Vozili smo drugu generaciju električne Hyundai Kone: Iskorak u klasu više
Otkako se pojavila na sceni s konvencionalnim pogonom, Kona je privukla posebnu pažnju, a to se odnosi i na njenu potpuno električnu verziju. Ovaj model južnokorejskog proizvođača Hyundaija sada je u svojoj drugoj generaciji. Iz kompanije kažu da Kona odstupa od dizajna tradicionalnog SUV-a zahvaljujući svom elegantnom i futurističkom dizajnu naglašenom čistim i tečnim aerodinamičnim linijama, što odgovara dinamičnim urbanim stilovima života. Model odiše avanturističkim duhom i odvažnim karakterom koji inspiriše pozitivnu energiju kod kupaca svih generacija.
U Hyundaiju vide električnu revoluciju ne samo kao centralnu tačku u automobilskoj industriji nego je smatraju izuzetno važnom za cijelo društvo. Stoga se prioritet stavlja upravo na električna vozila, a dolazak nove Kone je južnokorejsku kompaniju novi korak naprijed ka "čistoj mobilnosti".
Govoreći o drugoj generaciji, ona je zadržala robustan i dinamičan dizajn te ima veće dimenzije, a također nudi nove tehnologije i korisne strukturalne elemente koji doprinose sigurnoj, udobnoj i povezanoj vožnji.
Potpuno nova Kona zapravo donosi kombinaciju većih dimenzija, dizajna spremnog za budućnost, fokusa na kupce te povezivosti za dinamičnu vožnju tokom putovanja. Duga je 4.355, široka 1.825 (+25 mm) i visoka 1.575 mm (+20 mm), dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2.660 mm (+60 mm). Ove dimenzije osiguravaju veću praktičnost i više prostora za putnike i njihov prtljag, koji se može staviti i u prostor ispod haube. Recimo da zapremina prtljažnika iznosi do 466 litara uz napomenu da je stražnji red sjedišta u potpunosti sklopiv.
Novi model je zadržao podijeljeni dizajn prednjih svjetala, međutim, LED dnevna svjetla se sada protežu cijelom dužinom. Primjetno je da su dizajneri pokušali integrisati dizajnersku temu modela Ioniq 5 s naborima na bočnom profilu, kao i izvajanim lukovima točkova, ali je sličnost s većim "bratom" ipak mala ili nikakva. Naprijed je Pixelated Seamless Horizon Lamp dnevno LED svjetlo s pikseliziranom grafikom na prednjoj masci, a ovaj dizajn je iskorišten i na stražnjem kraju automobila. Također, dizajn 18-inčnih felgi je inspirisan pikselima.
Kona se može pohvaliti najvećim dometom u B-SUV segmentu jer s jednim punjenjem baterije može preći do 514 kilometara (WLTP ciklus), dok koeficijent otpora zraka iznosi 0,27 u odnosu na 0,29 u slučaju prethodnog modela. Aerodinamičnost posebno duguje svom "nosu" aerodinamičnijim i "čišćim" površinama, ali i aktivnim rešetkama, odnosno krilcima koja poboljšavaju protok zraka kada su zatvorena ili doprinose hlađenju baterije kada su otvorena.

Kona Electric je bazirana na Hyundaijevoj modificiranoj K3 platformi koja je primarno dizajnirana za vozila s konvencionalnim pogonom, a ne na E-GMP platformi razvijenoj isključivo za električna vozila kao što s Ioniq 5 i Ioniq 6 koji je koriste. Kada se pojavi na tržištu, prodavat će s dvije baterije, standardnom kapaciteta 48,4 kWh i long-range baterijom kapaciteta 65,4 kWh. Domet će u prvom slučaju iznositi 377, a u drugom 514 kilometara (WLTP ciklus). Vozač će na raspolaganju imati 133 i 255 Nm obrtnog momenta, odnosno 201 KS i 255 Nm ovisno o verziji modela/bateriji koju izabere.
Iz Hyundaija obećaju da će se baterija napuniti od 10 do 80 posto kapaciteta za 43 minute putem 400V Level 3 DC brzog punjenja.
Kona Electric posjeduje V2L port (Vehicle-to-Load), koji omogućava vozaču da napaja ili puni bilo koji električni uređaj snagom do 3kW. Opremljena je i novim Smart Regenerative sistemom, koji može mijenjati snagu regeneracije energije kočenjem na osnovu saobraćaja u realnom vremenu. Unutrašnjost je unaprijeđena ambijentalnim osvjetljenjem, detaljima u boji karoserije, a tu su i dva 12,3-inčna panoramska ekrana za instrument tablu i infotainment sistem.

Sistem e-Activ Sound Design (e-ASD) stvara virtuelni zvuk koji čini električni automobil više "prijateljskim" prema ljudima dok se kreće saobraćajnicama. Također, optimalan zvuk je osiguran i za unutrašnjost automobila, a u obzir se uzimaju varijable poput brzine vožnje, obrtnog momenta i ubrzanja. Vozači mogu kontrolisati jačinu zvuka te ga prilagođavati. Ispred vozača je projekcijski 12-inčni head-up display, koji prikazuje najvažnije informacije među kojima su trenutna brzina i ograničenja brzine. Na taj način vozač brže procesuira informacije dok je fokusiran na put ispred sebe. Novi i-PEDAL sistem omogućava način vožnje u kojem vozač ubrzava, usporava i zaustavlja vozilo samo koristeći papučicu "gasa".
Kona se može otključati, zaključati i pokrenuti pomoću Digital Key 2 Touch sistema putem NFC-a na Appleovim, Samsungovim i Googleovim pametnim mobitelima i satovima. Ovo je prvi Hyundaijev model koji je dobio Connected Car Navigation Cockpit (ccNC) sistem, a koji pruža naprednu grafiku i savršenu ujedinjenost svih ekrana. Prilikom parkiranja sistem Surround View Monitor (SVM) prikazuje vozilo iz različitih uglova u HD-u za sigurno i lagano parkiranje, dok efikasna široka LED svjetla osvjetljavaju put.
Za ozvučenje se brine vrhunski BOSE sistem s devet zvučnika i subwooferom, vozač i suvozač imaju na raspolaganju dva USB-C porta za punjenje uređaja te 12V utičnicu, dok se nazad nalaze još dva USB-C porta za putnike na stražnjim sjedištima. Automobil je opremljen i najnovijom verzijom Hyundaijeve Bluelink Streaming Service tehnologije za povezivanje u svrhu slušanja muzike i gledanja videa.
Kona dolazi s naprednim pomoćnim i sigurnosnim sistemima Hyundai Smart Sense koji olakšavaju vožnju i parkiranje te povećavaju sigurnost svih učesnika u saobraćaju.

Prelazeći prve kilometre, stekao se utisak da je Kona možda i premašila očekivanja. Atraktivan vanjski izgled, ugodna i udobna unutrašnjost nakrcana tehnologijom, "paket" su koji zaslužuje visoku ocjenu. Lako je zaboraviti da je riječ o električnom automobilu, a performansi i snage ne nedostaje. Kona nudi udobnu, bezbrižnu i opuštajuću vožnju, tako da se nijedna destinacija ne čini dalekom.
Serijska proizvodnja modela Kona Electric je počela 11. augusta ove godine u fabrici Hyundai Motor Manufacturing Czech u Češkoj Republici. Ovaj model se u BiH očekuje početkom 2024. godine, a što se tiče hibridne i verzije s konvencionalnim pogonom, premijera u našoj zemlji će biti upriličena tokom oktobra.