Auto testovi
13

Testirali smo novu Toyotu C-HR: Hrabrost se definitivno isplati

E. Z.
Foto: E. Z./Klix.ba
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Iako to na prvi pogled možda ne izgleda tako C-HR je jedan od najvažnijih modela Toyote u novijoj historiji. Kompaktni crossover je bio velika promjena u filozofiji japanske marke ali je i otvorio vrata drugim promjenama. Sada je stigao u drugoj generaciji i nastavlja u istom stilu.
Višegodišnji kontinuitet na tronu kao najprodavanija marka automobila na svijetu donijela je Toyoti uvjerljiv ugled proizvođača provjerenih i pouzdanih automobila, ali neminovno iz godine u godinu su počeli dobijati i ne tako pohvalne epitete. Ali kada je predsjednik Toyota korporacije, Akio Toyoda, odvažno rekao: "No more boring cars!", japanska marka je doživjela pravu metamorfozu. Samo nekoliko godina kasnije gledamo potpuno okrenute uloge gdje većina marki pravi jednolične i dosadne automobile, a Toyota je ta koja predvodi hrabrim dizajnom i potpuno ludim i neočekivanim sportskim modelima.

U tom ciklusu Toyota C-HR ima jednako važnu ulogu iako nije radikalna kao Yaris GR ili Supra. Tačnije, ima i važniju ulogu, jer je u formi gradskog kompakta donijela potpuno originalan stil i dizajn kojeg je tržište sjajno prihvatilo. Sada u drugoj generaciji i C-HR ide korak dalje.

Kompaktni crossoveri su jedna od najtraženijih automobilskih formi, pa je i kokurencija u tom segmentu vrlo žestoka, ali Toyota je sa novim C-HR uspjela u gotovo nemogućem. Potpuno originalan dizajn koji gotovo ništa ne dijeli ni sa ostalim Toyota modelima, kamoli sa drugim automobilima iz segmenta. Naravno, uspjeh je potpun kada orginalan automobil izgleda privlačno, a C-HR to zaista jeste. Obilje oštrih linija, pregiba i površina koja ulaze jedna u drugu u kombinaciji sa kompaktnom i mišićavom karoserijom i odličnim izborom i kombinacijom boja garantuje privlačnost u gradu.

Posebno dobro dizajnirani detalji su masivan donji dio prednjeg branika koji poput zuba ide visoko do vrlo oštrog "nosa", a nazad pažnju privlači aerodinamički spojler sa dva izvučena "krila". Također, za potpun futuristički efekt tu je i dugačko zadnje svjetlo koje se proteže cijelom širinom automobila, a u sredini otkriva i osvjetljeni natpis Toyota C-HR. U svakom slučaju, iako je C-HR daleko od svih ustaljenih automobilskih formi ne može se osporiti da izgleda potpuno originalno i privlačno, a to su nam potvrdili i svi koji su ga vidjeli tokom našeg testa.

Hibridne opcije za sve želje i potrebe

Kako se moglo i očekivati, nova generacija Toyote C-HR stigla je sa izborom isključivo hibridnih motora, s tim da je najveća novost priključni PHEV hibrid. Iako smo sve verzije već vozili na svjetskoj premijeri, za prvi test stigao je osnovni model u pristupačnijem izdanju i za 1,8-litarskim benzincem koji je uparen sa elektromotorom. Sistemska snaga ovog sklopa od 140 KS je za nekih 18 KS veća u odnosu na isti model u prethodnoj generaciji, te zahvaljujući efikasnom e-CVT mjenjaču omogućuje vrlo uglađenu vožnju u gradskim uslovima.

Također, Litijum-jonska baterija u hibridnom sklopu na novoj generaciji japanskog crossovera ima znatno veći kapacitet, pa je tako umjesto skromnih 0,7 kWh sada kapacitet povećan na 4,08 kWh, što omogućava primjetno više vožnje samo uz pomoć elektromotora. Kako smo se do sada nebrojeno puta uvjerili, Toyotin hibridni pogon odličan je izbor za urbanu vožnju. Dosta vremena pri niskim brzinama i opterećenju vozite se samo na električni motor, bez buke i emisija gasova, dok je benzinski motor tih i uglađen, a e-CVT mjenjač vrlo efikasan.

