Auto testovi
29

Testirali smo Cupra Terramar: Originalan tamo gdje je to najteže

Piše: E. Z.
Foto: E. Z./Klix.ba
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Cupra je već dokazala da je na pravom kolosjeku a svoj drugi potpuno samostalan model dovodi u najkonkurentniji segment na tržištu. Kompaktni SUV u C klasi danas je presudno imati za skoro sve marke, a Cupra je donijela potpuno drugačiju i originalnu viziju kako treba izgledati i voziti se takav SUV.
Uspjeh Cupre nije slučajan, te je očito da kupci žele automobile koji su moderni i savremeni ali iskaču iz uobičajenih normi dizajna i stila. Najbolja potvrda toga je Formentor koji je kao prvi zasebni model marke nastavio nizati uspjehe i nakon redizajna, dok tržište svakako cijeni i činjenicu da Cupra ima zaista širok izbor motora, pogona i tehnologije omogućavajući tako izrazito širok raspon izbora verzija modela ali i cijena.

Terramar je sljedeći važan korak Cupre, a dolazi, naravno, na MQB Evo platformi i nominalno unutar kuće najveći konkurent mu je Tiguan. Ipak, svojim stilom i ponudo "puca" na potpuno drugačiju vrstu kupaca kojima neki racionalni kriteriji nisu na prvom mjestu već automobil ipak biraju srcem. Stoga su možda najpribližniji konkurenti Terramaru SUV-ovi poput Alfa Romea Tonale ili novog Peugeota 3008.

Ono što smo se uvjerili već pri prvom pogledu na "naš" crni Terramar, definitivno je dizajnerski tim odradio odličan posao, pa iako SUV automobili nisu prirodno sportski, činjenica je da je Terramar vrlo kompaktan, nizak i "napet", kao rijetko koji auto u svojoj klasi. Agresivne linije, visoki i izraženi bokovi i sada prepoznatljivo "lice" s trouglastim svjetlima i oštrom maskom dostojni su marke kojoj je sport ipak utkan u gene. Uz, također, prepoznatljive, bronzane detalje Terramar na cesti izgleda zaista posebno i privlačno, a prava je atrakcija čak i u mraku zbog raskošnog "light show-a" nazad s spojenim LED stop svjetlima i osvijetljenim logotipom Cupre. Jednako su efektna i prednja svjetla čiji "trouglovi" pozdravljaju animacijom kada prilazite automobilu, dok u vožnji nova LED matrix tehnologija značajno olakšava brze noćne vožnje. Svjetla su napredna do te mjere da mogu čak iscrtavati i putanju ceste, ali možda smo staromodni pa nas je to više iritiralo nego što je pomagalo.

Unutra nas je Terramar i više pozitivno iznenadio i tu smo vidjeli konkretan pomak u kvaliteti i osjećaju posebnosti kojeg Cupra voli isticati. Ako se u Formentoru osjeti miris Seata i Leona, onda toga ovdje definitivno nema. Cupra s ponosom ističe da se Terramar proizvodi u sestrinskoj Audi tvornici u Gyoru, a to se može najbolje osjetiti upravo u kokpitu Terramara.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Za razliku od ostalih automobila iz Volkswagen grupacije gdje je očito ponestalo ideja i gdje se gledaju pogrešni uzori (da, mislimo na Teslu), kokpit Terramara je pravo osvježenje. Iako je osnova ista s (pre)velikim centralnim ekranom infotainmenta, oblik armaturne ploče i centralne konzole donio je osjećaj "ušušaknosti" u kokpit i izgled koji je istovremeno originalan ali i praktičan. Fizičkih prekidača, nažalost, nema ni ovdje u velikoj mjeri, ali ono što ih ima smješteni su na ruku vozaču, dok osjećaj posebnosti i rituala iz pravih sportskih automobila daju prekidači na upravljaču za pokretanje motora i odabir načina rada.

Sam fluidni oblik kokpita obuhvata vozača i stvara ugođaj bolje povezanosti s automobilom, što jasno daje na znanje da ovdje nije bio prioritet "izvući" svaki centimetar prostora. Takav pristup nas definitivno vraća u vremena kada su se automobili crtali i stvarali sa više emocija nego danas, te treba priznati da je ovaj pristup Cupre pravo osvježenje.

