Toyota oprezno s električnim autima: Svjestan rizik ili mudra priprema za budućnost?
Dok većina podržava baterijska vozila, Toyota ide u kontru. Da li je takva politika dugoročno ispravna?
Na kraju fiskalne 2023. godine, Toyota Grupa je još jednom potvrdila status najvećeg proizvođača automobila na svijetu s prodajom većom od 11 miliona vozila širom svijeta. Taj rezultat je bio 7,2 posto veći nego prethodne godine.
S obzirom da je u Japanu završena fiskalna godina, potvrđeno je da ova kompanija, koja u ponudi takođe ima satelitski Lexus, ponovo oborila rekorde profita. Naime, riječ je o cifri od oko 30 milijardi eura profita.
Mršava prodaja "baterijske" Toyote
U sve tome skoro da nije bilo doprinosa od prodaje električnih vozila, jer ih Toyota i nema toliko u ponudi. Tačnije, na evropskom tržištu trenutno je u ponudi samo jedan model - bZ4x, a njegova prodaja u Evropi prošle godine završila s 16.745 registracija prema podacima Jato Dynamica. Od skoro 820.000 isporuka Toyote u 2023. na evropskom tržištu, jedini električni auto je završio sa svega dva posto učešća. Istovremeno, u Toyotinoj globalnoj prodaji, čisto električni automobili imaju tek jedan posto udjela. Rekli bi, pametnom dosta!
Možda je to razlog zašto Toyota prelazak na električne automobile ne želi prihvatiti tako odlučno i srčano kao drugi proizvođači, pa je japanski proizvođač već godinama u kontradiktornosti s trendovima. Toyota jednostavno već godinama "tupi" da svijet nije spreman za potpuno električni automobil kao primarno rješenje za mobilnost, pogotovo što jedna milijarda svjetske populacije nema električnu energiju.
Idealno pravilo elektrifikcije 1:6:90?
Predsjednik najvećeg proizvođača automobila na svijetu, Akio Toyoda, zagovara pravilo 1:6:90. Ono pokazuje da se sirovine potrebne za bateriju jednog električnog automobila mogu koristiti za šest plug-in hibrida i 90 običnih hibrida. To je realnost koja jasno utiče na troškove i profitne marže proizvođača.
Još jedan stav koji Toyotin pristup električnim automobilima čini vrlo jasnim je onaj koji dijeli izvršni direktor Toyote u Sjevernoj Americi, Ted Ogawa. Šef japanske firme izazvao je kontroverzu izjavom da više voli da plaća penale za emisije štetnih gasova nego da ulaže u električne automobile.
I šta je poenta na kraju? Električni automobili - da, ali s oprezom, smatraju u Toyoti, koja je jasna u strategiji da svoju ponudu prvenstveno mora i dalje usmjeravati na hibride, koji su trenutno najprodavaniji u Evropi.
Čekaju savršen trenutak punih džepova
Koliko god se suočavali s kritikama Toyota je posvećena prilagođavanju zahtjevima tržišta koje se, na kraju krajeva, očito kreće u smjeru električnih automobila. Gledajući u budućnost, brend ima planove da lansira novu generaciju električnih vozila počevši od 2027. godine i da investira u čvrste baterije, u šta je počeo da ulaže ogromna sredstva. Ne samo u lancu nabavke, već i u proizvodnim procedurama, razvoju softvera, pa čak i umjetnoj inteligenciji.
Pitanje svih pitanja je, da li Toyota kopa sebi "grob" zaostajući svjesno za svojim konkurentima ili se mudro priprema za savršeni trenutak za uspjeh u prelasku na električne automobile? Preciznog odgovora nema, jer će samo vrijeme pokazati ispravnost ovakvog pristupa. No, barem jedna stvar u slučaju Toyote je sigurna. Kad se ozbiljno suoči s ovim procesom uradiće to s prepunim džepovima i moći će se lako i brzo prilagoditi tržištu.