Auto testovi
36

Testirali smo novi Ford Focus: Staro ime, nova priča

Piše: E. T.
(Foto: M. O./Klix.ba)
U šarolikom društvu automobila iz Evropljanima i dalje dragog C segmenta, kojem će se uskoro priključiti i novi modeli VW-a (Golf VIII) i BMW-a (Serija 1), odnedavno je i četvrta generacija Focusa koji bi u borbi za kupce kod nas mogao imati samo jedan problem. Više o tome na kraju priče o inače izvrsnom automobilu.
Bilo je i dosadnih izdanja jednog od najprodavanijih Fordovih modela, čija je prva generacija prije dvije decenije nastavila putem koji je mnogo ranije započeo legendarni Escort, ali smo pri pogledu na međuosovinsko rastojanje četvrte generacije Focusa po prvi put pomislili kako je za broj veći Mondeo zreo za odlazak u zasluženu penziju, jer Fordu (pored tri karoserijske verzije Focusa) zapravo više i ne treba auto iz D segmenta.

Sjetili smo se i svih prošlih Focusa i uživanja koja su nam kroz različite zavoje pružali ti obični konfekcijski automobili s običnim motorima ispod prednjeg poklopca, na običnim i često potrošenim gumama. Razlog zbog kojeg smo, a vjerujemo i mnogi drugi, uvijek dizali palac prilikom spominjanja Fordovog automobila koji od samih početaka na pojedinim tržištima drsko kvari poslovne rezultate mnogih drugih kompanija među kojima je i Volkswagen.

Ne, i dalje ne mislimo da je treća generacija Focusa sa sobom donijela previše skučenu kabinu, lošu ergonomiju i osrednje materijale, ali nam je odmah nakon otvaranja vrata na aktuelnoj generaciji bilo jasno da su u Fordu ovaj put svoj posao, ipak, uradili mnogo bolje i posvećenije. Ljepota stvaranja koja počinje s praznim bijelim listom papira.

Iza duže, šire i niže karoserije u odnosu na karoseriju prethodne generacije krije se zaista raskošno odmjeren putnički prostor. Zvučna izolacija, tamne boje, izbor materijala, oblik sjedišta i dizajn elemenata ispred vozača i suvozača kabinu novog Focusa, definitivno, svrstavaju među najbolje opcije za boravak kada se prisjetimo kabina koje se nude uz aktuelne konkurentske modele iz C segmenta.

Pomislili smo da bi zbog niže visine karoserije visokim putnicima na zadnjim sjedištima moglo nedostajati prostora za glavu. Sve nedoumice riješio je krakati dvometraš koji se na zadnje sjedište ugodno smjestio iza prednjeg vozačkog sjedišta koje je ranije optimalno podešeno, zamislite, baš za spomenutog krakatog dvometraša. S dovoljno prostora i za glavu i za koljena koja nisu gurala naslon prednjeg sjedišta Focus je zaslužio čistu peticu, a cijenu raskošnog prostora za putnike platio je prtljažnik čija zapremina nije među rekorderima u C segmentu.

Prostranost koju je sa sobom donijela Fordova nova i lakša modularna platforma, zaključno s nivoom opreme i praktičnim rotacionim selektorom za upravljanje najnovijim 8-stepenim automatskim mjenjačem, nije nas dovoljno odobrovoljila da bismo zaboravili izgled kućišta zadnjih svjetala koja iz određenog ugla bezobrazno podsjećaju na kućišta izvjesnog klasnog konkurenta...koji se pravi u Italiji.

I bez multilink zadnjeg ovjesa koji je Ford rezervisao za modele čiji benzinski i dizelski motori nude najmanje 150 konjskih snaga, Focus je potvrdio da i u svom četvrtom izdanju spada među najstabilnije i najupravljivije modele C segmenta. Odlična izbalansiranost i apsolutna imunost prednje osovine prema podupravljanju osiguravaju visok nivo sigurnosti i vedro lice onih koji vole da se, tu i tamo, poigraju sa zavojima. I sve to bez buke i grubosti ovjesa kada se 17-inčne gume sretnu s neravninama. Ako ćemo tjerati mak na konac, onda bismo poželjeli malčice direktniji upravljač i to je sve. S druge strane, kada bi u Fordu za obični Focus nudili još precizniji upravljački sistem, onda ne bi imali potrebe da se troše oko modela kao što je nedavno predstavljeni Focus ST ili kao što će u dogledno vrijeme biti novi strašni Focus RS.

Ford nije među kompanijama koje su digle ruke od „prljavih“ dizelskih motora, pa se novi Focus, pored odličnih EcoBoost turbobenzinaca (na čijem je vrhu za sada 2,3-litarska četverocilindarska opcija s 280 konjskih snaga), nudi i u kombinaciji s modernim četverocilindarskim turbodizelskim motorima koje je evropski ogranak "plavog ovala" razvijao u saradnji s francuskom automobilskom grupacijom PSA.

Nema vibracije, ali će hladan motor vozaču jasno staviti do znanja da dolazi iz dizelske porodice. Vrlo brzo u kabini će sve postati prilično tiho i tako će ostati i pri brzinama koje su uobičajene na autocesti, a jedini podsjetnik da automobil pokreće dizelski motor je crvena zona na mjeraču broja obrtaja.

Kombinovan s novim, brzim i uglađenim 8-stepenim automatskim mjenjačem (kojim se može upravljati i ručno) 1,5-litarski motor raspolaže sa 120 konjskih snaga, a 300 Nm najvećeg obrtnog momenta u kombinaciji sa spomenutim mjenjačem osigurava prilično lagodan život na kamionima opterećenim cestama koje i ne pružaju mnogo prostora za preticanje. Zbog osnovnog razloga zbog kojeg kupci posežu za dizelima svakako treba spomenuti da je Focus (s aktiviranim sistemom start/stop i štednim radnim programom u gradskim uslovima) u prosjeku trošio nešto više od pet litara nakon 100 pređenih kilometara, a ležernim tempom na magistralnim cestama prosječna potrošnja spadala je za još jedan litar.

