Samo 88 primjeraka
2

TWR udahnuo novi život u Jaguar XJS

Piše: D. B.
Jaguar koji poznajemo više ne postoji, jer kompanija ulazi u novu eru odbacujući motore s unutrašnjim sagorijevanjem kako bi se takmičila na tržištu ultra luksuznih električnih vozila. No, sada se model XJS spektakularno vratio u formi TWR-ovog restomoda.

Atraktivni grand tourer je dobio karbonsku karoseriju čiji dizajn potpisuje Khyzyl Saleem.

Inače, TWR je inženjerska kompanija, koja je osnovana 2020. godine kao odvojeni entitet legendarnog Tom Walkinshaw Racinga. Iako neće raditi samo na Jaguarima i restomodima, u svom prvom projektu je udahnuo život u XJS i nazvao ga Supercat. Riječ je o novom-starom automobilu koji je gotovo 10 posto lakši od originalnog, preciznije, težak je 1.605 kilograma zahvaljujući "divlje" dizajniranoj karbonskoj karoseriji. Kupci mogu dobiti i karbon-keramičke kočnice na obje osovine.

Promjena eksterijera je mnogo, od "kutijastih" lukova točkova do agresivno aerodinamičnog prednjeg i stražnjeg dijela. TWR je odabrao bočno postavljene cijevi izduvnog sistema za Supercat kako bi se dobio prostor za ravnije podvozje i ogromni novi difuzor. Automobil je nešto širi od originalnog modela XJS te ima veće 18-inčne prednje i 19-inčne stražnje felge.

Osim neobičnog stila, postoje i neke dublje promjene. Šasija je ojačana karbonskim vlaknima, dok podkonstrukcija koristi TWR-ov T45 cijevasti nehrđajući čelik visoke čvrstoće. Ovjes s dvostrukim poprečnim ramenima sada ima aktivne i podesive amortizere, a dodan je i diferencijal s ograničenim proklizavanjem. Kako bi se povećala stabilnost, Supercat ima i sistem kontrole prijanjanja. Vozaču je na raspolaganju pet modova vožnje.

Ispod haube s ventilacijskim otvorima nalazi se 6,5-litarski V12 motor umjesto originalno 6,3-litarskog motora. Ovaj motor razvija 670 KS i 730 Nm obrtnog momenta, a snaga se prenosi na stražnje točkove putem 6-stepenog manuelnog mjenjača s launch control funkcijom.

Donorski automobil je imao konfiguraciju sjedišta 2+2, no Supercat je namijenjen samo za dvije osobe. Naprijed su sjedišta s elektronskim podešavanjem dok je iza veći tovarni prostor. Iza upravljača je potpuno digitalna instrument tabla, koja se neće svidjeti baš svima, jer će neki pomisliti da je analogna varijanta adekvatnija. Sjedišta su presvučena kožom, dok je stražnja strana izrađena od karbonskih vlakana. Supercat ima i centralni infotainment ekran s podrškom Apple CarPlay i Android Auto sistema.

TWR namjerava konvertovati samo 88 primjeraka modela XJS, koji će se nuditi s upravljačem na lijevoj ili desnoj strani. Kompanija već prima narudžbe iz SAD-a, Velike Britanije, Evrope, Azije i s Bliskog istoka.