Revolucija na pomolu
3

Toyota za 2026. priprema bateriju s dometom do 1.100 km

A. M.
Najveći proizvođač automobila na svijetu već dugo radi na baterijama s čvrstim elektrolitom. No i prije njih predstavit će novu vrstu moćne baterije s dometom od 1.100 km s ultra brzim punjenjem. Caka je u bipolarnih litijum-ionskih ćelijama s katodom od nikla.

Proteklih nekoliko godina čitali smo mnogo vijesti o tome da Toyota naporno radi na revolucionarnim baterijama dugog dometa s ultrabrzim punjenjem. Nešto slično pripremaju i drugi proizvođači poput BMW-a. Međutim, vjerovatno nećemo vidjeti pravu masovnu proizvodnju takozvanih solid-state baterija u ovoj deceniji. Morat ćemo pričekati do sljedeće.

Međutim, Toyota želi popuniti ovu prazninu uvođenjem visokoefikasnih bipolarnih litijum-ionskih ćelija s katodom od nikla. Nije taj koncept nov, o njemu se također već duže vrijeme govori i dovodi u vezu s Toyotom. No, sada su Japanci objavili konkretnije brojke.

Prema njihovim riječima, automobil s takvom baterijom s jednim punjenjem može preći do 1.100 kilometara, dok bi se punjenje od 10 do 80 posto kapaciteta moglo obaviti za 20 minuta zahvaljujući podršci za vrlo brzo punjenje. To već predstavlja zaista zanimljivu alternativu automobilima s motorima s unutrašnjim sagorijevanjema, a Toyota predviđa implementaciju nakon 2026. godine.

Baterije s čvrstim elektrolitom prvo će se u manjem broju vozila (do 10.000) u Toyotinim modelima 2027. i 2028. U odnosu na bipolarne ćelije, domet se ne bi trebao dramatično povećati (oko 1.200 km), ali bi se vrijeme potrebno za punjenje trebalo prepoloviti na oko 10 minuta.

Osim toga, Toyota u sklopu strategije Battery 3R želi što efikasnije koristiti pogonske baterije iz električnih automobila tokom cijelog životnog ciklusa, smanjiti količinu otpada i povećati udjel recikliranih materijala. Japanski proizvođač automobila također nastoji reciklirati odbačene baterije na održiv način, a dobijeni materijal koristiti za proizvodnju novih baterija.

Zajedno s energetskom kompanijom JERA, Toyota je izgradila prvo višenamjensko skladište energije Sweep Energy Storage - uređaj nastao od iskorištenih baterija iz električnih automobila. Ovaj sistem omogućuje korištenje cjelokupnog raspoloživog kapaciteta svake baterije, bez obzira na njenu efikasnost, potrošnju ili stepen istrošenosti. Takođe, zajedno s Tokyo Electric Power Company Holdings (TEPCO), Toyota razvija stacionarno skladište za skladištenje energije kapaciteta 3 MWh, sastavljeno od baterija dobijenih iz starih Toyotinih hibridnih automobila.