Nakon niza tržišnih uspjeha SEAT se ohrabrio da svoje sportske modele postavi na još viši nivo pa je tako linija modela Cupra početkom ove godine i zvanično postala zasebna marka CUPRA. Oslonjena na trkaći pedigre takmičarskog odjela i prethodnih sportskih modela, CUPRA ima velike ambicije, odlično tržišno pozicioniranje, ali i zanimljive sportske modele koji obećavaju da neće biti samo SEAT sa drugom značkom. Uostalom, ciljani kupci ove marke su ljudi koji inače ne bi kupili SEAT.
Prvi model marke CUPRA je Ateca te dolazi kao prvi i mali korak prema ambicioznom planu da već 2020. godine ovaj brend ima 6 svojih modela, od čega bi jedan trebao biti potpuno zasebno razvijen. Prve kilometre u CUPRA Ateci napravili smo u njenom rodnom gradu Barceloni koja nas inače u ovo doba godine počasti sunčanim i toplim danima. Nažalost ne i ovaj put.
Ako CUPRA Atecu pogledamo kao prvi pokušaj potpuno nove marke, već i "na papiru" izgleda odlično zamišljena i još bolje cjenovno i tržišno smještena. Tačnije, trenutno niko od konkurencije ne nudi auto kao što je CUPRA Ateca.
CUPRA kao marka nije i ne želi biti premium marka, ali zato želi privući blizu 80 posto kupaca drugih marki, koji ne žele konfekcijski auto, ali nisu spremni ni zakoračiti u premium modele iz više razloga. Da bi to uradili uspješno za svoj prvi model odabrali su SUV. Na prvu to zvuči neobično za jednu sportsku marku, ali činjenica je da sada svi žele SUV, a pogotovo sportski SUV. Barem to govore prodajni rezultati.
Za prvi model u ponudi CUPRA Ateca je dobila niz novosti u odnosu na standardnu Atecu pa tako agresivniji branici s otvorima za zrak i dodatnim spojlerima, kao i dodaci na pragovima čine da ovaj "vrući" SUV već i na pogled izgleda sportski. Iako jedan centimetar ne zvuči mnogo, primjetno je da je CUPRA Ateca niža, a tom utisku doprinose i veliki 19-inčni naplaci agresivnog dizajna. Uživo Ateca možda i najbolje izgleda na zadnjem dijelu. Uz masivan branik sa primjetna četiri ispušna "topa" i difuzorom zraka ističu se i aerodinamički nastavci pored i iznad vjetrobrana zbog kojih izgleda još kompaktnije i agresivnije.
Naravno, uz svrsishodne vizuelne izmjene neophodni su bili i novi znakovi raspoznavanja pa je Ateca dobila bronzane ambleme marke CUPRA koji nam i dalje ne izgledaju dovoljno profinjeno, ali svakako odogovaraju sportskom nastupu marke i oštrim linijama Atece.
CUPRA Ateca 2.0 TSI 4Drive DSG - lična karta
Motor - 2.0 TSI, turbobenzinski, četiri cilindra Maksimalna snaga - 221 kW / 300 KS pri 5300-6500 okr/min Maksimalni obrtni moment - 400 Nm pri 2000-5200 okr/min Maksimalna brzina - 247 Km/h Ubrzanje 0-100 Km/h - 5,2 sekundi Vrsta mjenjača - DSG 7 stepeni prijenosa sa Start-Stop Prednje kočnice - 340 x 30 mm Zadnje kočnice - 310 x 22 mm
Točkovi - 245/40 R19 Težina sa svim tekućinama i vozačem - 1.615 kg
Unutra su novosti jednako suptilne, ali važne. Pažnju prije svega privlače sportska sjedišta koja je moguće dobiti u dvije verzije. Prva opcija nudi blaže profilisana i udobnija sjedišta, dok drugu opciju čine, barem nama, poželjnija sjedišta s integrisanim naslonom za glavu, bolje profilisanim bokovima i utisnutim logotipom CUPRA. Ova sjedišta su uz Brembo kočnice dio opcionalnog "performance" paketa, baš kao što je to slučaj i na Leonu Cupra.
Pažnju privlači i upravljač čiji je centralni dio sada obložen uzorkom karbonskih vlakana te čini tematsku cjelinu s istim dezenom kojim su opšivena sjedišta. Uz bronzani logo na upravljaču i bronzane šavove na sjedištima, mjenjaču i upravljaču CUPRA se dovoljno ističe od obične Atece, mada bismo voljeli vidjeti još poneki detalj koji bi razbio inače vrlo taman i crn kokpit.
Jasno, CUPRA Ateca u osnovnom izdanju već dolazi potpuno opremljena te je lista mogućih doplata vrlo kratka, gdje kao jedinu zaista vrijednu stvar vidimo odlična sjedišta i Brembo kočnice.
