Otpor trendovima
101

Vitara odbija otići u penziju: Nakon skoro 10 godina na tržištu stiže još jedan redizajn

A. M.
Aktuelna i ujedno četvrta generacija Suzuki Vitare predstavljena je u jesen 2014. godine na sajmu automobila u Parizu. Japanski SUV od tada je pretrpio dva redizajna, uključujući i ovaj diskretni za modelsku 2024. godinu.

Japanci žele produžiti komercijalni vijek aktuelnim modelima, kao što je Vitara, iz dva razloga. Iako je Suzuki krenuo s razvojem električnih automobila, žele i dalje zadržati automobile sa SUS motorima, a drugo, ovaj maleni SUV se i dalje dobro prodaje.

Ne zaboravimo da je aktuelna Vitara na tržištu skoro cijelu deceniju. Međutim, to je za proizvođače kakav je Suzuki savim uobičajen radni vijek za jedan automobil, što potvrđuje i Vitara, koja se prvi put pojavila na tržištu davne 1988. godine. Međutim, sad kad je na pragu peta generacija Suzuki odbija njeno uvođenje i ponovo daje injekciju botoksa aktuelnom modelu.

Takav potez ima veze sa Suzukijevom strategijom prema električnim automobilima. Japanski brend ima sjajne projekte na tom polju, ali je također jasno dao do znanja da neće odustati od modela sa SUS motorima, iako neće lansirati novu generaciju ovog modela. Vitara je jasan primjer. S devet i po godina iza nas, s prvim ažuriranjem pretrpljenim 2019. godine, sada je na redu drugi "facelift" u kojem je diskrecija najveći dobitak.

Šta je novo na Vitari za modelsku 2024. godinu? Prvo što bode oči je novi branik koji unosi više razlike u prednji dio. Kućišta svjetla za maglu su uklonjena, a velika centralna rešetka u crnoj boji sada ima sportskiji izgled. Područje između prednjih svjetala je također blago promijenjeno, jer više nema više šest uzdužnih letvica oko Suzuki logotipa, već samo jedna vodoravna lajsna. Odzada nema promjena, pa je Vitara ostala ista.

Suzuki je također proširio ponudu aluminijskih točkova s novim, aerodinamičnijim dizajnom, kao i novom paletom boja. Nove sedefaste boje Titan siva i Sphere plava dio su osvježenja koji uključuju pet boja za karoseriju i isto toliko kombinacija s krovom u drugoj boji.

U enterijeru kupci će imati koristi od Suzuki Connect infotainment sistema s novim 9-inčnim ekranom osjetljivim na dodir, s povezivanjem putem USB-a i Wifi-a, te kompatibilnošću s Apple CarPlay i Android Auto. Uz sve to, poboljšani su asistenti za vožnju, koji će olakšati vozaču i učiniti vožnju još sigurnijom.

Ponuda motora za Suzuki Vitaru 2024 praktično ostaje ista. Dakle, bit će dostupna i dalje dva hibridna motora, iako su Japanci također najavili 1,2-litreni blok, ali nisu dali previše detalja. Motor koji se nije prodavao na bh. tržištu je 1.5-litreni atmosferac od 102 KS, koji uz asistenciju elektromotora od 33 KS čini standardni hibrid. Ukupna snaga hibridnog sistema je 116 KS. U ponudi i dalje ostaje provjereni 1.4-litreni BoosterJet turbobenzinac sa 129 KS u MHEV varijanti. Kupci će, kao i do sada, moći birati Vitaru samo s prednjim ili s pogonom na sve točkove s oznakom All Grip.

Ažurirana Vitara stiže u prodajne salone ovog ljeta.