Testovi
60

Vozili smo obnovljeni Dacia Duster

Klix.ba
Foto: N. G./Klix.ba
(Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba)
Dacia je napravila pravi podvig u zadnjih desetak godina sa revolucijom svoje ponude. Sve je počelo s Loganom, a vrhunac best-buy filozofije pokazali su sa Dusterom. Pristupačan, ali i vrlo sposoban i praktičan terenac osvojio je armiju kupaca, a sada je stigao u značajno modernijem izdanju. Na probnim vožnjama u okolini Beograda provjerili smo da li je Dacija ispravila nedostatke prve verzije.

Prije tri godine Dacia je vrlo agresivno nastupila i iznenadila tržište još jednim best-buy hitom. Ovaj put svoj recept jednostavnog i pristupačnog automobila ponudili su u SUV "pakovanju", pa su mnogi bili skeptični i tvrdili da takva kombinacija ipak ne može biti dobra i uspješna kao što je to bilo u slučaju Logana ili Sandera. Naravno, Duster je dokazao upravo suprotno, pa je kroz ove tri godine postao vrlo čest prizor na našim cestama, ali i na cestama mnogo bogatijih tržišta. Jednostavno se pokazao kao vrlo sposoban lagani terenac ali i praktičan auto uz cijenu kojom je pomeo konkurenciju.

Jasno, nije sve tako sjajno bilo u vezi s Dusterom, pa ćemo se prisjetiti našeg testa gdje smo uz oduševljenje terenskim sposobnostima i prostranošću prigovorili lošoj zvučnoj izolaciji, nekapacitetnom sistemu ventilacije i grijanja kabine, te vrlo grubom i neergonomski uređenom vozačkom uređenju. Dakle, mjesta za poboljšanje je itekako bilo, a toga su bili svjesni i u Daciji.

Redizajnirani Duster dostupan je na našem tržištu još od početka decembra, a priliku za prvu vožnju dobili smo vrlo brzo nakon njegovog uveđenja na tržište. Ovaj put otišli smo u susjednu Srbiju, gdje smo u okolini Beograda i to uglavnom na zahjevnim offroad poligonima isprobali koliko je bolji Duster postao.

Još privlačniji i primjetno moderniji

Osvježenje Dustera počelo je spolja, iako je tu bilo najmanje zamjerki. Jasno, zadržana je privlačna forma i prepoznatljivi široki blatobrani, dok je najveća novost novi izgled prednjeg dijela. Modernija i logičnije oblikovana saćasta maska s umecima u boji aluminijuma, te svjetla koja su modernizovana i imaju posebno istaknut dio za dnevna svjetla najveće su novosti. Novi je i prednji branik, što je uz novi dizajn naplataka i blago izmjenjenu grafiku stop svjetala bilo sasvim dovoljno da Duster izgleda znatno poželjnije i modernije.

Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba
Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba

Ozbiljnijem i skupljem izgledu doprinijeli su i novi krovni nosači koji su sada masivniji i modernije oblikovani, a utisak skupljeg auta daje i nova paleta metalik boja koje odlično pristaju "mišićavoj" karoseriji.

Radikalnije izmjene unutrašnjosti donijele željena poboljšanja

Duster nije ni imao problem s vanjskim izgledom, nego je prava potreba za osvježenjem bila u unutrašnjosti. U skladu s tim, najviše novosti zatekli smo upravo u kabini. Naravno, i ovdje je osnova zadržana, ali je uz nekoliko promišljenih poteza kokpit Dustera postao značajno ugodnije i kvalitetnije "radno" okruženje.

Centralna konzola je tako izmjenjena da bi u skupljim verzijama smjestila Media Nav multimedijalni sistem s ekranom osjetljvim na dodir, dok će se kao najveće poboljšanje svakako istaći konačno premještanje prekidača za bočna stakla na vrata, umjesto prethodnog smještaja na centralnoj konzoli.

Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba
Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba

Inače, cijela unutrašnjost dobila je nešto bolje materijale u tamnijim bojama, zbog čega se stiče osjećaj skupljeg i luksuznijeg automobila, nego što je bio slučaj do sada. Također, i sjedišta su izmjenjena, a pogotovo zadnja "klupa" čiji je naslon ojačan kako bi pružio ugodniju vožnju. Istina, u vožnji smo primjetili da su bočni oslonci sjedišta i dalje nedovoljno izraženi da bi dovoljno držali tijelo u nemirnoj offroad vožnji.

Vožnju ugodnijom čini i nešto bogatija oprema, pa je sada Duster moguće dobiti uz tempomat i limitator brzine, kao i parking senzore. Pohvalu zaslužuje i primjetno bolja zvučna izolacija, što je između ostalog zasluga i nove police prtljažnika koja je zamjenila nezgrapnu i nespretno rješenu roletnu u prethodnom modelu.

Duster se u svojoj drugoj fazi hvali i većim prostorom za odlaganje, pa tako uz raskošnih 475 litara zapremine prtljažnika nudi i dodatnih 3,3 litra zapremine raspoređenih kroz razne pretince u kabini.

Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba
Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba

Bez pogovora Duster je s novom unutrašnjošću postao mnogo ozbiljni i potpuniji auto, što će mu uveliko olakšati proboj do još šireg kruga kupaca.

Moderni turbobenzinac najveća novost

Mehanika i pogon Dustera nisu zahtjevali obimne intervencije, pa je zadržan osnovni pogon na prednje točkove i pogon na sva četiri točka sa elektronskom kontrolom. Ponuda motora koju čine 1,6-litarski benzinac i 1,5-litarski dizelaš u dvije verzije snage dodatno je proširena i modernizovana odličnim Renaultovim 1,2 TCe turbobenzinskim motorom.

U odnosu na atmosferskog benzinca ovaj mali "turbak" se puno bolje snalazi u Dusteru zahvaljujući znatno većoj količini obrtnog momenta kojeg proizvodi, ukupno 205 Nm od čega je već 90 odsto te vrijednosti dostupno već pri 1500 okr/min. Također, pohvalna je i skromnost ovog motora u potrošnji goriva, pa bi se trebao zadovoljiti u prosjeku s oko 6,5 litara benzina na 100 kilometara.

Na žalost, ovaj motor za sada je ponuđen samo u verziji s pogonom na prednje točkove, dok mu na ruku ne ide ni činjenica da dizelski model s istim paketom opreme i 110 KS košta tek 200-injak maraka više.

Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba
Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba

U vožnji kroz prilično surovu i zahtjevnu off-road turu još jednom smo se uvjerili da Duster nije jedan od onih SUV-ova koji samo izgleda kao terenac. Kratki prevjesi, odličan pogon i dovoljna visina od tla bili su dovoljni za zabavu u blatu bez brige o zaglavljivanju. Uz ekstremnije offroad gume koje ne brinu o performansama na asflatu, Duster bez sumnje na terenu može pokazati još i više.

Sa Dusterovom fazom 2 Dacija ja napravila odličan posao i napokon upotpunila ovaj inače odličan auto. Za pohvalu je da uprkos značajnim poboljšanjima cijena Dustera povećana u odnosu na prethodnu verziju, a uz garanciju od 5 godina ili 100.000 kilometara i dalje ulijeva povjerenje u svoju pouzdanost i robusnost. Priča o uspjehu Dustera ali i Dacije generalno, očito se nastavlja, i to još bržim tempom.

Izdvojeno iz cjenovnika Dacije Duster: Dacia Duster Base 1.6 16V - 105 KS - 18.421 KM Dacia Duster Ambiance 1.6 16v LPG - 105 KS - 23.570 KM Dacia Duster Ambiance 1.6 16v 4x4 - 105 KS - 25.515 KM Dacia Duster Laureate 1.2 TCE 125 - 125 KS - 26.087 KM Dacia Duster Ambiance 1.5 dCi - 90 KS - 25.172 KM Dacia Duster Ambiance 1.5 dCi 4x4 . 110 KS - 28.718 KM Dacia Duster Laureate 1.5 dCi 4x4 . 110 KS - 29.863 KM