Lada Niva je debitovala još 1977. godine kada se pojavila kao "Renault 5 na šasiji Land Rovera". SSSR je namjeravao razviti robusniji automobil koji je pogodan za ruralne predjele zemlje, a rezultat je crossover u stilu hatchbacka sa solidnim off-road mogućnostima. Mnoge promjene su napravljene na automobilu u narednim desetljećima, no Niva se u Rusiji još uvijek prodaje u uglavnom nepromijenjenoj formi u poređenju s originalom. Međutim, za jednog off-road entuzijastu fabrička Niva nije bila dovoljno dobra za avanture na dnimama pa se odlučio na značajne modifikacije.
Riječ je o Andriesu iz Južne Afrike i njegovoj Ladi Nivi, koja nikad nije bila posebno popularna u ovoj zemlji. Međutim, osamdesetih i devedesetih godina prošlog stoljeća Lada je počela uvoziti automobile u Južnu Afriku te je prodavala nekoliko različitih verzija Nive. Ove automobile je teško naći na tržištu polovnih vozila, a pored toga je sve teže pronaći rezervne dijelove. Može se reći da je došlo pravo vrijeme za ugradnju nekog drugog motora, što je Andries učinio.
On je izbacio originalni četverocilindrični motor te ga je zamijenio 4,0-litarskim V8 motorom iz prve generacije Lexusa LS. To nije najsnažniji motor, no definitivno je jedan od najpouzdanijih. Ovaj motor je razvijao 254 KS no vlasnik Nive kaže da je snaga sada nešto niža. Ono što je važno, motor može biti u "crvenim" obrtajima bez brige za pregrijavanje ili blokiranje.
Oni koji se pitaju zašto motor ne isporučuje više snage, odgovor je jednostavan. Teško je pronaći mjenjač i diferencijal koji se mogu ukombinovati s V8 motom iz Lexusa te koji bi se mogli nositi s većom snagom.
Andries je odlučio modificirati ovjes i učiniti Nivu ne samo bržom, nego i sposobnijom na blatu i prijesku. U kombinaciji s podignutim ovjesom, Maxxis off-road gume pretvaraju Nivu u "čudovište" za savladavanje stijena i dina.