Prezentacija na Mallorci
22

Vozili smo novu Corollu: Hatchback, Sedan ili Touring Sports, ne možete pogriješiti

Piše: D. B.
Ime Corolla veže se za historiju japanskog proizvođača automobila Toyotu više od 50 godina, a sada je stigla 12. generacija ovog modela. Na suncem okupanoj Mallorci smo se upoznali sa sve tri karoserijske izvedbe ovog modela, a to su Hatchback, Sedan i Touring Sports.

Iako nose isto ime, tri izvedbe Corolle se značajno razlikuju, ne samo po dimenzijama i obliku, nego i po dizajnu koji im daje jedinstven izgled, a to je bilo moguće ostvariti zahvaljujući TNGA (Toyota New Global Architecture) platformi koju dijeli sa SUV-om RAV4. Nova Corolla ima nižu liniju krova i poklopca motora te veći razmak između točkova, a to je rezultiralo nižim centrom gravitacije i sportskim izgledom.

Hatchback je usvojio više sportski, dinamičniji i prepoznatljiviji dizajn, a to se posebno odnosi na prednji dio automobila. Touring Sports je dizajniran u Evropi u nedavno otvorenom dizajnerskom centru u Belgiji te je zaista unikatan, a Sedan odlikuje nešto “prestižniji” dizajn prednjeg i stražnjeg dijela.

Hatchback će više odgovarati mlađim osobama ili parovima bez djece, jer za putnike na stražnjim sjedištima baš i nema mjesta. Istina, iskoristiva su, posebno na kraćim putovanjima i ako su osobe nižeg rasta, no odrasli bi mogli naći zamjerku kada je riječ o prostoru za noge i glavu. Improvizirati se može nauštrb putnika na prednjim sjedištima, ali to je sve što je moguće uraditi. Porodicama i poslovnim ljudima će svakako više odgovarati znatno prostraniji Sedan, a posebno raskošni Touring Sports čija su ciljna grupa mlade porodice s djecom. Mnogo prostora u prednjem i stražnjem dijelu, brojni pretinci, veliki prtljažnik zapremine 598 litara s duplim dnom, mogućnost modulacije i praktičnost zadovoljit će i najveće zahtjeve.

Nova Corolla je prvi Toyotin model koji se kupcima nudi s dva samopuneća hibridna pogona, prvi je 1,8-litarski hibrid koji isporučuje 122 KS, a drugi je 2,0-litarski hibrid koji razvija 180 KS. Oba su uparena isključivo s CVT automatskim mjenjačem. U ponudi je i poboljšani 1,6-litarski benzinac sa 132 KS za Sedan te 1,2-litarski turbobenzinac koji može biti uparen sa 6-stepenim manuelnim ili CVT automatskim mjenjačem za verzije Hatchback i Touring Sport. Ove motore nismo imali priliku isprobati, ali jesmo preostala dva snažnija.

Ne može se reći da je 1,8-litarski hibrid loš, ali ostavlja utisak kao da mu u određenim trenucima ponestaje snage što se primjeti pri ubrzanjima. To se odnosi prije svega na Sedan i Touring Sports s ovim motorom, no na hibrid se treba naviknuti i jednostavno ga vremenom naučiti voziti. Model s ovim pogonom vas neće “tjerati” da stisnete papučicu, nego će vam suptilno sugerisati da se opustite i jednostavno uživate u vožnji bez obzira da li se na gradskim ulicama, autoputu i slično. Hatchback s ovim pogonom od 0 do 100 km/h ubrzava za 10,9, Touring Sports za 11,1, a Sedan za 11 sekundi. Maksimalna brzina iznosi 180 km/h. Što se tiče potrošnje i emisije, za Hatchback i Touring Sport iznose 3,3 l/100 km i 76 g/km CO2, a za Sedan 3,4 l/100 km i 77 g/km.

Snažniji 2,0-litarski hibrid je svakako na višem nivou, agresivniji je, snažniji, ostavlja bolji utisak i pruža više samopouzdanja pri preticanjima. Jednostavno, osjećate da imate više snage na raspolaganju koju možete brže iskoristiti, a rezultat toga je bolja ocjena. Hatchback i Touring Sports do “stotke” stižu za 7,9 i 8,1 sekundu prije nego dostignu maksimalnih 180 km/h, potrošnja im iznosi 3,7l/100 km, a emisija CO2 85 i 84 g/km. Ovaj motor je sasvim respektabilan i svakako bi bio naš izbor.

