Prije tri godine Dacia je vrlo agresivno nastupila i iznenadila tržište još jednim best-buy hitom. Ovaj put svoj recept jednostavnog i pristupačnog automobila ponudili su u SUV "pakovanju", pa su mnogi bili skeptični i tvrdili da takva kombinacija ipak ne može biti dobra i uspješna kao što je to bilo u slučaju Logana ili Sandera. Naravno, Duster je dokazao upravo suprotno, pa je kroz ove tri godine postao vrlo čest prizor na našim cestama, ali i na cestama mnogo bogatijih tržišta. Jednostavno se pokazao kao vrlo sposoban lagani terenac ali i praktičan auto uz cijenu kojom je pomeo konkurenciju.
Jasno, nije sve tako sjajno bilo u vezi s Dusterom, pa ćemo se prisjetiti našeg testa gdje smo uz oduševljenje terenskim sposobnostima i prostranošću prigovorili lošoj zvučnoj izolaciji, nekapacitetnom sistemu ventilacije i grijanja kabine, te vrlo grubom i neergonomski uređenom vozačkom uređenju. Dakle, mjesta za poboljšanje je itekako bilo, a toga su bili svjesni i u Daciji.
Redizajnirani Duster dostupan je na našem tržištu još od početka decembra, a priliku za prvu vožnju dobili smo vrlo brzo nakon njegovog uveđenja na tržište. Ovaj put otišli smo u susjednu Srbiju, gdje smo u okolini Beograda i to uglavnom na zahjevnim offroad poligonima isprobali koliko je bolji Duster postao.
Još privlačniji i primjetno moderniji
Osvježenje Dustera počelo je spolja, iako je tu bilo najmanje zamjerki. Jasno, zadržana je privlačna forma i prepoznatljivi široki blatobrani, dok je najveća novost novi izgled prednjeg dijela. Modernija i logičnije oblikovana saćasta maska s umecima u boji aluminijuma, te svjetla koja su modernizovana i imaju posebno istaknut dio za dnevna svjetla najveće su novosti. Novi je i prednji branik, što je uz novi dizajn naplataka i blago izmjenjenu grafiku stop svjetala bilo sasvim dovoljno da Duster izgleda znatno poželjnije i modernije.
Ozbiljnijem i skupljem izgledu doprinijeli su i novi krovni nosači koji su sada masivniji i modernije oblikovani, a utisak skupljeg auta daje i nova paleta metalik boja koje odlično pristaju "mišićavoj" karoseriji.
Radikalnije izmjene unutrašnjosti donijele željena poboljšanja
Duster nije ni imao problem s vanjskim izgledom, nego je prava potreba za osvježenjem bila u unutrašnjosti. U skladu s tim, najviše novosti zatekli smo upravo u kabini. Naravno, i ovdje je osnova zadržana, ali je uz nekoliko promišljenih poteza kokpit Dustera postao značajno ugodnije i kvalitetnije "radno" okruženje.
Centralna konzola je tako izmjenjena da bi u skupljim verzijama smjestila Media Nav multimedijalni sistem s ekranom osjetljvim na dodir, dok će se kao najveće poboljšanje svakako istaći konačno premještanje prekidača za bočna stakla na vrata, umjesto prethodnog smještaja na centralnoj konzoli.
Inače, cijela unutrašnjost dobila je nešto bolje materijale u tamnijim bojama, zbog čega se stiče osjećaj skupljeg i luksuznijeg automobila, nego što je bio slučaj do sada. Također, i sjedišta su izmjenjena, a pogotovo zadnja "klupa" čiji je naslon ojačan kako bi pružio ugodniju vožnju. Istina, u vožnji smo primjetili da su bočni oslonci sjedišta i dalje nedovoljno izraženi da bi dovoljno držali tijelo u nemirnoj offroad vožnji.
Vožnju ugodnijom čini i nešto bogatija oprema, pa je sada Duster moguće dobiti uz tempomat i limitator brzine, kao i parking senzore. Pohvalu zaslužuje i primjetno bolja zvučna izolacija, što je između ostalog zasluga i nove police prtljažnika koja je zamjenila nezgrapnu i nespretno rješenu roletnu u prethodnom modelu.
Duster se u svojoj drugoj fazi hvali i većim prostorom za odlaganje, pa tako uz raskošnih 475 litara zapremine prtljažnika nudi i dodatnih 3,3 litra zapremine raspoređenih kroz razne pretince u kabini.
Bez pogovora Duster je s novom unutrašnjošću postao mnogo ozbiljni i potpuniji auto, što će mu uveliko olakšati proboj do još šireg kruga kupaca.
Moderni turbobenzinac najveća novost
Mehanika i pogon Dustera nisu zahtjevali obimne intervencije, pa je zadržan osnovni pogon na prednje točkove i pogon na sva četiri točka sa elektronskom kontrolom. Ponuda motora koju čine 1,6-litarski benzinac i 1,5-litarski dizelaš u dvije verzije snage dodatno je proširena i modernizovana odličnim Renaultovim 1,2 TCe turbobenzinskim motorom.
U odnosu na atmosferskog benzinca ovaj mali "turbak" se puno bolje snalazi u Dusteru zahvaljujući znatno većoj količini obrtnog momenta kojeg proizvodi, ukupno 205 Nm od čega je već 90 odsto te vrijednosti dostupno već pri 1500 okr/min. Također, pohvalna je i skromnost ovog motora u potrošnji goriva, pa bi se trebao zadovoljiti u prosjeku s oko 6,5 litara benzina na 100 kilometara.
Na žalost, ovaj motor za sada je ponuđen samo u verziji s pogonom na prednje točkove, dok mu na ruku ne ide ni činjenica da dizelski model s istim paketom opreme i 110 KS košta tek 200-injak maraka više.
U vožnji kroz prilično surovu i zahtjevnu off-road turu još jednom smo se uvjerili da Duster nije jedan od onih SUV-ova koji samo izgleda kao terenac. Kratki prevjesi, odličan pogon i dovoljna visina od tla bili su dovoljni za zabavu u blatu bez brige o zaglavljivanju. Uz ekstremnije offroad gume koje ne brinu o performansama na asflatu, Duster bez sumnje na terenu može pokazati još i više.
Sa Dusterovom fazom 2 Dacija ja napravila odličan posao i napokon upotpunila ovaj inače odličan auto. Za pohvalu je da uprkos značajnim poboljšanjima cijena Dustera povećana u odnosu na prethodnu verziju, a uz garanciju od 5 godina ili 100.000 kilometara i dalje ulijeva povjerenje u svoju pouzdanost i robusnost. Priča o uspjehu Dustera ali i Dacije generalno, očito se nastavlja, i to još bržim tempom.