Xiaomi želi na EV tron i napada Teslu s revolucionarnim električnim motorom
Xiaomi je u Evropi prisutan tek nekoliko godina, ali već je postigao zapažen uspjeh sa svojim pametnim telefonima i drugim elektronskim uređajima.
Sada kada je ušao na polje autoindustrije, stručnjaci očekuju zagarantovani uspjeh svakog novog proizvoda koji Kinezi budu lansirali. Novi SU7 je napravio revoluciju na kineskom tržištu, obarajući rekorde rezervacija u nekoliko sati nakon zvaničnog lansiranja. Ali Xiaomi nije zadovoljan time i već priprema svoj sljedeći korak, onaj koji će mu omogućiti da napadne Teslin tron.
V8 električni motor fino "zvuči" na papiru
Pored toga što želi postati novi lider u ovom sektoru, kineska tehnološka kompanija već je počela da razvija novi električni motor koji ima za cilj da napravi revoluciju u autoindustriju. Novi elektromotor ima specifičan naziv - V8, a iako nema cilindre, niti je motor sa unutrašnjim sagorijevanjem, u potpunosti ga razvio Xiaomi. Kineska kompanija je već podnijela 155 patentnih prijava u vezi sa ovom jedinicom.
Aktuelni model Xiaomi SU7 opremljen je s dvije opcije motora: V6 i V6S, koji nude snagu od 299 i 347 KS, zajedno sa obrtnim momentima od 400 i 500 Nm. Ti elektromotori su razvijeni u saradnji sa kompanijom Inovance Technology.
Međutim, novi pogonski sklop će sadržavati V8 elektromotor s osjetno većom snagom od 637 KS i maksimalnim obrtnim momentom od 635 Nm, koliko nudi verzija SU7 opremljena s dva elektromotora. Ova konfiguracija ne samo da obećava luđačke performanse, već će SU7, kao i ostali budući modeli u koji bude ubačen V8, postati direktna konkurencija vrhunskim modelima kao što su Porsche Taycan Turbo GT ili Tesla Model S Plaid.
Prednosti novih elektromotora
Sljedeća verzija SU7 sa novim motorom imat će potencijal za ubrzanje do impresivnih brzina, iako tačne brojke još nisu dostupne. Međutim, uzimajući u obzir da trenutna najsnažnija verzija, SU7 Max sa 637 KS, dostiže 100 km/h za 2,78 sekundi, očekuje se da će se nova verzija na istom testu približiti na dvije sekunde i preći granicu od 300 km/h maksimalne brzine.
Jedna od izvanrednih karakteristika V8 elektromotora biće njegova sposobnost da dostigne 27.200 obrtaja, nadmašujući i Tesla Model S Plaid, čiji motor dostiže 21.000 obrtaja i Porsche Taycan Turbo, sa 16.000 obrtaja. Isto tako, električni V8 ima spektakularnu gustinu energije elektromagnetnog polja od 10,14 kW/kg i rekordnu efikasnost od 98,11 posto, uz manje od dva posto gubitaka. Xiaomi planira lansirati novu verziju opremljenu ovim motorom kasnije ove godine, a isporuke su planirane za početak 2025. godine.
Ova verzija će imati LFP bateriju i CTB arhitekturu, integrišući ćelije u šasiju. Uz nju će biti ponuđena baterija s kapacitetima od 73,6 i 101 kWh, s dometom od preko 800 kilometara prema kineskom CLTC ciklusu.
Međutim, Kinezi se neće zaustaviti na tome. Xiaomi se nada da će lansirati i četvrti motor, HyperEngine, 2025. godine, koji će se vrtiti na 35.000 obrtaja, a krasiće ga "visoka gustina energije" i efikasniji rotor s karbonskim namotajima.