Testirali smo Peugeot 5008: Udobni francuski SUV za sedam putnika uz potrošnju hibrida na kapaljku
Nakon atraktivnog 3008, koji smo nedavno detaljno proučili, dolazak izduženog Peugeota 5008 je tipično širenje porodice kako bi se zadovoljila potreba prema kupcima koji traže automobil s tri reda sjedišta.
Francuzi su ustvari samo nastavili s ovom serijom, koja je i ranije bila prisutna, iako je sve počelo 2009. godine s monovolumenom dok su oni još bili u trendu. Međutim, kako je vrijeme prolazilo Peugeot je vrlo brzo shvatio da MPV ispada iz kolosijeka i da je SUV oblik draži kupcima. Dok se tržište zahuktavalo sa SUV-ovima, Francuzi su prekombinovali MPV u SUV i već 2016. godine smo dobili prvi 5008 na visokim "potpeticama" a krajem prošle godine je stigla i treća generacija koju smo analizirali s hibridnim pogonom - evidentno najvažnijem za prodaju na bh. tržištu.
Na nedavno održanoj lokalno prezentaciji, rečeno je da je 5008 isti kao 3008, ali samo do B stuba. Sve "iza" je drugačije. Dobro, nije baš drastična razlika, ali budući da je karoseriju trebalo izdužiti kako bi se ugurao treći red sjedišta, fastback je uspješno transformisan u SUV karavan. Ishod produženja je donio 25 cm dužu siluetu. Na kraju teško ćete i primijetiti razliku u odnosu na 3008, dok 5008 ne pogledate s boka. Auto je veći i glomazniji, a to ima i svoje prednosti.
Ako već imate potrebu za korištenjem trećeg reda, uz malo gimnastike ćete se lako smjestiti na jedno od dva sica koji stoje jako nisko, pa će se tamo najbolje osjećati djeca i tinejdžeri. Prtljažnik u toj konfiguraciji ne nudi ništa više od prostora za nekoliko ruksaka, dok se obaranjem naslona trećeg reda dobiva ravna ploha i mnogo veći prostor, mada je zbog toga ispod žrtvovan prostor koji će najbolje iskoristiti kupci koji naruče verziju s pet sjedišta. Navikli smo od ovog modela da je ustvari treći red sjedišta dostupan tek uz doplatu, dok je u prvom valu ovo serijski sedmerosjed. Kasnije će se u ponudi naći i verzija s pet sjedišta, za one kupce koji više cijene veći prtljažnik.

Uz užitak u vožnji i daljim putovanjima cijele porodice, ipak će najviše uživati vozač pod uslovom da su mu performanse na margini očekivanja. Vozački položaj i okruženje su kod Peugeota u svom filmu za razliku od konkurencije. Maleno "kolo" upravljača, 21 inčni panoramski ekran koji izgleda kao da lebdi iznad prednje armature, i-Toggles kontrole s opcijom prilagođavanja vozaču preferiranih funkcija i sjedišta s certifikatom za zdrava leđa Peugeot je doveo na novi nivo koji će se svidjeti većini vozača. Mimo futurističkog izgleda, funkcionalnost je ipak dorađena za razliku od uređenja i sistema iz prošlog modela. Evolucija je očito učinila svoje.
Shodno praksi bh. vozača, da jedan auto koriste za sve prilike, gurajući se često u gradsku sredinu i uske ulice, moramo priznati da smo bili skeptični oko 5008-ice. S obzirom da smo se u zadnjih nekoliko mjeseci često družili sa sličnim modelima, prije svega s novim Kodiaqom i Mazdinim teškašem CX-80 - koji je ipak nešto glomazniji, vrlo brzo smo naišli na veliki plus kod francuskog SUV-a s tri reda sjedišta. S njim je mnogo lakše manevrisati, čak i u užim ulicama s bočno parkiranim automobilima s obje strane - relativno čestoj slici bh. prilika.
Ako se već odlučite da postanete vlasnik novog 5008, kada budete dosipali tekućinu za brisače, jer podizati poklopac motora kako bi se divili trocilindarskoj tehnologiji sigurno i nema uporište, ne zaboravite dva puta povući ručku u unutrašnjosti vozila. Tako se naime otvara prednji poklopac, koji nema klasične prednje zakačke.

A tamo više nećete zateći 1,5-litarski dizel s kojim je Peugeot uspješno i čini se na vrijeme zatvorio poglavlje dizelaša s prošlom generacijom. Dakle, dizela više nema u ponudi, pa su kupcima na raspolaganju blagi hibrid, plug-in hibrid i čisto električna verzija. Nema sumnje, ulazni hibrid će biti okosnica prodaje, prvenstveno zbog najniže cijene, a s njim smo i napravili 1.000 kilometara u različitim okolnostima, kako bi spoznali šta buduće kupce može dočekati.
Ulazni hibrid s malenom baterijom od 0,89 kWh kapaciteta, ustvari najviše pogoni novi trocilindarski turbobenzinac, koji uz prepoznatljivo hroptanje, u kombinaciji s električnim motorom – smještenim u automatski mjenjač s dvostrukim kvačilom, proizvodi ukupno 136 "konja". Rekli bi čudna i istovremeno složena kombinacija o kojoj ne smijemo ni pomisliti nakon izlaska vozila iz garancije, ali čim su se Audi i Mercedes u zadnje vrijeme zalijepili za ovaj koncept, očito da on kao takav ima pokriće za komercijalnu upotrebu i u premium automobilima.
Sklop je na papiru za ovaj auto nejak, ali u praksi ostavlja drugačiji dojam, sve dok ne očekujete luđačke performanse. Linearno ubrzanje, glatko šaltanje i ugodno kotrljanje točkova na podlozi je njegov zaštitni znak. Sve mimo toga nemoguće je dobiti, pa čak i kada se forsira, posebno ako su svih sedam mjesta popunjena.
Zato je potrošnja na nivou dizela, pa je donekle i jasno zašto ga je Peugeot penzionisao, mada ova šasija, ukoliko bude potrebe, dopušta ponovo ugradnju dizela što je veoma mala vjerovatnoća. Naime, nakon stotina i stotina kilometara u gradu, trošili smo 7,9 benzina na svakih sto kilometara. Izlaskom na autocestu i podešavanjem adaptivnog tempomata na 130 km/h – gdje se radilica umiri na 2.800 o/m - potrošnja pada tačno za jedan litar. Zato se potrošnja na magistrali prepolovi, pogotovo što na ravnim dionicama 5008 može kilometarima kliziti isključivo na struju koju napaja ipak malena baterija, pod uslovom da je baterija napunjena i da je teren pogodan za vožnju s minimalno opterećenja.

