Auto testovi
20

Testirali smo Renault Austral: Umjerenost je njegova vrlina

E. Z.
Foto: E. Z./Klix.ba
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Renault je s Australom napravio sjajan posao, pa je napokon uz Captura dobio uspješan model i u ovom formatu SUV-ova. Ovaj put smo isprobali Austral u nešto pristupačnijem i jednostavnijem izdanju za kojeg smo sigurni da će privući širi krug kupaca.
Nakon što smo testirali prvi Renault Austral koji je bio opremljen naprednim hibridnim sklopom ali i izuzetno bogatim sportskim paketom Alpine vrlo lako smo došli do zaključka da je stigao jedan od najzanimljivijih SUV-ova ovog formata koji je itekako popularan u Evropi ali i ostatku svijeta. Tako je Renault nakon velikog uspjeha sa Capturom izgleda napokon uspio doći i do istog recepta u ovoj klasi SUV-ova, pa je već sada sigurno da će Austral biti uspješniji model od prethodnika Kadjara.

Iako je prvi Austral kojeg smo testirali bio prepun tehnologije i opreme, te se i opravdano smjestio među finaliste našeg Klix Auto izbora za automobil 2024. godine, ujedno mu je to bilo i veliko breme. Visoka cijena, ali i manjak udobnosti nije nešto na što smo navikli od Renaulta. Zato je sada stigao jarko crveni Austral s znatno racionalnijim motorom, opremom ali i cijenom.

Austral je ponudom motora potpuno u skladu sa vladajućim trendovima, pa tu nećete naći "prljave" dizelaše, a izbor se svodi na blage hibride i potpune hibride u nekoliko verzija. Nakon što smo isprobali napredan ali i prilično komplikovani potpuni hibrid sa 200 KS kod kojeg osnovu čini 1,2-litarski trocilindraš ovaj put smo vozili jednostavniji blagi hibrid kod kojeg osnovu čini poznati 1,3-litarski četverocilindraš koji raspolaže sa ukupnih 160 KS.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Ovaj motor bez hibridne potpore i ranije smo isprobali u modelima Nissana i Renaulta, te kao i tada ostaje jedan od naših favorita među motorima manje radne zapremine. Razlozi su jednostavni, pa zahvaljujući tome da je ipak bolje uravnotežen zbog parnog broja cilindara nudi uglađenost i rafiniranost, ali i bolji osjećaj u vožnji pri većim opterećenjima. Također, zahvaljujući relativno maloj radnoj zapremini u kombinaciji s naprednim sistemom ubrizgavanja goriva i prednabijanja zraka i u Australu ovaj motor nudi vrlo dobre performanse i umjerenu potrošnju goriva.

S ovim motorom i dalje stiže do 100 km/h za manje od 10 sekundi, te generalno nudi elastičnu i ugodnu vožnju u svim režimima rada. Ako ga uporedimo sa snažnijim, prestižnijim ali i dosta skupljim hibridom od 200 KS kojem u pogonu pomažu elektromotori, ovaj Austral u suštini jedino zaostaje u gradskoj vožnji gdje hibrid zaista može trošiti minimalne količine goriva. Na otvorenoj cesti i pri većim brzinama gotovo da nema razlike, a zbog same prirode pogonskog sklopa u situacijama kada je potrebna brža reakcija i snaga benzinskog motora čak nam je i više odgovarao ovaj nominalno slabiji motor.

Tu se ipak pokazuje prednost četverocilindarskog motora, baš kao i na dužim etapama sa većim prosjekom brzine koju blagi hibrid lakše održava. To je zasluga prije svega većeg obrtnog momenta od 270 Nm, koji je dostupan već od 1.800 okr/min i što rezultira vrlo glatkom i elastičnom vožnjom, ali i činjenice da je s ovim motorom Austral nekih 200 kilograma lakši od "full hybrid" modela.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Što se tiče same elektrifikacije ovog modela, mala litijum-jonska baterija u podu ima kapacitet od svega 0,15 kWh, ali je to dovoljno da osigura prošireno korištenje start/stop sistema bez uticaja na komfor putnika i vozača, kao i "sailing" funkciju što pogotovo u Eco načinu rada može značajno smanjiti potrošnju goriva. Kada se tome doda vrlo efikasan automatski mjenjač na testu smo s lakoćom zabilježili najmanji prosjek potrošnje od 6,5 litara, dok se u gradskim gužvama taj prosjek penjao do nekih 8 litara na 100 kilometara.

