Ipak ima poteškoća
17

Xiaomi SU7 se odlično prodaje, ali uspješan debi prate sudari, odgode i žalbe

D. B.
Xiaomi je nedavno lansirao svoj prvi automobil, potpuno električni SU7, koji se pokazao kao prodajni hit, no kompanija je naučila da čak i veoma uspješne proizvode prate problemi.

SU7 je izuzetno popularan na domaćem tržištu, nudi vrhunsku tehnologiju i performanse kojim parira Teslinim i Porscheovim automobilima za samo djelić njihove cijene, međutim, prvi dani nakon zvaničnog lansiranja ne prolaze bez poteškoća. Riječ je o kašnjenju isporuka, optužbama za nepoštovanje garancije povrata novca i izvještaima o nesrećama.

Uprkos početnoj cijeni od oko 29.900 dolara, osnovni model SU7 nudi domet veći od 700 kilometara te isporučuje 299 KS. Xiaomi je dobio 50.000 narudžbi za svega nekoliko minuta, odnosno 88.898 u prva 24 sata od lansiranja. To su definitivno impresivni podaci, koji nose i poteškoće jer će kupci morati dugo čekati na isporuku.

Oni koji su naručili SU7 Pro, model s dometom od 830 kilometara, čekat će na isporuku automobila 18 do 21 sedmicu, odnosno četiri do pet mjeseci. Što se tiče onih koji su odabrali SU7 Max, koji razvija 673 KS i može preći 800 km s jednim punjenjem baterije, na svoj automobil će čekati do 30 sedmica, odnosno oko sedam i po mjeseci.

U problemima su i oni koje je odbilo vrijeme čekanja, jer ne mogu izvršiti povrat svojih depozita u slučaju otkazivanja narudžbi.

Xiaomi je obećao povrat depozita u iznosu od 690 dolara u roku od sedam dana od narudžbe, međutim, oni koji su se odlučili na taj korak, njih 469, tvrde da obećanje nije ispunjeno. S druge strane, kompanija navodi da kupci mogu zaključati svoje narudžbe prije isteka perioda od sedam dana, što čini narudžbu nepovratnom te da su oni napravili grešku. Zbog toga je otežala postupak zaključavanja narudžbe na svojoj web stranici u namjeri da spriječi nenamjerno zaključavanje narudžbe.

Xiaomi ima još jedan problem, a to je da vozači gube kontrolu nad demonstracionim vozilima.

Najsnažnija verzija modela SU7 isporučuje 673 KS te trenutni električni obrtni moment, tako da možda i nije iznenađenje što neki vozači dožive neugodno iznenađenje.

S druge strane, neki su posumnjali da sistem kontrole prijanjanja nije dovoljno razvijen.