Vozili smo Mercedes-Benz GLE Coupe u Innsbrucku: Dokaz da elegancija, sport i luksuz idu zajedno
Da bismo doslovno među prvima na svijetu isprobali potpuno novi GLE Coupe zaputili smo se u Innsbruck, a onda nekih sat i po vožnje dublje u regiju Južnog Tirola. Na žalost, iako smo uz kolege iz Srbije, Japana, Koreje i Rusije prvi utrli put GLE Coupeom kroz tirolski snijeg ipak smo sa objavom naših utisaka morali čekati 15-ak dana zbog embarga iz Mercedes-Benza. Ipak, zapadna Evropa ima prioritet, ali to nas nije omelo da se radujemo što ćemo vidjeti barem malo snijega. Na istom mjestu smo prije par godina isprobali E Klasu All Terrain, kada smo uživali u idealnim uslovima za takav auto.
Iako smo ovaj put bili još ranije u godini, krajem novembra, zatekla nas je potpuno drugačija slika. Kada smo stigli na krajnje odredište, Hochgurgl u regiji Solden, zatekli smo količinu snijega za koju i mještani kažu da u ovo doba godine nisu vidjeli još od početka 80-ih godina prošlog stoljeća. Iako nam je dio testne rute bio potpuno odsječen nanosima snijega od 6 metara ipak je zabava sa snažnim SUV Coupeom i 4Matic pogonom, očito, mogla početi.
Iako je opravdano pomisliti da su sve razne verzije i podverzije jednog automobila samo način kako da proizvođač istu tehnologiju proda više puta u različitom pakovanju, u slučaju novog GLE Coupea to zaista ne stoji. Mercedes-Benz je svoju platformu velikog SUV-a zaista posebno doradio i razvio za svaku verziju, a u slučaju GLE Coupea to najbolje otkriva međuosovinsko rastojanje. U poređenju sa standardnim GLE ovdje je to rastojanje čak 60 mm kraće, što je prema inžinjerima Mercedes-Benza jedan od glavnih preduslova da jedan auto učinite agilnijim i okretnijim. Također, prenosni odnos u upravljačkom sklopu je kraći te je sam osjećaj na upravljaču direktniji i precizniji zbog kojeg u vožnji ovaj veliki SUV vrlo dobro krije svoje i kilograme i centimetre.
Još više izražen sportski izgled i coupe forma
Novi GLE Coupé je 39 mm duži i 7 mm širi od prethodnika, ali njegove ukupne proporcije i kraće međuosovisko rastojanje naglašavaju dinamiku GLE Coupéa. Sprijeda ostavlja jasan izgled Mercedes-Benz SUV porodice ali sa jasnim osobinama coupé modela ove marke kao što su "dijamantska" maska sa velikim logom na sredini i dominantnom vodoravnom lajsnom. Naravno, ekstremniji AMG model se također jasno razlikuje posebnom maskom koja je istaknuta vertikalnim lajsnama ali i agresivnijim oblikom branika. Novost su i svjetla u LED tehnologiji, a coupeovsku formu prije svega ističe dodatno položeni vjetrobran koji se ovako bolje uklapa u nižu i zakošenu liniju krova koja zbog toga izgleda jednako dobro kao i na nekom standardnom coupe modelu.
Bokovi novog GLE Coupea su istaknuti snažno naglašenim blatobranima unutar kojih su smješteni točkovi prečnika od 19 do 22 inča. Okviri blatobrana kao i opcionalni masivni dodaci na pragovima posebno ističu da je ipak riječ o velikom SUV-u.
Naravno, dinamičnost kupe linije posebno se ističe dizajnom zadnjeg dijela. Široki i mišićavi bokovi ispod zadnjeg nosača krova koji koji počinju već na zadnjim vratima i koji obuhvataju nova LED stop svjetla daju GLE Coupéu moćan i sportski izgled koji je ujedno moderniji i elegantniji od prethodnika. Sam oblik zadnjih stop svjetala jasno GLE Coupe svrstava u Mercedesovu porodicu coupe modela, dok sama grafika LED svjetala već iz daljine jasno govori da je riječ o Mercedes-Benzu.
Sportski i unutrašnjosti, bez gubitka komfora i ugodnosti
Unutra novi GLE Coupé nas je dočekao uređenjem na koje smo navikli u Mercedesima nove generacije, pa iako je u prvom planu komfor i luksuz jasne su i sportske osobine. Vozačko okruženje donosi poznat prizor vrlo modernog kokpita s dva velika 12,3 inčna ekrana. Kao i na ostalim modelima ovdje možete u potpunosti personalizovati svoje iskustvo vožnje, a količina informacija i kombinacija izgleda gotovo da je bezbroj. U vožnji kroz Tirol definitivno nam se najviše svidjela opcija navigacijskog uređaja koji vrlo efikasno kombinuje podatke o vašoj ruti sa mapom, slikom sa prednje kamere i trodimenzionalnim prikazom smjera i skretanja koje trebate napraviti. Vrlo ugodno i potpuno "augmented reality" iskustvo koje nije samo "šminka" nego zaista olakšava vožnju i snalaženje u zahtjevnim situacijama poput gustog saobraćaja i zahtjevnih raskrsnica i kružnih tokova.
