo se da su fantastično funkcionalne i korisne.

Foto: Dalibor Bošnjak/Klix.ba
Foto: Dalibor Bošnjak/Klix.ba

Duster posjeduje i sistem pomoći pri spuštanju nizbrdo, koji se aktivira pri spuštanju niz strmi teren. Također, tu je i sistem za pomoć pri kretanju uzbrdo. Oba sistema su praktična, a posebno će koristiti nešto manje vještim vozačima.

Poboljšana sigurnost putnika

Novi Duster je i sigurniji od svojih prethodnika, posjeduje nove ramove sjedišta, nove veće i deblje naslonjače za glavu za bolju zaštitu u slučaju udara straga, nove zračne zavjese, upozorenja za sigurnosne pojaseve na instrument tabli, poklopac motora i prednji branik su dizajnirani tako da apsorbuju udarnu energiju prilikom kontakta s pješakom, a veći retrovizori vozaču omogućavaju bolju preglednost. Na raspolaganju je i sistem za otkrivanje vozila u slijepom uglu koji radi pri brzini od 30 do 140 km/h.

Dugi svjetlosni snop se automatski aktivira, tako da se vozač može više opustiti tokom vožnje, a može koristiti i tempomat.

Ista ponuda već dokazano dobrih motora

Iznenađujuće ili ne, činjenica je da novi Duster dolazi s istim, od ranije poznatim motorima. Tu su 1,6-litarski atmosferac SCe 115 (2WD i 4WD) i agilni turbobenzinac TCe 125 (2WD i 4WD) s manuelnim mjenjačima, dizelaši dCi 90 (2WD) i dCi 110 (2WD i 4WD) također upareni s manuelnim mjenjačima, dok se dCi 110 (2WD) može dobiti i sa šestostepenim EDC automatskim mjenjačem, koji smo mi isprobali na prezentaciji. Također, iz Dacije su naglasili da je dostupna i LPG verzija SCe 115 motora za odabrana evropska tržišta. Oni koji su se nadali nešto snažnijim motorima, ovog puta će ostati uskraćeni. Recimo i da je naš favorit na ovoj prezentaciji bio definitivno 1,2-litarski turbobenzinac sa 125 KS, koji je u prosjeku trošio 6,7 litara na 100 pređenih kilometara, a da ga nismo nimalo "mazili".

Bez značajnog odstupanja u cijeni

Cijena novog Dustera za bh. tržište će biti poznata u januaru, ali je kompanija obećala da cijene neće mnogo odstupati od onih koje su vrijedile za prethodni model. Ipak, u jedno smo sigurni, a to je da će Duster postati pravi hit na tržišu i uvjeriti one s manjim budžetom da ipak mogu imati itekako respektabilan SUV dostojan poštovanja među velikanima u ovom segmentu.