Unutra je Austral i dalje jedan od najbolje uređenih SUV-ova koji je potpuno digitalizovan ali ima kokpit orijentisan prema vozaču i jasnu i preglednu grafiku. Posebno je pohvalno što instrumenti nisu grafički prenatrpani, te su laki za čitanje u svim uslovima vožnje, dok je veliki ekran infotainmenta odlično dizajniran i pregledan je kako vozaču tako i svim putnicima, bez obzira da li koristite Multi-Sense načine rada automobila ili povezujete svoj smartphone.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Centralna konzola s kliznim osloncem jedno je od najpametnijih rješenja koje smo vidjeli u zadnje vrijeme, te nudi smještaj za pregršt sitnica ali omogućava i veliku dozu prilagodljivosti, te je ukupna ergonomska ocjena Australa vrlo visoka. Sigurno bi bila još i veća da je malo više pažnje posvećeno smještaju ručice mjenjača koja je na stubu upravljača odmah iznad ručice za brisače vjetrobrana i kontrolera za audio sistem. Sama ručica mjenjača je vrlo praktično rješenje, i slično kao na modelima Mercedes-Benza definitivno olakšava i ubrzava izmjenu režima rada mjenjača, ali kako je ovdje smještena blizu ručice mjenjača sasvim je izvjesno da ćete ponekad upaliti brisače umjesto da mjenjač prebacite u D režim.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Ostatak putničkog prostora u Australu je u skladu sa očekivanjima u ovoj klasi, što znači da nudi dovoljno prostora i za putnike na zadnjim sjedištima, gdje asimetrično preklopiva i klizna sjedišta daju dodatnu dozu upotrebljivosti i fleksibilnosti na putovanjima ili pri prevozu većih predmeta. Svakako je za pohvalu što i putnici nazad imaju svoje ventilacijske otvore ali i USB C priključke. Sam prtljažnik od 430 litara je jedan od boljih u klasi, te uz veliki otvor i činjenicu da je u dvostrukom dnu smjestio i rezervni točak punih dimenzija ispunjava sva očekivanja prosječne porodice za putovanja.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

U vrijeme kada automobili koštaju kao nikada prije cijena je još presudniji faktor, a to je važno i Renaultu za model koji je u ponudi i segmentu ključan kao što je to Austral. Već je dvije godine na tržištu, te je i dalje jedan od najprivlačnijih SUV-ova ovog formata ali treba pametno odabrati motorizaciju i paket opreme. Iako je prethodni model kojeg smo testirali u Esprit Alpine izdanju bio prava atrakcija, sa cijenom od preko 90 hiljada maraka teško da spada u best-buy izbore ove klase. S druge strane, izuzetno bogat paket opreme Techno kojim je bio opremljen "Flamme" crveni Austral u kombinaciji sa vrlo poželjnim i sposobnim turbobenzincem košta znatno pristupačnijih 66 hiljada maraka. To je iznos koji se kreće oko prosjeka kojeg kupci izdvajaju u ovoj klasi SUV-ova, a tu Austral itekako ima šta ponuditi ali i istaći se od tog prosjeka.

  • Osnovni podaci o testnom automobilu: Renault Austral Techno Mild Hybrid 160 AT

  • Cijena osnovnog modela (Austral MHEV Evolution 130): 63.800 KM

  • Cijena testnog modela sa opcijama: 69.000 KM

  • Motor: četverocilindarski, 4-taktni, turbobenzinski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.333 ccm, direktno ubrizgavanje goriva, četiri ventila po cilindru. Najveća snaga 158 KS pri 5.250 - 5.500 okr/min. Najveći obrtni moment 270 Nm pri 1.800 - 3.750 okr/min. Blago-hibridni pogonski sklop sa rekuperacijom energije i litij-jonsom baterijom kapaciteta 0,15 kWh.

  • Prijenos snage: Pogon preko prednje osovine. Automatski mjenjač. Aluminijske 19-inčne felge, gume dimenzija 205/55 R19 (Michelin e-Primacy).

  • Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 9,7 s. Najveća brzina - 175 km/h (elektronski ograničeno). Prosječna potrošnja prema WLTP normama u mješovitom režimu: 6,2-6,6 l/100 km. Potrošnja na testu: od 6,5 do 8,0 l/100 km. Prosječna emisija CO² prema WLTP normama: 140 g/km. Euro 6D full.

  • Dimenzije: Dužina – 4.510 mm. Širina – 1.825 mm. Visina – 1.664 mm. Međuosovinsko rastojanje – 2.667 mm. Zapremina prtljažnika: od 430 do 1.455 litara s preklopljenim naslonima zadnjih sjedišta. Masa praznog automobila: 1.464 kg. Najveća dozvoljena masa – 2.003 kg. Zapremina rezervoara za gorivo – 55 lit.

  • Serijska oprema testnog automobila: Renault Austral Techno Mild Hybrid 160 AT

  • Dodatna oprema: Falmme red boja karoserije sa biserno crnim krovom - 2.500 KM, rezervni točak punih dimenzija - 400 KM.

  • Garancija: 5 godina ili 100.000 pređenih kilometara.