Naravno, GLE Coupé donosi i najnoviju generaciju MBUX (Mercedes-Benz User Experience) infotainment sistema s mnoštvom funkcija za povezivanje, zabavu i udobnost u vožnji. Za pohvalu je intuitivna glasovna kontrola i mogućnost učenja MBUX-a kao i veliki raspon aplikacija koje se mogu integrisati u MBUX ili ih kontrolisati njime.
Unutra, GLE Coupe otkriva da je ipak u osnovi riječ o velikom i luksuznom SUV-u najviše širokom centralnom konzolom sa čak četiri velika kvadratna ventilacijska otvora. Također, veliki centralni "greben" sa kontroloma infotainmenta i vozačkih sistema dodatno je istaknut velikim rukohvatima sa obje strane. Kada svemu dodamo vrlo kvalitetne i oku ugodne kombinacije drvenih ili aluminijumskih, a u slučaju AMG-a i karbonskih, umetaka, obilnu upotrebu kvalitetne ARTICO umjetne kože onda je ugođaj potpun i zaista svojstven pravom Mercedes-Benzu. Naravno, elementi koji su najčešće pod rukama kao što je upravljač ipak su obloženi kvalitetnom i vrlo ugodnom Nappa kožom, dok su posebno za GLE Coupe ponuđene kombinacije boja koje ističu sportski ugođaj, kao što je na primjer kombinacija crvene i crne kože.
Ono gdje GLE Coupe zaista ne spada među prave coupe modele je ponuda prostora. Tako i pored činjenice da ima 60 mm kraće međuosovinsko rastojanje od standardnog GLE, to je i dalje 20 mm više od prethodnika. U praksi to znači da putnici imaju zaosta raskošnu ponudu prostora, čak i nazad gdje probleme ne predstavlja ni padajuća linija krova. Specifičan oblik karoserije djelomično tek utiče na položaj zadnje klupe gdje je visina sjedeće površine od poda relativno mala.
Prostora ne nedostaje i za prtljag, pa veliki otvor prtljažnika koji prima čak 655 litara još je veći nego kod prethodnika i realno je više nego dovoljan za bilo koje potrebe. Visok utovarni rub je bio neizbježan, ali zahvaljujući zračnom ovjesu pri utovaru zadnji dio GLE Coupea možete spustiti za 50 mm.
Mercedes-Benz GLE Coupe 400d 4MATIC - moćni turbodizel i dalje je izbor sadašnjice
Uprkos vrlo raznovrsnom izboru tehnologija i motora koje Mercedes-Benz nudi za GLE, prve kilometre u novom GLE Coupeu napravili smo u modelu koji je vrlo klasičan izbor za njihovog prosječnog kupca. Jarka crvena boja i moćni 400d turbodizelaš uz vrlo elegantnu crnu unutrašnjost sa aluminijumskim detaljima isticali su veliki coupe na ulicama Innsbrucka koje je već osvojilo zimsko sivilo.
Iako sportski SUV kupeovskog oblika nekako najbolje vidimo uz moćan benzinac ovaj 400d nije baš standardni ekonomični i slabašni dizelaš. Naprotiv, dizelskih 6 cilindara ukupne zapremine 2.925 ccm proizvodi čak 330 KS i moćnih 700 Nm kojih je dostupno već od 1.200 okr/min. U izdanju bez sportskih AMG dodataka ovakav GLE Coupe nas je zaista zatekao tempom i performansama za koje je sposoban. Uprkos velikoj i teškoj karoseriji sprint do 100 km/h traje samo 5,7 sekundi, a još više su impresivna međuubrzanja. Uz sve to, nevjerovatna zvučna izolacija i ugodan zračni ovjes čine da zaista zaboravite na okolinu. Jednostavno, nivo stresa uvijek ostaje u zelenom području, bez obzira jeste li u gužvi, na autoputu ili na zavojitim i snijegom prekrivenim planinskim prevojima. Dovoljno da se vež u prvoj vožnji zapitamo da li je upravo 400d idealan izbor za GLE Coupe?
Također, ponuđen je i nešto slabiji izbor ovog motora, pa "osnovni" dizelski GLE Coupe dolazi uz isti ovaj motor ali nosi oznaku 350d i ima 272 KS i 600 Nm, te također nudi vrlo uvjerljive performanse i vrlo uzornu ekonomičnost.
