Auto testovi
56

Testirali smo Ford EcoSport: Igrač iz rezervnog sastava

E. T.
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Fordov igrač s klupe, jer u prvom timu nastupa Puma, zasnovan je na prethodnoj generaciji Fieste. Prije dolaska u Evropu nudio se kupcima u Južnoj Americi i Aziji, a pet godina nakon redizajna u evropskoj filijali američke automobilske kompanije misle da EcoSport još uvijek nije za penzionisanje.

I dok se model Puma, prema nepodijeljenom mišljenju, smatra jednim od najboljih aktuelnih crossovera iz sve popularnijeg B segmenta, u Fordu su odlučili da u ponudi i dalje zadrže svog prvog crossover predstavnika iz spomenutog segmenta koji je premijerno predstavljen 2014. godine, a do redizajna je bio nepoznanica kupcima u Evropi, jer se prodavao u zemljama Južne Amerike i Azije.

S nazivom koji predstavlja dobar primjer oksimorona, redizajniran i Evropi prilagođen EcoSport proizvodi se u Fordovoj tvornici u Rumuniji u kojoj se, prije "izrazito podignute Fieste prethodne generacije", proizvodila monovolumenska izvedenica na osnovici prethodne Fieste koju je "plavi oval" do 2017. godine nudio iza naziva B-Max.

Uzimajući u obzir da su posljednjih godina monovolumeni „out“, a SUV-ovi/crossoveri „in“, onda i nije čudna odluka Forda da u istoj kategoriji nudi dva crossovera s kojima može ciljati na različite grupe kupaca, jer su reakcije s terena pokazale da se EcoSport dopada starijim osobama čija djeca imaju svoju djecu i usput smatraju da je Fordov stariji crossover potpuni „outsider“ pored znatno atraktivnije i neznatno skuplje Pume koja je na scenu stigla prije tri godine.

Kako god, osvježen i prilično nefotogeničan EcoSport druge generacije, koji pojedinim vanjskim detaljima podsjeća na Kugu prethodne generacije, karakteriše visoka kutijasta karoserija i izrazit razmak između podnice i tla. S redizajnom je stigla i LED tehnologija u kućištima prednjih svjetala, a (opcioni) rezervni točak smješten je na petima vratima koja se otvaraju u stranu, pa za neometan pristup prtljažniku iza automobila treba biti dovoljno prostora.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Osnovna zapremina prtljažnika zaostaje u odnosu na zapremine koje nudi konkurencija. Ford uz EcoSport ne nudi uzdužno pomična zadnja sjedišta, a pored mogućnosti djeljivog obaranja naslona sjedišta, rješenje za višak prtljaga mogao bi biti krovni kofer.

Istovremeno, s ponuđenim prostorom u kabini u kojoj ima dovoljno prostora za vozača i suvozača nema posebnog rješenja za skučenost u predjelu nogu viših putnika na zadnjim sjedištima. S natprosječno visokom osobom iza upravljača, EcoSport se praktično može smatrati trosjedom, ali sve skupa ne bi trebalo smetati ranije spomenutim starijim osobama koje žive same ili u paru, a sviđa im se odlična preglednost sa udobnih sjedišta na visokoj platformi.