Zahvaljujući ovom efikasnom pogonskom spoju u gradu smo bez problema u prosjeku trošili između 5 i 6 litara benzina, dok na otvorenoj cesti taj prosjek uvelike zavisi od tempa vožnje. Ako ste pažljivi i vrlo umjereni sa ubrzavanjem moguće je i taj prosjek držati na oko 6,5 litara, ali ako ipak trebate više brzine i performansi taj prosjek će ići za litar do dva više u prosjeku.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Naravno, razlog za to je da atmosferski benzinac jednostavno nema obilje obrtnog momenta, čak ni uz pomoć elektromotora. Također, pri većim opterećenjima raste i nivo buke iz motora, a zbog same prirode prijenosa snage putem e-CVT mjenjača progresivnost rasta buke motora nije baš ugodna za uši.

S druge strane, iako vozačkim entuzijastima neće biti visoko na listi omiljenih mjenjača, mora se priznati da je e-CVT primjer efikasnosti i Toyotine napredne tehnologije. Za razliku od klasičnog CVT mjenjača koji obrtni moment kontinuirano prenosi putem remena ili lanca napredni e-CVT mjenjač elektromotorom kontroliše brzinu planetarnih zupčanika što omogućava konstantan prijenos snage i momenta, ali zbog ovog načina to radi sa još manje gubitaka energije. U suštini što se tiče samog osjećaja i doživljaja vožnje i ovdje vozač ima isti osjećaj kontinuiranog ubrzavanja bez zvuka i osjećaja promjene stepena prijenosa.

Ukratko, ako svoj C-HR planirate voziti uglavnom u gradskim uslovima, izbor osnonog modela sa 1,8-litarskim motorom biće sasvim logičan i opravdan, dok sa veće zahtjeve svakako bolji izbor predstavlja model sa 2,0-litarskim motorom i sa 200 KS. Također, uz taj motor možete izabrati i pogon na sve točkove.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

U vožnji je C-HR odlično odmjeren, pogotovo sa ovom veličinom točkova i gume, što uz crossoversku visinu podnice daje vrlo ugodnu svakodnvnu vožnju po lošim gradskim ulicama, ali i veliku dozu spokoja da neće udariti ili zakačiti neku od prepreka. Na otvorenoj cesti vozi se vrlo uvjerljivo, te ostaje stabilan i upravljiv i pri naglim promjenama pravca. Naravno, C-HR je u svakom svom detalju hibrid, te jednostavno potiče na umjerenu i elastičnu vožnju, te mu takav tempo najviše odgovara, a na kraju dana to će znati nagraditi, kako malom potrošnjom goriva tako i smirenošću koju prenosi i na vozača.

Unutrašnjost u poznatom Toyota stilu

Nakon vrlo avangardne i originalne karoserije strasti dizajnera su se smirile kada su prešli na dizajniranje unutrašnjosti. Naravno, dosta toga zavisi od samog nivoa opremljenosti, ali zbog jarko crvene karoserije i crnih detalji spolja očekivali smo malo živopisniji kokpit.

Ipak, kada pored dominantno sivih nijansi i manjeg ekrana infotainmenta pogledamo ukupan dizajn i koncept kokpita nije teko otkriti da je Toyota napravila veliki pozitiva pomak u odnosu na prethodnu generaciju, te je sada ergonomija zaista orijentisana prema vozaču.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Zbog velike centralne konzole i širokog "tunela" koji čak ima i izražen rub sa suvozačke strane u vozačkom mjestu se osjećate vrlo ugodno i "ušuškano", a veliki digitalni instrumenti i visoko postavljen ekran infotainmenta omogućuju idealnu preglednosti pri vožnji. Ručica mjenjača je vrlo kompaktna, te se isprva treba navići na način prebacivanja hoda, ali nakon toga je korištenje vrlo ugodno, dok ostaje nejasno zašto je prekidač za promjenu načina rada dizajniran tako stidljivo i minimalistički do te mjere da ga je teško koristiti.