Primjetan je i veliki napredak u materijalima koji se koriste unutra, pa je većina površina obložena mekanim i ugodnim materijalima, dok su posebno ugodan i kvalitetan detalj ventilacioni otvori s metaliziranim usmjerivačima zraka koji pod rukom ostavljaju osjećaj masivnosti ali i kvalitete uz čvrsti "klik" kada ih postavite u željeni položaj. Poseban naglasak Cupra stavlja na upotrebu recikliranih i ekološki podobnih materijala i to ponosno ističe markicama na sjedištima i podnim oblogama. Sama sjedišta su još jedan od detalja po kojima je Terramar poseban, pa zaista čine odličan dizajnerski element i ujedno odlično drže tijelo u zavojima. Istina, kao i kod sličnih sportskih sjedišta moguće je da neće odgovarati krupnijim osobama, ali definitivno idu uz stil Terramara.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

I ovdje atmosferu kvalitete upotpunjava sjajan Sennheiser audio sistem, te je definitivno neizbježna stavka opreme za sve audiofile. Jednako kao u Formentoru i ovdje kabinu ispunjava vrlo kvalitetnim i čistim zvukom.

Terramar zvog svog dizajna ali i masivnih naslona prednjih sjedišta na zadnjim sjedištima ne nudi pretjerano obilje prostora i prozračnosti, a tu i tamo možemo naći i nešto lošije materijale nego u prednjem dijelu kabine. Ipak, i ovdje je ugodno i sasvim dovoljno prostora za jedan kompaktni SUV, a svoju pravu praktičnu stranu Terramar otkriva prtljažnikom zapremine 540 litara, koji uz veliki otvor i pravilne stranice ispunjava sve porodične želje. Treba napomenuti da hibridni modeli zbog smještaja baterije ipak imaju nešto manju zapreminu od 450 litara.

Vožnja i performanse u skladu s izgledom

Ono što je kupcima Cupre i generalno sportski nastorjenih automobila ipak važnije od samog izgleda i materijala unutra je sam doživljaj vožnje, a opravdano je zapitati se koliko zaista sportski može, a na kraju krajeva i treba, biti jedan kompaktni SUV.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Iz Cupre u Bosni i Hercegovini nisu željeli da imamo nedoumice pa su nam predali ključeve najboljeg modela sa VZ oznakom. Već smo naučili da VZ kod ove marke zaista čini razliklu u odnosu na običnije modele, a kod Terramara to znači 265 KS iz benzinskog motora, bez potpore elektromora, s pogonom na sve točkove. Istina, priključni hibrid je na papiru snažniji sa 272 KS, ali za prvo upoznavanje nam se više sviđa ovaj recept bez struje.

Pokretanjem motora prekidačem na volanu čujemo već poznati zvuk. Snažni EA888 turbobenzinski motor radne zapremine 2 litra ovdje je kultivisan i značajno utišan u odnosu na verziju u Formentoru gdje ima 310 KS. Dizelaša nema u ponudi za Terramar, pa ako prelazite više kilometara ipak će biti bolji izbor priključnog hibrida koji može samo na struju preći i do 120 kilometara.

Snijeg i led kojih je bilo u izobilju priredili su nam dodatni element zabave, ali i uvid zašto su snažan motor i dobar pogon na sve točkove kombinacija koju bi željeli većina vozača. Tako Terramar zaista uvjerljivo i silovito ubrzava, pa mu do 100 km/h treba samo 5,9 sekundi, a najbolje od svega jednako je uvjerljiv i siguran i na snijegu. Uz vrhunske Pirelli zimske gume širine 255 i uz prečnik točkova od 20 inča Terramar ulijeva povjerenje čak i kada pretjerate, a odlična i brza distribucija snage po osovinama omogućava sigurno kontrolisanje i u uslovima kada svi ostali radije odgađaju putovanje.

Cupra svoje sportsko naslijeđe jasno pokazuje podešavanjem ovjesa na Terramaru, pa je ovo definitivno jedan od SUV-ova koje smo vozili a koji se najmanje naginje u zavojima i sa lakoćom odrađuje oštre promjene pravca. Upravljač je također dobro odmjerene težine i preciznosti, a možda najviše pohvale zaslužuje ukupna težina automobila. Znamo da su pretjerani kilogrami ubica performansi ali i dobrog osjećaja u vožnji, a Cupra je jedna od rijetkih marki koja to nije zaboravila. Terramar s ovim motorom na vagi pokazuje tek 1,6 tona, što je u prosjeku oko 200 kilograma manje od uporedivo snažne konkurencije. Istina, velika je prednost ovako snažnog motora bez pomoći teških baterija, što je u ovo vrijeme sve teže naći.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

U vožnji zavojitim cestama Terramar se zaista može voziti zabavno i dinamično skoro kao kompaktni sportski auto, s tim da bismo za model sa VZ oznakom ipak voljeli više čistog zvuka iz auspuha a ne iz skupih zvučnika u kabini. Na žalost to je već davno izgubljena bitka u kojoj su i Cupri i drugim markama ruke svezane.