Ovaj blok smo imali priliku upoznati u raznim Stellantisovim vozilima, ali uz unaprijeđenje s novim hardverom i optimiziranim softverom ponovo smo zaključili da može biti jako ekonomičan. S druge strane, promjena koncepta zupčastog remena potopljenog u ulje u zamjenu za pogonski lanac je vjerovatno jedan od najvećih dobitaka u razvodnom sistemu, pa su trajnost i održavanje Francuzi konačno riješili. Za potrošnju se ne brinite, ni s dizelom ne bi mnogo bolje prošli.
Kad se već otisnete van grada, stičete dojam da se zbog dužeg međuosovinskog rastojanja vozite udobnije nego u 3008. Bez obzira što se serijski kotrlja na 19-inčnim točkovima (opcija - 20 inča), sedmerosjed fluidno nabire kilometre bez umaranja vozača i putnika, što je njegov elementarni zadatak. Razlike ima i u sjedištima, koja su doprinijela ovom utisku. Naime, u luksuznijem GT paketu serijski stižu sjedišta s kombinacijom kože i tkanine, koja mimo vizuelnog, dobar dojam ostavljaju i na leđa vozača.
Shodno preferencijama i finansijskoj (ne)moći bh. kupaca, novi 5008 će najviše privući pažnju u ovom blago hibridnom pakovanju. Pa čak i uz dostupnu asistenciju državnih poticaja, plug-in hibrid i čisto električni model, neće baš biti na radaru bh. kupaca novih automobila u tolikoj mjeri kao ovaj hibrid, čija početna cijena od 68.806 KM do registracije, uz odličan osnovni Allure paket opreme, djeluje najprimamljivije.

Ipak, svi oni koji se odluče obogatiti osnovni paket kroz "nadogradnje" s liste opcija, bolje je u startu odabrati GT paket kao na testnom modelu. Mimo darežljivije serijske opreme i stepen iznad bolje završne obrade, sve što bi na Allure doplatili kod ovog paketa ćete dobiti u seriji.
-
Osnovni podaci o testnom automobilu: Peugeot 5008 GT 1.2 136 Hybrid e-DCT
-
Cijena osnovnog modela: 68.806 KM
-
Cijena testnog modela bez opcija: 73.808 KM
-
Cijena testnog modela s opcijama: 78.179 KM
-
Cijena testnog modela s opcijama s Peugeot finansiranjem: 76.679 KM
-
Motor: Blagi hibrid s trocilindarskim, turbobenzinskim motorm smještenim naprijed poprečno i sinhornim elektromotorom u mjenjaču. Radna zapremina 1.199 ccm, direktno ubrizgavanje, četiri ventila po cilindru. Najveća sistemska snaga 136 KS pri 5.500 obr/min. Najveći obrtni moment 230 Nm pri 1.750 obr/min. Baterija Li-NMC kapaciteta 0,89 kWh - iskoristivi kapacitet 0,43 kWh.
-
Prijenos snage: Preko prednje osovine. 6-stepeni automatski mjenjač s dvostrukim kvačilom e-DCT. 19-inčne aluminijske felge, gume 225/55 R19 (Michelin e-Primacy).
-
Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 11,3 s. Najveća brzina – 200 km/h. Kombinovana potrošnja na testu – od 6,8 l/100 km. Deklarisana prosječna potrošnja u mješovitim uslovima (WLTP) – 5,6 l/100 km. Zapremina rezervoara – 55 l. Prosječna emisija CO² prema (WLTP) – 122-143 g/km. Euro 6.4.
-
Dimenzije: Dužina – 4.901 mm. Širina – 1.895 mm. Visina – 1.694 mm. Međuosovinski razmak – 2.739 mm. Razmak od tla – 194 mm. Zapremina prtljažnika – od 259 do 1.819 litara. Masa praznog vozila –1.822 kg. Ukupna dozvoljena masa vozila – 2.350 kg.
-
Serijska oprema testnog automobila: Peugeot 5008 GT 1.2 Hybrid e-DCT
-
Dodatna oprema na testnom automobilu: Plava boja Obsession - 1. 182 KM; Sigurnosni paket: Prednji i zadnji parking senzori (i bočni senzori za kontrolu vozila), Paket Driver Assistance PLUS (HIA 2.0), Sistem kontrole zadržavanja trake (lijevo / desno / centar), Sistem za promjenu trake (poluautomatski), Detekcija poprečnog saobraćaja pri vožnji unazad (Rear Warrning), Bočno osvjetljenje u retrovizorima (Welcome Light), Promjena ugla retrovizora pri vožnji unazad (memorija), Kontrola mrtvog ugla, Alarmni uređaj, Bežično punjenje telefona - 3.376 KM
-
Garancija: Pet godina ili 100.000 pređenih kilometara.