Na prednjim sjedištima se generalno sjedi vrlo ugodno i udobno, a kako smo i navikli od Toyote kvaliteta završne obrade je na odličnom nivou. Na zadnjim sjedištima se nije mnogo toga promijenilo u odnosu na prošli C-HR, pa je ponuda prostora za noge putnika prilično skromna, dok možda više smeta vrlo visoka donja linija stakla i generalno mala stakla zadnjih vrata zbog čega je izražen osjećaj skučenosti.

Na kraju, prtljažnik ipak opravdava C-HR u ulozi kompakta za sve namjene i potrebe, pa je sa zapreminom od 388 litara dovoljan za većinu potreba i putovanja, a olakšava korištenje i dovoljno velikim otvorom i popriličnom dubinom.

Nastavak uspjeha je zagarantovan?

Sa drugom generacijom Toyota C-HR nastavlja tamo gdje je stalo prvo izdanje, te donosi još privlačniji izgled uz upotrebljivost koja se očekuje od urbanog kompakta. Velika je stvar da je C-HR jedan od rijetkih crossovera koji nudi raznovrsnu ponudu motora, iako su svi hibridni, uz mogućnost izbora verzije s pogonom na sve točkove.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Širok dijapazon tehnologije i opreme znači i širok dijapazon cijena, pa C-HR možete dobiti i za malo manje od 60 hiljada maraka, a ako se zaigrate i uz to izaberete vrlo privlačan GR Sport paket opreme taj iznos može dosegnuti i 90 hiljada maraka. Nije malo, ali u ovo vrijeme toliko otprilike traži i konkurencija za slične modele. Za razliku od njih Toyota nudi zaista poseban i privlačan dizajn, a uz štedljivost hibrida tu su i poslovična pouzdanost i rekordna garancija od 10 godina koji na kraju prave odličan spoj za kupovinu i emocijama i razumom.

Na kraju, model poput testnog će vjerovatno biti i najčešći izbor kupaca u BiH jer sa cijenom od 67 hiljada maraka do registracije nudi dobar omjer opremljenosti, performansi i stila. Između ostalog zbog toga je Toyota C-HR ove godine ušla i među 7 finalista za naš izbor Klix Auto godine 2024, a još uvijek imate priliku glasati i vi za svog favorita i uz to osvojiti neke od zanimljivih nagrada.

  • Osnovni podaci o testnom automobilu: Toyota C-HR 1.8 HSD C-lub Bi-tone

  • Cijena osnovnog modela: 59.900 KM

  • Cijena testnog modela: 67.400 KM

  • Motor: Četverocilindarski, benzinski, atmosferski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.798 ccm, četiri ventila po cilindru. Najveća snaga 72 kW – 98 KS pri 5.200 obr/min. Najveći obrtni moment 142 Nm pri 3.600 okr/min. Elektromotor: Smješten naprijed. Najveća snaga 70 kW – 95 KS i 185 Nm. Najveća kombinovana snaga hibridnog sklopa: 103 kW – 140 KS.

  • Prijenos snage: Pogon preko prednje osovine (2WD). e-CVT automatski mjenjač. 18-inčne aluminijske felge, gume 225/55 R18 (Nexen Winguard Sport2 SUV).

  • Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 9,9 s. Najveća brzina – 190 km/h. Potrošnja na testu – od 4,5 do 7,4 l/100 km. Tvornička prosječna potrošnja (WLTP): od 4,6 do 5,0 l/100 km. Zapremina rezervoara za gorivo – 43 l. Prosječna emisija CO² (WLTP) – od 103 do 111 g/km. Euro 6AP.

  • Dimenzije: Dužina – 4.360 mm. Širina – 1.830 mm. Visina – 1.570 mm. Međuosovinsko rastojanje – 2.640 mm. Zapremina prtljažnika – od 388 litara. Masa praznog vozila – 1.430 kg.

  • Serijska oprema: Toyota C-HR 1.8 HSD C-lub Bi-tone

  • Garancija: 10 godina ili 185.000 km