Poznat motor u novom okruženju
Ipak, glavni razlog privlačnosti CUPRA Atece su same performanse, a temelj svih modela ove marke pa tako i Atece bit će dobro poznati dvolitreni TSI motor od 300 KS koji smo imali priliku isprobati u Leonu Cupri i u Volkswagen Golfu R. Iako je ovdje pod teretom velike karoserije teške više od 1,6 tona performanse su prilično slične onima koje ima znatno manji i lakši Leon Cupra. Do 100 km/h sprinta za samo 5,2 sekunde i zaustavlja se tek na više od 240 km/h.
Ovi brojevi izgledaju dovoljno uvjerljivo i u teoriji, dok je u praksi utisak još i bolji. Zahvaljujući izvrsnom pogonu na sve točkove sa Haldex kvačilom i 7-stepenom DSG mjenjaču s dvostukim kvačilom CUPRA Ateca žestoko ubrzava bez proklizavanja i gubitaka snage.
Zanimljivo, CUPRA se poigrala i zvukom ovog motora pa za razliku od sportskih kompakta u koje se ugrađuje ovdje nema dodatne zvučne asistencije iz zvučnika i lažnog zvuka motora. Istina, voljeli bismo da je za još jednu nijansu oštriji i naglašeniji, ali ipak ima sportski resku notu uz "pucanje" iz ispušnih cijevi pri promjeni stepeni prijenosa ili pri naglom puštanju gasa.
U vožnji nas je CUPRA Ateca na prvim kilometrima ispočetka iznenadila ugodnošću. Zar je to taj prvi auto jedne prave španske sportske marke? Ipak, mogućnost odabira čak šest različitih profila vožnje koji drugačije kalibrišu rad podesivog ovjesa, upravljača, mjenjača, pogona i odziva motora čine da ovakva Ateca u jednom trenutku može biti ugodan porodični, a u drugom prilično oštar sportski auto. U Cupra načinu rada upravljač postaje teži a DCC amortizeri tvrđi i direktniji pa zaista imate osjećaj da se vozite u sportskom kompaktu.
Nakon autoputa i zavojitih cesta oko Barcelone, CUPRA nam je priredila ugodno iznenađenje. Pravi brzinski ispit kao na reliju gdje smo na potpuno zatvorenoj i osiguranoj cesti mogli bez straha provesti Atecu do njenih granica. Uz "launch control" onih pet sekundi do sto na sat lako smo ostvarili i po mokrom asfaltu, a nakon dugačkog pravca gdje s lakoćom dostiže i 180 km/h, CUPRA Ateca u dugačkom lijevom zavoju ostaje vrlo neutralna i kao da nam govori, može to i dosta brže. Na dijelu gdje se cesta sužava, a krivine postaju sporije otkriva nam da je upravljač dovoljno precizan, ali ne i pretjerano osjećajan, te da uprkos težini ne pati od podupravljanja. Tačnije, uz ugašen ESP lako će se zaigrati i zadnji dio. Istina, oštre promjene pravca otkrivaju da je ovo ipak veliki auto te da je uz ovako snažan motor lako pretjerati u zavoju. Još jedan dug i brz pravac i "brzinac" završava. Idemo probati još nekoliko puta uz pomisao da se odavno nismo ovako zabavili iza upravljača jednog SUV-a. U poređenju sa sportskim kompaktom osjeti se dodatna težina i visina karoserije, ali činjenica je da CUPRA Ateca zaista može držati korak i s najbržima od njih.
Uz ovako zabavne performanse i dobru dinamiku gotovo je nevjerovatno da imate dosta prostora na zadnjim sjedištima i prtljažnik od 510 litara. Tu se vraćamo na činjenicu da trenutno na tržištu nema automobila kao što je CUPRA Ateca. Istina, ima boljih vozačkih SUV-ova, ali kao što znamo uglavnom nose znak Porschea i koštaju barem dvostruko više nego CUPRA Ateca.
Još jedan razlog zašto mislimo da je SUV ipak odličan izbor za prvi model ove marke je činjenica da će širem krugu kupaca približiti sportske performanse i vozne osobine kojima će razbiti sivilo svakodnevnice. Ti kupci inače ne bi vjerovatno nikada ni pogledali Leon ST Cupra koji je, istini za volju, još brži i zabavniji od ovakve Atece za još manje novca, ali trendovi nikada nisu bili jeftini. SUV je vruća roba, a ako će tako biti više zabavnijih auta na cesti, onda nemamo ništa protiv.
CUPRA Ateca je već dostupna i u Bosni i Hercegovini, naravno kroz prodajnu mrežu SEAT-a, a kako je i najavljeno nalazi se u nekoj zlatnoj sredini SUV tržišta. Sa dobro formiranom cijenom za osnovni model, koji praktično i ne zahtijeva dodatne doplate, osim metalik boje i sličnog, trebala bi se istaći iznad pregršt jednoličnih SUV-ova s uglavnom malim dizelskim motorima i prednjim pogonom, a ispod snažnih i skupih premium modela. Za prvi pokušaj ocjena odlična, uz veliku nadu da će pravi sportisti iz CUPRE tek stići.