Proizvedeno ih samo pet
1

Viđen izuzetno rijetki Chrysler Thunderbolt iz 1941.

Klix.ba
Trenutna ponuda Chryslera od samo dva modela, 300 i Pacifica, u najmanju ruku je tužna. Ali nije uvijek bilo tako. Prije mnogo decenija, Chrysler je bio jedan od vodećih američkih proizvođača luksuznih automobila i prodavao je neke od najljepših automobila na svijetu. Neki su bili daleko ispred svog vremena poput ovog inovativnog Thunderbolta.

Američka kompanija je također imala značajnu ulogu u stvaranju tržišta ''muscle'' automobila s ranom serijom 300 ''letter'' kao i lansiranjem prvog serijskog automobila sa dominantnom aerodinamičnom linijom - Airflow. Potonji je stigao 1934., samo nekoliko godina prije nego što je Chrysler lansirao svoj prvi konceptni automobil, Thunderbolt.

Ideja za Thunderbolt je rođena 1939. kada je perspektivni mladi dizajner po imenu Alex Tremulis (kasnije poznat kao potpisnik dizajna modela Tucker Torpedo i Subaru BRAT) predstavio nekoliko skica Ralphu Robertsu, izvršnom direktoru američkog proizvođača karoserija LeBaron. Impresioniran Tremulisovim futurističkim dizajnom, Roberts je dogovorio sastanak s glavnim šefovima Chryslera Daveom Wallanceom i K.T. Kellerom i dobio sredstva za konceptni automobil temeljen na šasiji modela Crown Imperial.

Izrađen gotovo u potpunosti od aluminija, Thunderbolt je izgledao drugačije od svega što je Chrysler proizvodio u to vrijeme. Bio je aerodinamičan, ali nije imao popeglane linije kao Airflow i dijelio je više stilskih obilježja s evropskim sportskim automobilima nego s američkim vozilima. Također je koristio skrivena prednja svjetla i prekrivene točkove, karakteristike koje su prethodno bile viđene samo na modelu Cord 810 iz 1936., i prednju masku bez rešetke hladnjaka – nešto što je danas karakteristično za elektične automobile.

Chrysler i LeBaron također su opremili Thunderbolt inovativnom elektronikom, uključujući jednodjelni tvrdi krov koji je u komadu nestajao ispod zadnjeg poklopca prtljažnika zahvaljujući složenom elektro-hidrauličkom mehanizmu koji je radio na obični pritisak prekidača. Thunderbolt je također bio prvi automobil sa zakrivljenim vjetrobranskim staklom, karakteristikom koja se neće pojaviti na serijskim automobilima sve do kasnih 1940-ih.

Predstavljen na sajmu automobila u New Yorku 1940. godine, a zatim na nizu automobilskih parada širom SAD-a, Thunderbolt je LeBaron radionicu napustio zvanično kao koncept s prilično konvencionalnim rednim osmocilindričnim agregatom zapremine 5,3 litra. Taj motor razvijao 140 konjskih snaga i 346 Nm obrtnog momenta, a ugrađivao se i u drugi Chryslerov model Imperial.

Iz tvornice je izašlo ukupno pet automobila, iako neki izvori tvrde da ih je napravljeno šest.

"The Copper Car'' - nazvan tako zbog bakrenih branika i bočnih obloga, nedvojbeno je najpoznatiji. Obnovljen do fabričkog izdanja, to je jedini preživjeli primjerak s ispravnim mehaničkim mehanizmom prednjih svjetala.

Drugi Thunderbolt je završio u crvenoj boji sa srebrnim krovom i dva puta je mijenjao vlasnika u 2000-ima i to po cijeni većoj od milion dolara. Tu je i crna verzija u privatnoj kolekciji, te sivi automobil koji je proveo mnogo godina u muzeju Waltera P. Chryslera sve do njegovog zatvaranja 2016. godine. Petom primjerku se gubi svaki trag.

Ovi izuzetno rijetki modeli Chryslera rijetko napuštaju svoje grijane garaže, ali sivi primjerak nedavno se pojavio na sajmu automobila EyesOn Design 2023. Iako nije tako spektakularan kao "The Copper Car", rijedak je prizor i dokazuje da je detroitski metal besmrtan uz pravilno održavanje.