Ne, ipak ne možemo zaboraviti krutu karoseriju, izvanredan ovjes i poprilično besposlen sistem za elektronski nadzor stabilnosti, pa nam se čini da bismo kao potencijalni kupci ipak razmišljali o jednoj od još dvije snažnije turbodizelske opcije.

Zadovoljni onim što su vidjeli, radoznali prolaznici i nekoliko vozača u nekim drugim Fordovima koji su nas pitali za cijenu testnog Focusa na kraju su, bez komentara, samo odmahivali rukama. I onda smo pomislili da bi u animiranju većeg broja kupaca (kod nas) cijena mogla biti jedini problem ovog automobila. Spadate li među kupce kojima prilikom izbora novog automobila novac ne igra presudnu ulogu onda s odabirom Focusa, definitivno, nećete pogriješiti.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Ford Focus Trend Edition Business 1.5 EcoBlue A8 Cijena osnovnog dizelskog modela (Ford Focus Trend 1.5 EcoBlue 95): 34.990 KM Cijena testnog modela: 51.690 KM

Ocjena: 9 od maksimalnih 10

Motor: redni, četverocilindarski, turbodizelski, četiri ventila po cilindru. Smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.500 ccm. Sistem ubrizgavanja „common-rail“. Maksimalna snaga 88 kW (120 KS) pri 3.600/min. Najveći obrtni moment 300 Nm od 1.750 do 2.250 obr/min.

Prijenos snage: pogon na prednje točkove, 8-stepeni automatski mjenjač, felge prečnika 17 inča, gume dimenzija 215/50 R17 95V XL (Nokian WR A4, M+S). Šasija: naprijed McPherson-opružne noge, nazad polukruta osovina, uzdužna ramena, zavojne banana-opruge, stabilizator naprijed i nazad, elektromehanički servoojačivač.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h - 10,2 s. Maksimalna brzina - 193 km/h. Prosječna potrošnja na testu - 5,1 l/100 km. Tvornički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 4,8 l/100 km, na otvorenoj cesti 4 l/100 km, kombinovano 4,3 l/100 km. Emisija CO2: 113 g/km (Euro 6d).

Dimenzije: Dužina - 4.378 mm. Širina - 1.825 mm. Visina - 1.452 mm. Međuosovinski razmak - 2.700 mm. Zapremina prtljažnika od 375 do 1.354 litara sa preklopljenim naslonima zadnjih sjedišta. Masa praznog automobila - 1.319 kg. Najveća dozvoljena masa - 1.910 kg. Zapremina rezervoara za gorivo - 52 lit.

Serijska oprema testnog automobila: ABS + ESP + HLA (pomoć pri polasku na uzbrdici), zračni jastuk za vozača i suvozača, bočni zračni jastuci za vozača i suvozača, zračne zavjese za prednji i zadnji red sjedišta, EBA - Elektronska pomoć pri kočenju, senzor pritiska u gumama (TPMS), EPATS - Pasivni protuprovalni sistem zaštite, 16-inčne aluminijske felge s gumama dimenzija 205/55 R16, kućišta vanjskih retrovizora u boji karoserije, zadnji spojler i ručka prtljažnika u boji karoserije, vanjske ručke vrata u boji karoserije, prednja svjetla za maglu sa funkcijom zakretanja, LED dnevna svjetla, automatsko uključivanje svjetala, prednja maska u crnoj boji sa hromiranim rubom, ručni klima-uređaj, kožni obruč upravljača i ručice mjenjača, električno podizanje prednjih i zadnjih stakala, ICE pack 46 - SYNC radio sa 8-inčnim ekranom osjetljivim na dodir i navigacijom, šest zvučnika, 2xUSB, Applink Android auto/Apple car, komande na upravljaču sa Bluetooth sistemom i glasovnim upravljanjem, ekran sa „high gloss“ okvirom, električna parking kočnica, centralna konzola sa dva držača za čaše i rolo prekrivačem, My key generacije 2 sa dva preklopna ključa, zadnje brave sa zaštitom za djecu – mehaničke, centralno daljinsko zaključavanje, 4,2-inčni TFT ekran na instrumentnoj tabli, tri radna programa za vožnju, mini rezervni točak, noć/dan unutrašnji retrovizor, LED unutrašnja svjetla za čitanje naprijed i nazad, prednji podni prostirači, preklopiva zadnja klupa 60/40, prednja sjedišta V-oblika, ručno podešavanje vozačkog sjedišta u četiri smjera i lumbalna podrška, džepovi u naslonima prednjih sjedišta, zadnji centralni naslon za glavu, stub upravljača podesiv po visini i dubini, karbonski filter peludi, elektropodesivi sklopivi i grijani vanjski retrovizori, tempomat sa limitatorom brzine, prednji i zadnji senzori za parkiranje.

Dodatna oprema na testnom automobilu: premium metalik boja „Ruby Red“ - 1.365 KM, Design Pack 4 (adaptivna LED svjetla, LED dnevna svjetla, automatska kontrola dugih svjetala, LED pokazivači pravca, automatska nivelacija svjetala, zatamnjena stakla iza B stuba, 17-inče aluminijske felge) - 3.297 KM, Comfort Pack 1 (dvozonski automatski klima-uređaj, keyless ulazak u vozilo, elektropreklopivi retrovizori s dodatnim svjetlom, automatski brisači, elektrohromatski unutrašnji retrovizor) - 1.281 KM.

Garancije: 4 godine, 150.000 kilometara.