Klix.ba na Mallorci
65

Vozili smo Volkswagen T-Cross: Najmanji, ali vozi i izgleda kao veliki

Piše: E.Z.
(Foto: Klix.ba)
Na svjetskoj dinamičkoj prezentciji na Mallorci ovih dana imali smo priliku isprobati i upoznati jedan od najvažnijih noviteta iz Volkswagena u skorije vrijeme. Najmanji SUV ove marke sada se zove T-Cross, u ponudi dolazi ispod T-Roca i ima mnogo toga za ponuditi. Ne čudi da su SUV-ovi ovog formata toliko popularni.

T-Cross pomalo kasno stiže u klasu kompaktnih SUV-ova i crossovera, ali to bi vrlo lako mogao okrenuti u svoju korist. Pažljivo odmjerene proporcije SUV-a koji je nastao na temeljima Volkswagen Pola čine ga vrlo praktičnim i svestranim, ali ujedno želi spojiti klasične vrijednosti Volkswagena s cool faktorom i razigranošću koja je uvijek poželjna među SUV-ovima ove veličine. T-Cross je urbani crossover, koji sa 4,11 metara premašuje Polo za 54 mm u dužinu i sa 1,58 metara za 138 mm u visinu. Na Mallorci smo imali priliku isprobati sve verzije koje T-Cross nudi, od osnovnih koje nude razuman kompromis, preko razigranih i "šarenih" kombinacija, do potpuno opremljenih R-line verzija koje izgledaju sportski i dostojne više klase SUV-ova. Volkswagen je tako od već baznih verzija želio ispuniti sve želje, kako u pogledu upotrebljivosti i praktičnosti, tako i u pogledu sigurnosti i povezivosti. Uz sve to T-Cross stiže s mnoštvom mogućnosti kombinacija i uređenja, koji dozvoljavaju dodatnu individualizaciju, pa svaki kupac može "sklopiti" svoj i vrlo originalan Volkswagen SUV.

Dinamični i efikasni trocilindarski motori

Najmanji Volkswagen SUV starta sa dva trocilindarska benzinska motora. Oni su izvedeni od motora kodne oznake EA211 koji se već ranije dokazao kao provjeren izbor u raznim modelima Volkswagena.

Tako smo u T-Crossu na zavojitim cestama Mallorce isprobali prije svega ovaj 1,0-litarski, trocilindarski turbobenzinski motor, a počeli smo s onim od 115 KS uparenim sa 7-stepenim DSG mjenjačem. Slično kao i u ostalim modelima Volkswagena, ovaj motor se i ovdje ističe elastičnošću i dobrim performansama, dok uparivanje sa DSG mjenjačem daje dodatnu dimenziju korištenja te ovaj mjenjač može biti odličan saveznik vozaču, bez obzira na to želi li štedjeti gorivo ili se voziti dinamičnije kada nudi Sport način rada ili ručnu izmjenu stepeni prijenosa.

Nakon snažnije isprobali smo i slabiju verziju ovog 1,0 TSI motora sa 95 KS i uparenu s ručnim mjenjačem. Iznenađujuće, u ovoj kombinaciji, uprkos skromnijoj snazi, T-Cross djeluje i dalje dovoljno dinamičan i poletan, gdje svakako velike zasluge idu na račun dobro odmjerenih stepeni prijenosa u mjenjaču. Poželjli bismo ipak nešto precizniji hod ručice mjenjača, koja baš i nije oduševljene pretjerano brzim izmjenama stepeni prijenosa.

T-Cross sa 95 KS je dovoljno dinamičan pa tako sprinta do 100 km/h za 11,5 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 180 km/h, što će većini kupaca ovog segmenta vjerovatno biti sasvim dovljno. Ipak, utisak optimalnog izbora na nas je ostavio T-Cross sa 115 KS kojem je dovoljno 10,2 sekunde uz ručni mjenjač do 100 km/h i koji ima maksimalnu brzinu od 193 km/h. Oba trocilindarska motora zadovoljavaju se sa po 4,9 litara benzina na 100 kilometara, barem prema fabričkoj specifikaciji, dok smo mi na probnim vožnjama u prosjeku trošili nešto manje od 6 litara.

Uz ove dvije verzije odličnog turbobenzinca isprobali smo i također poznati 1,6 TDI turbodizelaš koji donosi dodatnu elastičnost i obrtni moment te će svakako biti popularan izbor na našem tržištu, dok Volkswagen najavljuje uskoro i 1,5 TSI turbobenzinski motor kojim bi T-Cross mogao biti pravi mali sportski SUV.

Najmoderniji sistemi asistencije

Za u svako doba komfornu i sigurnu vožnju na raspolaganju su najmoderniji
sistemi asistencije: Najmanji Volkswagen SUV je potpuno opremljen sigurnosnim tehnikama koje su do sada bile ograničene za više klase vozila, što ga čini jednim od najsigurnijih SUV-ova svog segmenta.

Za odlične Crash-karakteristike i za posebnu zaštitu putnika koristi se naročito veliki spektar sistema asistencije vozaču, koji od početka smanjuju opasnost sudara i povećavaju vozni komfor. U to serijski spada Front Assist sistem uključujući sistem prepoznavanja pješaka i City Emergency Brake funkciju kočenja u nuždi, sistem upozorenja kada vozilo napušta voznu traku Lane Assist, podrška za kretanje uzbrdo Hill Start Assist , sistem proaktivne zaštite putnika kao i upozorenje za promjenu vozne tarke Blind Spot Detection uz koju dolazi kombinovana podrška izlaska sa parkirnog mjesta.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Opcijski su isporučivi osim toga sistem prepoznavanja umora, automatska regulacija razmaka ACC i podrška upravljanja pri parkiranju Park Assist.