Mercedes AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé - snažan, glasan i brz opravdava AMG ime i Coupe oznaku
Koliko god impresivan bio snažni 400d ipak potpunu sliku sportskog SUV coupea otkrili smo nakon pauze u jednom od skijališta. Provukli smo se kroz gužvu skijaša i snowboardera koji su svojim brojem zatekli i uvijek spremne Tirolske ugostitelje i crveni 400d zamjenili smo za Mercedes-AMG GLE 53 4Matic u Selenite srebrenoj metalik boji. Još više izraženi "mišići" karoserije, prepoznatljivi AMG detalji i upečatljiv četverostruki ispušni "topovi" najavili su nam uzbudljiv nastavak vožnje.
Na pritisak dugmeta probudili smo šestcilindarski twinturbo, a veliki "turbak" poput ovoga na hladnom startu iz auspuha daje impresivan bass. Snijeg i led možda se ne čine kao idealan poligon za 435 KS snažan SUV, ali inteligentni pogon na sve točkove 4Matic+ koji je posebno podešen od inžinjera AMG-a i Pirelli Sottozero gume dali su nam impresivan nivo sigurnosti i kontrole. Brz tempo i penjanje do Hochgurgla bili su vrlo zabavni, a pored snažnog motora i besprijekorno brzog i uglađenog 9-stepenog automatskog mjenjača ipak nas je više iznenadila činjenica kako AMG GLE 53 tako dobro "sakriva" svoju težinu i veličinu u brzoj vožnji kroz zavoje. Uprkos visokoj karoseriji naginjanje pri promjeni pravca je vrlo umjereno, a osjećaj kontrole i upravljivosti skoro je jednak kao i manjim i kompaktnijim limuzinama.
Kasnije, na tehničkom brifingu otkrili smo da je glavna tajna odlične upravljivosti i voznih osobina novog GLE Coupea sistem AMG Active Ride Control. Iza tog imena kriju se dvije aktivne balans šipke, jedna a prednjoj jedna na zadnjoj osovini sa elektro-mehaničkim aktuatorima pomoću kojih je moguće odabrati način rada u skladu sa vožnjom. Ovaj sistem za razliku od sličnih hidrauličnih sistema ima mnogo kraće vrijeme reakcije, a pored toga što drastično smanjuje naginjanje u promjenama pravca jednako efikasno umanjuje efekt neravnina pri vožnji na pravcu zbog čega je dodatno poboljšana i udobnost.
Uz napredni zračni ovjes koji je također dodatno podešen i prilagođen u AMG-u koji ima i ADS+ sistem (Adaptive Damping System), GLE 53 nudi nevjerovatan spoj izuzetno udobne i uglađene vožnje sa vrlo dinamičnim i oštrim odzivom podvozja. Vozač po želji i na okret zanimljivo dizajniranog prekidača na upravljaču u djeliću sekunde može iz Comfort načina rada prebaciti u ekstremni Sport+ način rada u kojem GLE 53 postaje glasniji, oštriji i upravljiji. Pravi AMG!
Mercedes-Benz GLE 350 de 4MATIC Coupé - Dizelski plugin hibrid za nevjerovatnu tišinu i impresivan domet
Potpuni raspon i sve talente Mercedesovog SUV Coupea upoznali smo drugog dana, na putu nazad do Innsbrucka. Nakon glasnog i brzog AMG-a prešli smo u potpuu suprotnost. Priključivi hibridni dizel je nešto čime se za sada može pohvaliti Mercedes-Benz, a cijelu hibridnu utrobu mogli smo detaljno razgledati i upoznati za vrijeme "tech talka" dan ranije. Velika baterija u podu, koja ne umanjuje zapreminu prtljažnika, uz 100 kW električni motor koji je uparen sa četverocilindarskim turbodizelašem daju ukupnih 320 KS i čak 700Nm. Svojim performansama ali i električnim dometom koji premašuje 100 kilometara ovako pogonjen GLE jasno postavlja pitanje kome trebaju električni automobili. Ovo je zaista praktičan i upotrebljiv automobil niskih štetnih emisija, male potrošnje ali i odličnih performansi.
U vožnji hibridni GLE 350 de 4MATIC Coupé impresionirao nas je uglađenošću rada hibridnog sklopa i neprimjetnom regeneracijom kinetičke energije. Ovaj sistem vrši rekuperaciju energije na sva četiri točka, sa maksimalnim obrtnim momentom pri regeneraciji energije od čak 1.800 Nm. Jasno, čelični diskovi i disk pločice na ovakvom GLE trajaće jako dugo. Uz umjeren tempo EV način rada u ovakvom GLE može biti dovoljan gotovo za sve prilike osim dužih putovanja.
Mercedes-Benz i ovaj svoj SUV proizvodi u SAD-u, tačnije u Tuscaloosi, Alabama, gdje je od 1997. godine proizvedeno više od tri miliona automobila. GLE i GLE Coupe su važni modeli za Mercedes-Benz, a sa ovako raznovrsnom ponudom pogona i tehnologije uz izgled koji je sada potpuno svjež i privlačan sasvim je jasno da će i ostati u samom vrhu ove vrlo specifične i kompetitivne klase.