Mala gradska ikona
12

Vozili smo šestu generaciju Corse u Dalmaciji: Već 37 godina u srcu Opela

D. B.
(Foto: Klix.ba)
Opel je ove sedmice u Dalmaciji, tačnije na relaciji između hrvatskih gradova Splita i Šibenika, organizovao prezentaciju šeste generacije modela Corsa. Bila je to prilika da se upoznamo s ovim automobilom od kojeg u njemačkoj kompaniji mnogo očekuju.

Iz fabrike u španskoj Zaragozi, gdje se model Corsa proizvodi od 1982. godine, nedavno je izašla nova, šesta generacija ovog kompakta B segmenta koji nosi titulu Opelovog najprodavanijeg modela. Legendarna Corsa postoji već 37. godina, a dosad je prodana u 13,7 miliona primjeraka.

Corsa se vremenom mijenjala prilagođavajući se vremenu i kupcima, ali je uvijek predstavljala šarmantan mali automobil koji i danas igra značajnu ulogu u svom segmentu te u cjelokupnoj autoindustriji.

Atraktivan dizajn, manja težina, više agilnosti

Kada je riječ o šestoj generaciji Corse, Opelovi zvaničnici imaju velika očekivanja. Posebno su ponosni na dizajn i “lakoću” automobila, a mi smo se uvjerili da se radi o lijepo dizajniranom, fleksibilnom, laganom, prilagodljivom i lako upravljivom automobilu.

Nova Corsa je zaista atraktivno dizajnirana i bazirana je na CMP platformi PSA grupe, duga je 4.060, široka 1.765 i visoka 1.435 mm, a međuosovnisko rastojanje iznosi 2.538 mm. Linija krova je za 48 mm niža u odnosu na prethodni model, kao i pozicija vozača te putnika koji sada sjedi niže za 28 mm. Osim toga, vozač i suvozač sada imaju dodatna 3 mm prostora za glavu. Na prednjim sjedištima ćete se smjestiti udobno i lako pronaći idealnu poziciju za vožnju, a ako niste previsokog rasta, zadnja sjedišta će također biti iskoristiva.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Zapremina prtljažnika je također povećana za 24 litra te sada iznosi 309 litara. Težina automobila iznosi 980 kg s vozačem što znači da je nova Corsa od prethodne lakša za čak 108 kg. Tome su doprinijeli tricilindrični motori koji su od četverocilindričnih lakši za 15 kg, poklopac motora je lakši za 2,4 kg zahvaljujući tome što je manji te je napravljen od aluminija. Također, nova sjedišta su lakša od starih za 10 kg.

Nova Corsa izgleda smjelije i odvažnije zahvaljujući linijama karoserije, ali i elegantnije ponajviše zahvaljujući spuštenoj liniji krova. Otpor zraka iznosi Cd 0.29 pa je Corsa jedan od najaerodinamičnijih automobila u svojoj klasi.

Ne treba zaboraviti nizak centar gravicije koji je, između ostalog, omogućio precizno upravljanje, agilnost i dinamičnost u gradskim sredinama, kao ni sasvim solidne kočnice.

U unutrašnjosti je prilično tiho zahvaljujući dobroj izolaciji, a i vožnja je bila ugodna bez obzira na nešto lošiju podlogu na koju smo naišli vozeći se našim rutama. Utisak donekle kvari obilno prisustvo tvrde plastike u unutrašnjosti koja, istina, ne izgleda ružno i koja se može realno očekivati u automobilu iz ovog segmenta.

Nova IntelliLux LED matrix svjetla, pomoćni i sigurnosni sistemi

Nova Corsa je usvojila modernu tehnologiju, pomoćne i sigurnosne sisteme, a naglasak je na prilagodljivim IntelliLux LED matrix svjetlima koja je Opel prvi put učinio dostupnim za segment malih automobila i koja predstavljaju vodeće osvjetljenje u klasi.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Svjetla sastavljena od osam LED elemenata su pod kontrolom najnovije generacije prednje kamere visoke rezolucije te se automatski i konstantno prilagođavaju ovisno o situaciji u saobraćaju i okolini. Reakcija je brža od 1,3 do 1,8 sekundi, a unaprijeđena je i estetika jer se ne radi o kombinaciji sa žutim halogenim maglenkama. Upravo je osvjetljenje bilo jedna od najvažnijih tačaka konferencije za medije pa smo tokom vožnje dočekali mrak isprobali nova svjetla na djelu, odnosno u noćnoj vožnji. Svjetla su se po potrebi, veoma precizno i korektno, palila i gasila po segmentima osvjetljavajući put i znakove, a pri tome ne ometajući vozače koji su se kretali ispred naše Corse, kao ni one koji su nam dolazili ususret.

