Vozili smo sve od Porschea: Vozačke poslastice bez obzira na vrstu goriva i veličinu
Tako smo ove godine, nakon prošlogodišnje neminovne pauze u kontrolisanim uslovima, isprobali gotovo sve što Porsche nudi, od kompaktnog Caymana i Boxstera sa centralno smještenim motorom, koji čine ulaznicu u svijet Porschea, preko električnog Taycana i hibridne Panamere, pa sve do najskupljih i najbržih modela kao što je 911 Turbo S.
Porsche Cayenne GTS: Supersportski SUV
Vožnju smo započeli ciljano modelima na kraju kolone ili gledajući po poziciji sjedenja od najvišeg prema najnižem modelu. Ipak, Cayenne Coupe GTS u upečatljivoj lava orange boji nas je vrlo brzo probudio reskim i bučnim hladnim startom i pucanjem iz četiri velika ispušna "topa".
Aktuelnu generaciju Cayennea vozili smo na svjetskoj premijeri na Kreti još 2017. godine, ali GTS je ipak po svemu poseban model i s razlogom čini pravi izbor za one koji žele praktičnog SUV-a, ali se ne žele odreći oštrine Porschea pripremljenog u njihovom GT odjelu.
Iako Cayenne GTS nije najsnažnija verzija u ponudi ovog modela (Cayenne Turbo ima 550 KS, a Turbo GT čak 640 KS), jasno je da predstavlja možda i najpoželjniju opciju uz odličan balans performansi i posebno podešen ovjes i upravljački sklop. GTS dolazi uz 4,0-litarski biturbo V8 motor sa 460 KS i 620 Nm te sprinta do 100 km/h za samo 4,5 sekundi. Kod nas je GTS dostupan od 235 hiljada konvertibilnih maraka za standardnu karoseriju ili od 242 hiljade maraka za Cayenne GTS Coupe.
Porsche Panamera: Hibridi za ugodno i brzo putovanje
Porsche pored SUV modela ima i drugu, nama još privlačniju, opciju za ljude kojima trebaju praktičnost, prostor i ugodnost za duga putovanja. Panamera je jedna od najboljih sportskih limuzina, dok posebnu dimenziju upotrebljivosti nudi u verziji Sport Turismo s velikim i upotrebljivim prtljažnikom od 418 litara.
Ovaj put smo isprobali Panameru u dvije verzije, nešto smireniju i uglađeniju Panameru 4 E-Hybrid i žestoku Panameru Sport Turismo Turbo S E-Hybrid, koja kombinujući električni motor od 136 KS i 400 Nm i benzinski V8 od 571 KS raspolaže s ukupno čak 700 KS i 870 Nm okretnog momenta. Uz tako moćan pogonski sklop Panamera nudi komfor i udobnost uz performanse gotovo jednake ultimativnom 911 Turbo S. Tačnije, s Panamerom možete na uzbudljivu vožnju povesti veće društvo i demonstrirati ubrzanje do 100 km/h od 3,2 sekunde i ako živite u Njemačkoj dostignuti maksimalnih 315 km/h.
S druge strane, ako to poželite, možete se Panamerom voziti u potpunoj tišini i samo na električni pogon i bez potrošnje goriva, pa je zaista teško ne ostati impresioniran toliko širokim rasponom sposobnosti i mogućnosti u samo jednom modelu.
Ovakva kombinacija luksuza, naravno, ima svoju cijenu, pa tako Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo kod nas košta 397.520 KM, dok ulazni model Panamere u standarnoj karoserijskoj verziji košta 193.804 KM.
Porsche Taycan: električna budućnost je kod Porschea sadašnjost
Porsche Taycan je model kojim je ova marka okrenula novi list u svojoj bogatoj historiji te donosi vrhunsku tehnologiju električnog pogona i baterija, koja pokazuje da električni modeli mogu biti i uzbudljivi i sportski, ali vrlo ugodni i upotrebljivi.
Taycan Turbo smo imali priliku i ranije isprobati, ali je ovaj put tu bio u jos snažnijoj verziji Turbo S koju je bilo zanimljivo uporediti direktno s ostalim modelima Porschea. Očekivano, iako je zaostajao po pitanju zvučne kulise pored glasnih V8 i bokser motora po trenutnim ubrzanjima i silom koju prenose 760 električnih KS i čak 1050 Nm s njime se teško nosi čak i 911 Turbo S. Nešto smireniji, ali jednako efikasan je Taycan 4S sa 530 KS, a nama je opet ostalo nevjerovatno kako je Porsche uspio zadržati esenciju svoje filozofije čak i u modelu poput ovoga, koji konstrukcijski nema ništa zajedničko s ostalim modelima u gami. Od vozačke pozicije, preko ergonomije do voznih osobina i upravljivosti, to je pravi Porsche s novom dimenzijom performansi.
