Testovi
131

Porsche Road Tour protutnjao kroz BiH

Piše: Elvir Zubović
Foto: E. Z./Klix.ba
(Foto: Elvir Zubović/Klix.ba)
Porsche BH, uvoznik vozila Volkswagen grupacije za Bosnu i Hercegovinu, u proteklih nekoliko dana održao je Porsche Road Tour kojim je na aktivan način približio modele ove ekskluzivne marke našim kupcima i javnosti. Nakratko smo isprobali kako je putovati sa 560 KS u 911 Turbo S, kako se precizno uz Bradinu upravljaju Cayman GTS i Boxster S i kako se brzo i ugodno krstari u Panameri GTS i Macanu S.

Porsche organizuje Road Tour vožnje kako bi upoznao tržište sa aktuelnom ponudom svojih modela, ali na najbolji mogući način, vožnjom i dinamičkom prezentacijom, gdje je uz isprobavanje svih ili gotovo svih modela iz ponude lako vidjeti sve prednosti različito koncipiranih modela.

Ove godine jedna od stanica turneje Porschea po Istočnoj Evropi bila je i Bosna i Hercegovina, a svi koji su učestvovali imali su priliku provjeriti šta nudi najsnažniji i najskuplji model Porschea - 911 Turbo S, kao i nešto pristupačniji sportski modeli sa centralno smještenim motorom - Cayman i Boxster, te potpuno drugačiji i komforni modeli Panamera, Cayenne i Macan.

Vožnja u BiH trasirana je od Sarajeva do Konjica i to uz diktiran tempo vožnje u koloni. Jasno je, iz Porschea su nam dali samo mali "teaser" i podgrijali nadu da ćemo ubuduće češće imati priliku za upoznavanje automobila koji su primarno sportski, bez obzira na to bili oni osnovni u ponudi, limuzine ili SUV-ovi. Ako smo išta uspjeli provjeriti onda je to da se svaki Porsche vozi dinamično i precizno, bila to velika i teška Panamera ili kratki i lagani Boxster.

Foto: Elvir Zubović/Klix.ba
Foto: Elvir Zubović/Klix.ba

Zvijezda kolone svakako je bio 911 Turbo S. Najsnažniji i najskuplji model u ponudi Porschea, naravno ako zaboravimo na hipersportski 918, pokazao nam je da na našim cestama njegovih 560 KS i ubrzanje od 3,1 sekunde do 100 km/h izgleda prilično nadrealno. Ono što je još fascinantnije kod impresivnog Turba je činjenica da je to i dalje po svemu Porsche 911 koji je slavu stekao i održao kroz sve ove generacije kao ultimativni sportski auto za svaki dan. Zaista, bez obzira na brutalnu snagu, direktan ovjes i upravljač, činilo nam se da bismo sa Turbom S lako i ugodno putavli satima. Dosadno svakako ne bi bilo. Jasno, Turbo S je igračka za odabrane, što pokazuje i njegova cijena od 378.490 KM

Drugi par rukava svakako je Cayman GTS. Ovdje brojevi postaju malo prizemniji i lakši za provariti običnom smrtniku. Ipak, njegovih 340 KS itekako je respektabilno, dok cijena od 141 hiljadu maraka ulazi u domet odluke da ishitreno prodate neku nekretninu i preselite u ovaj sportski coupe koji stvara ovisnost o zavojima. Centralno smješten 3,4-litarski bokser 6-cilindar "reži" odmah iza karbonskih naslona sjedišta i daje utisak potpune povezanosti sa automobilom.

Foto: Elvir Zubović/Klix.ba
Foto: Elvir Zubović/Klix.ba

Na drugom kraju kolone čekala nas je Panamera GTS, koja je također pokazala sav talent Porschea. Uprkos ličnom uvjerenju da Panamera nije i nikada neće moći dobro izgledati, unutra je lako zaboraviti ne pretjerano privlačan zadnji dio ove sportske limuzine. Uz dodatak GTS Panamera je jednako brutalna i brza kao i svaki kupe s ovom značkom. Na puštanje gasa četiri masivna topa počinju grgljati i pucati i vrlo brzo zaboravite da vozite prilično veliku i dugu limuzinu. Osjećaj težine i velikog auta praktično ne postoji, što je zasluga 440 KS iz 8-cilindarskog motora koji je ovdje smješten naprijed, naravno. Ubrzanje do 100 km/h traje samo 4,4 sekunde, i to dok sjedite udobno zavaljeni u školjkasta sjedišta obložena kvalitetnom alcantarom.

Foto: Elvir Zubović/Klix.ba
Foto: Elvir Zubović/Klix.ba

U skladu s trendovima i vremenom, našem tržištu je vjerovatno i najpoznatiji Cayenne koji je u svojoj drugoj generaciji zaista sazrio kao vrhunski sportski SUV, dok za one kojima treba kompaktniji SUV rješenje nudi prilično atraktivni Macan. Poznato unutrašnje okruženje, opet s naglaskom na sportsku vožnju i naravno premium ugođaj, Macan nudi možda i idealan odnos proporcija i ponude prostora. Jasno, vozi se i upravlja kako se očekuje od jednog Porschea, čak i kada je pokretan sa dizelskih 258 KS.

Obilna kiša u povratku djelimično je pokvarila ugođaj, ali vjerovatno bi nam bilo malo i da je Porsche Road Tour išao od granice do granice BiH. Porsche je definitivno pogodio recept kako treba pokazati ono najbolje iz svoje ponude. Sve fotografije svijeta i knjige teksta ne mogu zamijeniti onaj jedinstven osjećaj do kojeg možete doći nakon samo nekoliko kilometara.