Corsa je opremljena brojnim sigurnosnim i pomoćnim sistemima kao što su sistem prepoznavanja saobraćajnih znakova, automatski tempomat, senzor za otkrivanje vozila u slijepom uglu, senzor za bočnu zaštitu koji reaguje i upozorava na rizik od bočnog kontakta kad se vozilo kreće brzinom do 10 km/h. Tu su i sistemi za pomoć pri parkiranju, od park pilota do panoramskog pogleda nazad pod uglom od 180 stepeni pomoću kamere za pomoć pri kretanju unazad. Također, Corsa prvi put ima sistem održavanja vozila u traci kretanja koji, ukoliko otkrije neželjenu promjenu trake upozorava vozača vizuelnim i zvučnim signalom te pokretom kojim vraća vozilo na pravi put.

Vozač i putnici na raspolaganju imaju infotainment sistem koji sadrži Multimedia Radio, Multimedia Navi navigaciju sa 7,0-inčnim kolor ekranom osjetljivim na dodir te najbolji Multimedia Navi Pro s 10-inčnim kolor ekranom osjetljivim na dodir. Podržani su sistemi Android Auto i Apple Play. U ponudi za Corsu je i nova usluga pod nazivom Opel Connect koja pruža live navigaciju s informacijama o trenutnoj situaciji u saobraćaju i cijenama goriva, kao i direktnu povezanost sa službama za pomoć na cesti i hitne pozive, a sve s ciljem da putovanja budu što udobnija i opuštenija za vozača i putnike.

Različiti paketi opreme, isprobali smo GS Line

Corsa se nudi u nekoliko paketa opreme, a čak je i osnovni opremljen brojnom tehnologijom i dodacima za povećanje udobnosti. Pomoćni sistemi uključuju upozorenje na sudar s vozilom ispred, sistem hitnog kočenja, sistem otkrivanja pješaka, “pametni” tempomat, sistem za pomoć u održavanju vozila u traci i sistem za prepoznavanje saobraćajnih znakova o ograničenju brzine. Osim osnovnog paketa, koji u Njemačkoj košta 13.990 eura, postoje još tri.

Paket opreme Elegance, koji u Njemačkoj košta 17.850 eura i više, fokusiran je na maksimalnu udobnosti i posjeduje podesivo sjedište suvozača u šest pravaca, naslon za ruke s pretincem, LED svjetla i LED maglenke, hromirane detalje, konac visokog kvaliteta i druge detalje.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Oni koji imaju sportske ambicije mogu odabrati GS Line model koji smo imali priliku voziti, a koji je lako prepoznatljiv, kako iznutra, tako i izvana. Posjeduje prednja sportska sjedišta, kao i aluminijske sportske papučice, crno nebo i crvene detalje na armaturnoj ploči te odlično profilisanim sjedištima. GS Line se može prepoznati i po hromiranim završecima izduvne cijevi, branicima sportskog izgleda, B stubove u sjajnoj crnoj boji i slično. Ovaj paket opreme donosi različite opcije poput izbora naplataka, potpuno digitalnog kokpita, kožom presvučenih sjedišta, karoserije u dva tona i sportski mod vožnje koji prilagođava upravljanje i odziv na pritisak na papučicu gasa sportskoj vožnji. Cijena ovog paketa u Njemačkoj iznosi najmanje 19.880 eura. Corsa Edition paket čine najpopularniji dodaci i košta 15.850 eura.

Nama najinteresantniji je bio model GS Line koji je posebno živahan, a prebacivanjem u sportski mod čak i premaši očekivanja te postane mala gradska jurilica.