Kada i ako se zasitite brzine drugi prekidač sa Cupra logotipom na upravljaču omogućava da brzo pređete u Comfort ili Eco način rada, kada odlični DCC podesivi amortizeri omekšavaju ovjes, a Terramar u vožnji postane sličniji običnim SUV-ovima. Zaista, može biti vrlo ugodan i nenametljiv u svakodnevnoj vožnji, ali ipak ne treba zaboraviti da veliki točkovi, sportski ovjes i snažan motor donekle uzimaju svoj danak na potrošnji goriva ali i ukupnoj udobnosti. Srećom Cupra je svjesna toga pa Terramar nude i sa blagim hibridom i "mesnatijim" gumama, pa je prava prednost da posebnost ovog modela nije ograničena skupim paketima i motorizacijom.

Hvale vrijedna alternativa

Svojim drugim zasebno razvijenim modelom Cupra nam je pokazala da zna šta kupcima nedostaje na tržištu i, što je još važnije, kako im to ponuditi bez odricanja. Terramar nam je odlično pokazao da konvencionalan SUV ne mora biti dosadan i nalik svim ostalim SUV-ovima na cesti.

Najbolje od svega za to ne morate više ići u pravi premium segment i za tu posebnost i performanse izdvajati cijelo bogatstvo. Slično kao kod Formentora, velika prednost Cupre je svestranost ponude kako u tehnologiji i opremi tako i u cjenovniku. Sa startom na 69 hiljada maraka Terramar već nudi privlačnu ulaznicu u "pleme", kako iz Cupre vole zvati svoj "community" kupaca. Naravno, naći ćete prostranije i udobnije SUV-ove za te novce, ali posebnije i potpunije teško.

  • Osnovni podaci o testnom automobilu: Cupra Terramar VZ 2.0 TSI 4Drive DSG

  • Cijena osnovnog modela: 69.615 KM

  • Klix Auto izbor: Terramar 2.0 TSI 4x4 DSG 204 KS - 73.000

  • Cijena testnog modela s opcijama: 88.036 KM

  • Motor: turbobenzinski, 4-cilindrični, redni, smješten naprijed poprečno, promjer i hod 82,5 × 92,8 mm, radna zapremina 1.984 ccm, maksimalna snaga 265 KS pri 5.300 okr/min, maksimalan okretni moment 400 Nm pri 1.650 - 4.350 okr/min, direktno ubrizgavanje goriva u cilindre, turbopunjač, hladnjak zraka pod pritiskom.

  • Prijenos snage: Pogon na sve točkove, adaptivni, 7-stepeni automatski DSG mjenjač, aluminijumske felge prečnika 20 inča s gumama 255/40 R20 (Pirelli ).

  • Šasija: Prednji ovjes - McPherson, nezavisni, spiralne opruge, podesivi amortizeri, stabilizatori. Zadnji ovjes - multilink, spiralne opruge, podesivi amortizeri. Električni servo upravljač.

  • Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h – 5,9 s. Maksimalna brzina - 243 km/h. Potrošnja na testu – 9,9 l/100 km. Deklarisana prosječna potrošnja u mješovitim uslovima vožnje prema WLTP - 8.4-8.8 l/100 km. Zapremina rezervoara – 60 l. Emisija CO2 191 g/km - WLTP, Euro 6 EB.

  • Dimenzije: Dužina – 4.519 mm. Širina - 1.869 mm. Visina - 1.586 mm. Međuosovinski razmak - 2.681 mm. Prtljažnik – 540 litara. Težina praznog vozila – 1.675 kg. Ukupna dozvoljena težina vozila – 2.290 kg.

  • Serijska oprema testnog automobila: Cupra Terramar VZ 2.0 TSI 4Drive DSG

  • Dodatna oprema na testnom automobilu: Immersive by Sennheiser audio sistem, Digital drive paket - Head Up Dsiplay -Navigacijski sistem - CUPRA Digital kokpit 10.25", Pure Performance paket-CUPRA High Definition prednja svjetla sa ceremonijom i projekcijom "CUPRA MATRIX LED ULTRA" -Matrix Led prednja svjetla visoke rezolucije i digitalne projekcije -Dinamička kontrola dometa prednjih svjetala (samopodešavanje u vožnji), Enterijer 2 - "MOON LIGHT" -Dinamica presvlaka sjedišta -Grijanje prednjih sjedišta - Ambijentalno osvjetljenje -El. podesiva prednja sjedišta sa memorijskom funkcijom sjedišta vozača -El. podesiva lumbarna podrška za prednja sjedišta -Vanjska ogledala sa memorijskom funkcijom, elektro podesiva, preklopiva, pojedinačno grijana, INTELLIGENT DRIVE paket - Automatska kontrola dugih svjetala -Park assist -Memorija parking rute -Top View kamera -Side Assist -Exit Assist -Rear Traffic Assist -Lane Assist Plus -Poluautomatska kontrola vozila u hitnim slučajevima -Traffic Jam Assist, CUPRA CONNECT PLUS - 3 godine, 20" Alu točkovi "HADRON" bakar.

  • Garancije: 5 godine ili 150.000 pređenih kilometara, 12 godina garancije na karoseriju.