911 - Sinonim za Porsche
Iako Porsche sada ima zaista impresivnu i vrlo raznovrsnu ponudu modela, jasno je koji je na tronu kao ultimativni Porsche. 911 je model s kojim je sve i počelo i svaki model ove marke jednostavno mora imati DNK 911-ke, bez obzira na to da li je to električni Taycan ili je SUV poput Cayennea.
Aktuelnu generaciju 911-ke vozili smo 2019. godine u okolini Atine, a ovaj put pored jarko žute Carrere 4S najviše pažnje plijenio je, kako ga Porsche instruktori vole nazvati, "big daddy" ili tačnije Porsche 911 Turbo S.
Generacija 992 modela 911 u najsnažnijoj verziji Turbo S i dalje se drži provjerenog recepta. Nazad smješteni bokser motor od 3,8 litra potpomognut je sa dva turbopunjača i ukupno ima 650 KS i 800 Nm okretnog momenta. Uz fenomenalni PDK mjenjač s dvostrukim kvačilom i pogon na sve točkove Turbo S s razlogom glasi za supersportski auto za sve vremenske uslove.
S ubrzanjem do 100 km/h koje traje samo 2,7 sekundi i efikasan pogon koji ne dozvoljava bilo kakve gubitke u prijenosu snage 911 Turbo S će s lakoćom poniziti i višestruko skuplje automobile od sebe. Uz brutalna ubrzanja i maksimalnu brzinu od 330 km/h poželjno je imati i adekvatne kočnice, pa smo se i ovaj put uvjerili da su malo koje efikasne i daju tako dobar osjećaj kao što to rade Porscheove kočnice od kompozitne keramike.
Vrhunac ponude modela 911, iako lično vjerujem da je to ipak 911 GT3, ali i Porsche marke je dostupan u Bosni i Hercegovini za 447 hiljada maraka ili 474 hiljade maraka ako svoj Turbo S želite u Cabriolet verziji.
Esencija i uvod u svijet Porschea: 718 Boxster S i 718 Cayman S
S vrha ponude vratili smo se na početak ponude i zadržali jednako veliki osmijeh na licu. Porsche 718 stigao je u obje svoje verzije, Cayman kao coupe i Boxster kao kabriolet, tačnije roadster i pokazao nam da ne morate potrošiti cijelo bogatstvo i imati više od 500 KS da biste zaista uživali u istinskom Porscheu.
U verzijama sa S oznakom 718 modeli stižu sa 2,5-litarskim četverocilindričnim turbo-bokserom, koji isporučuje 350 KS i 420 Nm obrtnog momenta. Snaga se na zadnje točkove prenosi putem PDK mjenjača s dvostrukim kvačilom i zahvaljujući niskom težištu, idealnom rasporedu težine i maloj ukupnoj masi 718 do 100 km/h stiže za 4,2 sekunde sa Sport Chrono paketom, a najveća brzina je 285 km/h.
Osim "suhih" podatka i performansi važnije je da Porsche 718 neće razočarati ni zahtjevnije kupce koji znaju cijeniti pravi vozački auto. Jednostavno, odličan balans performansi i ukupnih proporcija čine ga pravim sportskim automobilom koji će vas nagraditi svakom vožnjom kroz zavoje i pokazuje da suština sportskog automobila nisu samo veliki brojevi.
S početnom cijenom od 115 hiljada KM, Cayman je i najpristupačniji Porsche, dok S verzija poput ove koju smo vozili kod nas košta 142.051 KM.
Na kraju još jednog Porsche Experiencea, u ime Porsche Centra Sarajevo, gospodin Armin Mulović kao brand manager Porschea u Bosni i Hercegovini istakao je da su ovakvi događaji vrlo važni za Porsche te da upravo pri ovakvim dinamičkim demonstracijama vožnje i same ponude modela vrlo efektno dolaze i do novih kupaca, ali i postoječe klijente upoznaju o novim tehnologijama i ponudom marke.
Ono što je sigurno, Porsche Experience je definitivno prerastao u ugodnu tradiciju koju sada svi željno iščekuju i koja se pokazuje kao pravi primjer kako neka marka treba komunicirati i demonstrirati svoju ponudu.