Recimo i da 1,2-litarski turbobenzinac uparen sa 114 KS i manuelnim mjenjačem namijenjen Hatchbacku i Touring Sportsu za ubrzanje od 0 do 100 km/h treba 9,3 i 9,6 sekundi, odnosno 10 i 10,3 sekunde kada je kombinovan sa CVT mjenjačem. Manuelac ubrzava do maksimalnih 200, a verzija sa CVT mjenjačem do 195 km/h. Također, potrošnja se “mjeri” na 5,2 l/100 km i emisija CO2 na 116 g/km.

Sedan sa 1,6-litarskim benzinskim motorom i manuelaim mjenjačem od 0 do 100 km/h stiže za 9,7 sekundi te ubrzava do 200 km/h, pri tome troši 5,7 l/100 km i ima emisiju od 130 g/km. U slučaju kombinacije motora sa Multidrive S mjenjačem vrijeme potrebno za ubrzanje do 100 km/h se povećava na 10,2 sekunde, a maksimalna brzina se smanjuje na 190 km/h. Međutim smanjuje se i potrošnja na 5,5 l/100 km te emisija CO2 na 125 g/km.

Vožnja u novoj Corolli ugodno je iskustvo. TNGA plafforma je omogućila agilnost i udobnost putnika čemu znatno doprinose prednji McPherson ovjes i potpuno novi neovisni stražnji ovjes. Vozač može birati modove vožnje, a to su Eco, Comfort, Normal, Sport S, Sport S+ i Custom. Zbog upotrebe čelika visoke čvrstoće poboljšani su upravljivost i stabilnost bez negativnog utjecaja na udobnost, a istovremeno su smanjene vibracije. Zvučna izolacija je također na visokom nivou.

Upravljanje u svakom slučaju zaslužuje visoku ocjenu jer je precizno i oštro zbog čega automobil ide baš tamo gdje vozač očekuje kada pomjeri upravljač. Unutrašnjost je prostrana te lijepo i kvalitetno dizajnirana i izrađena te dostupna u nekoliko varijanti kada je riječ o materijalima i bojama. Sjedišta su standardno udobna i lako podesiva, tako da se bez problema može pronaći idealan položaj.

Kao što je bilo očekivano, Corolla je tehnološki napredan automobil koji posjeduje savremenu tehnologiju i sisteme. LED svjetla, automatska duga svjetla, 7-inčni TFT ekran u boji s 3D efektom te opcijom analognog i digitalnog mode, HUD display koji je opciono moguće dobiti u veličini od 10 inča (najveći u segmentu), 8-inčni infotainment ekran u boji osjetljiv na dodir postavljen na centralnoj konzoli, JBL Premium Sound System, bežični punjač za mobitele, panoramski krov, sistem otvaranja vrata prtljažnika pokretom stopala ispod branika, kameru za kretanje unazad, sistem pomoći pri parkiranju pri čemu je potrebno da vozač samo kontroliše brzinu, SIPA sistem automatskog kočenja pri parkiranju kako bi manevri bili sigurni i još mnogo toga.

Iz Toyote naglašavaju da oni sigurnost ne smatraju opcijom pa su Corollu opremili mnoštvom standardnih sigurnosnih sistema među kojima su poboljšani sistem za sprečavanje sudara, adaptivni tempomat, sistem praćenja trake kretanja vozila, sistem upozorenja na napuštanje trake, sistem prepoznavanja saobraćajnih znakova, automatska duga svjetla, sistem otkrivanja vozila u slijepom uglu, sistem upozorenja na udar sa zadnje strane i drugi.

Što se tiče cijena, zasad se zna da će Sedan s benzinskim motorom koštati od 33.000 KM ka više, a hibridni Sedan 42.800 KM. Ostale cijene će biti poznate uskoro, a nova Corolla će za kupce u BiH biti dostupna od marta mjeseca.

Vezani članci