U tamnoj i solidno izolovanoj kabini koja je obložena kombinacijom kože i kvalitetnih materijala, a mnogobrojnim detaljima podsjeća da je EcoSport izvedenica Fieste, s paketom opreme Titanium stiže dosta korisnih „igračaka“. Ukupnoj ergonomiji doprinosi pregledna analogna instrumentna tabla s info displejom u sredini i (umjesto jeftinijih virtualnih) pravi tasteri za upravljanje automatskim klima-uređajem, a ugodnosti grijanje multifunkcionalnog upravljača i prednjih sjedišta. Centralnom konzolom dominira 8-inčni display za upravljanje multimedijalnim sistemom, a tu su i dva USB priključka. Iako visoka i uska karoserije sugeriše drugačije, u Fordu su davno naučili kako se prave natprosječno upravljivi automobili koji se ne plaše zavoja, pa je i EcoSport (čiji je ovjes naknadno prilagođen evropskim cestama) pokazao ono što pokazuje većina Fordovih modela. S laganim motorom u nosu, prilično preciznim upravljačkim sistemom i naglašeno čvrstim „nogama“, mali crossover odlično „volana“ i na zimskim gumama, što je ponajbolje pokazao nezaposlen sistem za kontrolu stabilnosti. Ceh je donekle platila udobnost, jer se tvrd ovjes ne može izboriti s grubljim neravninama ispod točkova koje se na kraju prenesu do tijela vozača i putnika, ali je utješno što drmusanje ne prati buka koju i dan-danas proizvode ovjesi u mnogim mnogo skupljim automobilima.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Dinamici automobila doprinosi i Fordov višestruko nagrađivan trocilindarski turbobenzinski motor (EcoBoost) u čijih je 999 kubnih centimetara u konkretnom slučaju smješteno 125 „konja“, a isti motor može se dobiti u slabijem (100 KS) i snažnijem (140 KS) izdanju. U kombinaciji sa 125 KS i 170 Nm najvećeg obrtnog momenta, za čiju je distribuciju na prednju osovinu zadužen ručni 6-stepeni mjenjač, EcoSport se dobro snalazi u svim situacijama i za prelazak 100 kilometara u prosjeku će trošiti manje od sedam litara. Uz dvije snažnije verzije motora koji najbolje „diše“ kada se radilica „vrti“ iznad 2.000 obr/min Ford nudi i opciju s automatskim mjenjačem.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Integralni pogon ostaje privilegija za kupce EcoSporta na nekim drugim kontinentima. Šteta, jer bi AWD pogon u kombinaciji sa 19 centimetara razmaka između podnice i tla bio poželjanan dodatak u „životopisu“ starijeg člana Fordovog crossover dvojca koji u poređenju s Pumom i mnogobrojnom svježijom klasnom konkurencijom, realno, nema mnogo aduta u rukavu. Ono što mu, definitivno, ide u prilog u teškim vremenima za autoindustriju koja su rezultirala dugim rokovima isporuke je činjenica da spada među malobrojne modele koji se kod nas, za sada, isporučuju bez čekanja. Pa sad...

Osnovni podaci o testnom automobilu: Ford EcoSport Titanium 1.0 EcoBoost

  • Cijena osnovnog modela (EcoSport Connected 1.0 EcoBoost 100): 34.936 KM

  • Cijena testnog modela: 39.900 KM

  • Motor: trocilindarski, četverotaktni, benzinski, turbopunjač, direktno ubrizgavanje goriva, varijabilno upravljanje rada ventila, četiri ventila po cilindru, DOHC. Radna zapremina 999 ccm. Najveća snaga 92 kW – 125 KS pri 6.000 obr/min. Najveći obrtni moment 170 Nm od 1.500 do 4.500 obr/min.

  • Prijenos snage: Pogon preko prednje osovine. 6-stepeni ručni mjenjač. Aluminijske felge 7Jx17. Dimenzija guma – 205/50 R 17 93V (Fulda Kristall Control HP2).

  • Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 11 s. Maksimalna brzina – 180 km/h. Prosječna potrošnja goriva na testu – 6,8 l/100 km. Tvornički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 7,5 l/100 km, na otvorenoj cesti 5,3 l/100 km, kombinovano 6,7 l/100 km. Zapremina rezervoara za gorivo – 52 litra. Prosječna emisija CO2: 114 g/km. Euro 6d.

  • Dimenzije: Dužina – 4.096 mm. Širina – 1.765 mm. Visina – 1.653 mm. Međuosovinsko rastojanje – 2.519 mm. Zapremina prtljažnika – od 310 do 1.238 litara. Masa praznog automobila – 1.339 kg. Najveća dopuštena masa – 1.730 kg.

  • Serijska oprema testnog automobila: Ford EcoSport Titanium 1.0 EcoBoost

  • Dodatna oprema: Metalik crna boja, Winter Pack (grijano vozačko i suvozačko sjedište, grijani vjetrobran, grijani upravljač), rezervni 16-inčni čelični točak na petim vratima.

  • Garancija: četiri godine ili 150.000 pređenih kilometara.