Intuitivna povezanost

T-Cross zahtjevnim korisnicima nudi najviši nivo umrežavanja i spajanje s vanjskim svijetom. Već upotreba i individualizacija funkcija u autu je intuitivno postavljena. Za optimalno umrežavanje i dovoljno energije za smartphone brinu do četiri USB-priključka i induktivno bežično punjenje.

Kao lični asistent vozila Volkswagen Connect aplikacija olakšava život s T-Crossom. Ona povezuje vozača i automobil i informiše po želji o stanju vozila, vožnjama i načinu vožnje. Za to su potrebne samo tri stvari: jedan smartphone, aplikacija Volkswagen Connect – koju besplatno možete preuzeti u App Storeu ili skinuti s Google Playa – i T-Cross sa serijski isporučenim Volkswagen Connect DataPlug.

Aplikacija i DataPlug povezuju se pomoću Bluetootha. Naravno pomoću End-to-End šifriranja pobrinulo se i za sigurnost podataka. Pri tom se štite kako tehnologija tako i podaci kupaca. Volkswagen Connect nudi mnoga spretna oruđa, koja isporučuju važne informacije, donose pomoć ili jednostavno nude zabavu.

Upečatljiv i slobodan dizajn

Novi T-Cross se jasno ističe kao razigran model koji donosi živost uz zadržavanje prepoznatljivog Volkswagenovog stila. Uprkos kompaktnim proporcijama T-Cross ima dominantan poklopac motora koji je ravan i vidi se s prednjih sjedišta za razliku od većine SUV-ova ovog segmenta koji imaju potpuno zakošen poklopac, tu je i sada prepoznatljiva široka maska hladnjaka s integrisanim svjetlima i bočnim horizontalnim linijama koje ga ističu i zbog kojih ga je lako zamijeniti s većim bratom Tiguanom.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

T-Cross nudi ugodan ulaz kroz četvero velikih vrata, što je bitna prednost modularne poprečne matrice koja omogućava plasiranje pokrenute prednje osovine daleko naprijed. Dug međuosovinski razmak od 2,55 metara omogućava veliki unutarnji prostor s mjestom za do pet osoba. Prtljažnik obuhvata između 385 i 455 litara. Zakođer T-Cross pomoću sklopive zadnje klupe može postati i pravi mali transporter s ravnom utovarnom površinom i do 1.281 litar volumena za slaganje.

Praktičan i fleksibilan unutarnji prostor

Zahvaljujući povećanoj poziciji sjedišta – vozač i suvozač sjede 597 mm iznad kolosijeka, putnici u zadnjem dijelu 652 mm – putnici uživaju u superiornom pogledu. Unutarnji prostor je skrojen, veliki i daje osjećaj da sjedite u većem vozilu. Osim toga, on se može prilagoditi maksimalno fleksibilno, brzo i jednostavno najrazličitijim zahtjevima.

To počinje sa 14 centimetara pomjerljivom zadnjom klupom koja ovisno o želji povećava prostor za noge za putnike drugog reda ili volumen prtljažnika.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Fleksibilnost se nastavlja naslonom zadnjeg sjedišta koji se može podijeliti u odnosu 60:40 i sklopiti ili djelimično ili kompletno i završava jednim opcijski preklopivim naslonom sjedišta suvozača, čime u kombinaciji s djeljivom
zadnjom klupom mogu biti transportovani veoma dugi predmeti.

Bogati i raznovrsni paketi opreme

T-Cross može pomoću opcijske dodatne opreme i više atraktivnih paketa u velikoj mjeri postati individualiziran i napredan. Već u baznoj verziji su u automobilu putni računar, radio, varijabilna zadnja klupa, po visini podesivo sjedište vozača, limitator brzine i sistem zaštite pješaka. Sljedeća viša varijanta opreme Life nudi dodatno npr. multifunkcijski upravljač, Park Distance Control naprijed i nazad, klima uređaj, po visini podesivo sjedište suvozača, praktičnu ladicu ispod sjedišta suvozača i 16“ aluminijske felge.

Treća linija opreme Style sadrži osim toga LED-glavna svjetla, multifunkcijski upravljač, sportska/komforma sjedišta naprijed, ambijentalna svjetla, Climatronic i lakometalne felge od 17-inča. U vezi s linijama opreme Life i Style Volkswagen nudi i dizjan pakete. Ovi sadrže, između ostalog, presvlake sjedišta od ekskluzivnog materijala Diag Neutral, Diag Orange ili Diag Türkis. Dodatno su za ove obje linije opreme na raspolaganju i R-paketi za eksterijer i interijer u izboru.

Velike ambicije u kompetitivnom segmentu

Volkswagen T-Cross, iako najmanji SUV u ponudi marke, ima itekako velike ambicije. Iako stiže kasno u segment gdje su neki modeli već generacijama prisutni i ubiru plodove SUV trenda, T-Cross donosi trikove kojima bi mogao zaista otkinuti veliki dio tržišnog kolača. Varijabilna i prostrana unutrašnjost, oprema i sistemi asistencije jednaki kao na modelima visoke klase i štedljivi motori samo su neki od razloga.

Volkswagen T-Cross u Bosnu i Hercegovinu stiže tokom ljeta ove godine, kada će biti poznate i cijene, kao i moguće kombinacije opreme i motora. Kao i na ostalim tržištima, tako će i kod nas T-Cross s razlogom imati velike ambicije za uspjeh, a jasno je da se SUV-ovi ovog formata uglavnom odlično uklapaju u potrebe i mogućnosti našeg tržišta.