Ekonomični i živahni konvencionalni motori, stiže i električna Corsa-e

Opel je uz šestu generaciju Corse namjeravao ponuditi kupcima balans između ekonomičnosti i uzbudljive vožnje pa su novi motori značajno štedljiviji i imaju nižu emisiju CO2, ali su uprkos tome zadržali sličnu snagu.

Što se tiče benzinaca tu je 1,2-litarski atmosferac sa 75 KS i 118 Nm obrtnog momenta, koji od do 100 km/h ubrzava za 13,2 sekunde te stiže do maksimalnih 174 km/h.

Potom slijedi 1,2-litarski turbobenzinac koji razvija 100 KS i 205 Nm, do “stotke” ubrzava za 9,9 sekundi i stiže do maksimalnih 188 km/h. Snažniji 1,2-litarski turbobenzinac isporučuje130 KS i 230 KS, od 0 do 100 km/h ubrza za 8,7 sekundi i razvije maksimalnih 208 km/h. Dizeli su i dalje važni Opelu tako da je u ponuru uvršten i 1,5-litarski dizel koji isporučuje 102 KS i 250 Nm. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h mu trebaju 10,2 sekunde, a maksimalna brzina iznosi 188 km/h.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Atmosferac je standardno ukombinovan sa petostepenim manuelnim mjenjačem, dok u slučaju 1,2-litarskog turbobenzinca sa 100 KS kupci mogu birati 6-stepeni manuelni ili osmostepeni automatski mjenjač s tim da vozač može i manuelno preuzeti kontrolu nad mjenjačem putem lopatica iza upravljača. Najsnažniji benzinac 1,2-litarski Direct Injection Turbo je uvijek uparen sa osmostepenim mjenjačem. Dizelski motor je u kombinaciji sa 6-stepenim manuelnim mjenjačem.

Fanovi električnih automobila neće morati dugo čekati jer će se sljedeće godine na tržištu pojaviti potpuno električna Corsa-e s baterijom od 50 kWh i dometom od 337 km.

Nova Corsa dostupna kupcima u BiH po cijeni od 23.400 KM

Opel narudžbe prima već od jula ove godine kada je riječ o modelima s konvencionalnim motorima, odnosno motorima s unutrašnjim sagorijevanjem, a automobil je svjetsku premijeru imao na Sajmu automobila u Frankfurtu, koji je održan u septembru. Proizvodnja je započela u oktobru, a Corsa je već dobila nagradu za najbolji mali automobil godine. Titula joj je dodijeljena zahvaljujući tome što je dobila najviše glasova čitatelja njemačkog magazina Auto Bild. Osim toga, Corsa je kandidat za Autobest “Best buy Cars of Europe” nagradu za 2020. godinu.

Nova Corsa je već dostupna u BiH, a cijena osnovnog modela Corsa Edition s 1,2-litarskim atmosferskim motorom koji razvija 75 KS te ukombinovanog sa petostepenim manuelnim mjenjačem iznosi 23.400 KM.

Ovaj ulazni model podrazumijeva klima-uređaj, radio s 5-inčnim ekranom osjetljivim na dodir, Bluetooth povezivost, USB port, četiri zvučnika, multifunkcionalni upravljač, sistem prepoznavanja saobraćajnih znakova ograničenja brzine, sistem detekcije pješaka, aktivni sistem pomoći držanja automobila u traci, sistem automatskog kočenja pri malim brzinama u slučaju opasnosti, daljinsko zaključavanje, električne podizače prozora, grijane retrovizore, 3,5-inčni ekran u instrument klasteru postavljen između analognih instrumenata, tempomat s automatskim limitatorom brzine, putni kompjuter, sjedište vozača podesivo u šest smjerova, preklopivo stražnje sjedište u omjeru 60:40, sistem pomoći pri kretanju uzbrdo, integrisani stražnji spojler i čelične 15-inčne felge.

S obzirom da se radi o bestselleru, iz njemačke kompanije očekuju odlične prodajne rezultate te ističu da je Corsa zbog toga uvijek bila u srcu Opela.

Vezani članci