Vrh B segmenta
2

Toyota za čudesni GR Yaris traži nešto više od 33.000 eura

D. B.
Kupci u Evropi koji su spremni izdvojiti 33.349 eura ove će jeseni imati priliku da kući odvezu trenutno najsnažniji i najbrži automobil B segmenta.

Toyota je početkom godine predstavila drugi model s oznakom GR, a Toyotin odjel Gazoo Racing (u kojem su primarno zaduženi za trkaće aktivnosti japanskog automobilskog magnata) predstavljanjem GR Yarisa otvorio je put homologaciji novog WRC Yarisa s kojim će se Toyotin tvornički tim trkati u ovogodišnjem Svjetskom rally šampionatu.

Svi koji su imali sreće da probaju predprodukcijsko izdanje GR Yarisa oduševljeni su mogućnostima Toyotinog sportskog modela B segmenta koji je sa sobom donio adaptivni integralni pogon i motor koji razvija 272 KS i 370 Nm najvećeg obrtnog momenta.

Rezultat entuzijazma Gazoo Racinga i Toyotinog WRC tima pokreće 1,6-litarski trocilindarski viševentilski turbobenzinski motor, a ranije spomenut potencijal dovoljan je da GR Yaris (koji je znatno niži i širi od standardnog Yarisa aktuelne generacije na čijoj je osnovici nastao) iz mjesta do „stotke“ stigne za 5,5 sekundi i bez posebne zadrške razvije elektronski ograničenih 230 km/h.

Pored potencijala motora performansama su uveliko pomogli i lagani materijali (karbon i aluminij) od kojih su napravljene mnogobrojne komponente automobila, pa je 272 KS zaduženo za samo 1.280 kilograma.

Toyota je u mnogim evropskim zemljama već omogućila online rezervaciju automobila za koji (bez opcionih dodataka) zauzvrat traži 33.349 eura. Za kupce koji su spremni na dodatna izdvajanja tu je i paket Circuit (staza, prev. s eng.) koji sa sobom donosi Torsen diferencijale na obje osovine, dodatno ukrućen ovjes i ojačane 18-inčne felge na kojima su gume (Michelin Super Sport) dimenzija 225/40, a GR Yaris u takvoj kombinaciji košta 37.240 eura.

Za prijenos snage na obje osovine zadužen je ručni 6-stepeni mjenjač, a u zavisnosti od izabranog radnog programa (Normal, Sport i Track) raspodjela obrtnog momenta između prednje i zadnje osovine može biti u omjeru 60:40, 30:70 i 50:50.

Ne znamo za ostale putnike u tamnoj kabini u kojoj se ističu prednja izrazito profilisana sjedišta, ali GR Yaris će s onim što nudi vozaču osigurati nasmijano lice i enormnu količinu zabave... i na suhom i na mokrom.