Tržišna predviđanja
10

Zbog tranzicije na elektromobilnost njemački dobavljači će izgubiti četvrtinu radnika do 2030. godine

A. M.
Jedno od četiri radna mjesta u njemačkoj autoindustriji moglo bi biti izgubljeno do kraja decenije tokom prelaska na elektrifikaciju usljed smanjenja poslova, predviđaju stručnjaci iz industrije.

Posljednjih sedmica dolazi sve više pesimističnih vijesti u vezi s otpuštanjem radnika u industriji proizvodnje automobilskih dijelova i komponenti. Continental, Bosch i ZF Friedrichshafen najavljuju ili razmatraju veliki broj otpuštanja. Dobavljači trenutno zapošljavaju oko 270.000 ljudi u Njemačkoj. Ova brojka bi mogla pasti na 200.000 do 2030. godine.

"Otprilike 310.000 zaposlenih iz zlatne 2018. ili 2019. godine su stvar prošlosti. Broj zaposlenih u Njemačkoj će vjerovatno dodatno padati zbog prelaska na e-mobilnost", rekao je automobilski analitičar Frank Schwope za njemačku publikaciju Automobilwoche.

"Čak i ako se otvore nova radna mjesta u područjima kao što su razvoj ili proizvodnja baterija, oni neće moći nadoknaditi gubitak drugih poslova", dodao je Schwope.

Prekvalifikacija, ne i izgubljeni poslovi

Za Manuela Kallweita, glavnog ekonomistu njemačkog udruženja automobilske industrije (VDA), najave o otpuštanju radnika nisu neočekivane, s obzirom na transformaciju koja je zahvatila automobilsku industriju, kao i da će zaposlenima biti ponuđena druga radna mjesta u kompanijama.

"Očekivao bih da će efekat u ovoj tranziciji biti malo izraženiji. To pokazuje da kompanije žele zadržati radna mjesta ovdje u Njemačkoj. Pogođeni radnici neće ostati nezaposleni u onoj mjeri u kojoj se ukidaju radna mjesta. I dalje postoji nedostatak kvalifikovanih radnika, koji se u narednim godinama neće smanjiti", dodao je Kallweit.

Kallweit je rekao da ako zaposlenik iz sektora proizvodnje dijelova pređe na poslove proizvodnje baterija, on se statistički pripisuje elektroindustriji. Kallweit je takođe rekao da je zaposlenost u cijeloj automobilskoj industriji u Njemačkoj pala za šest posto između 2019. i 2023. godine.

"Procentualni pad je bio nešto veći među dobavljačima. Međutim, pad u proizvodnji automobila bio je znatno veći", zaključio je Kallweit.

Mala i srednja preduzeća najugroženija

U 2023. godini u Njemačkoj je proizvedeno 4,1 miliona automobila, u poređenju sa 4,7 miliona u predpandemijskoj 2019. godini. Na vrhuncu proizvodnje 2016. godine, u Njemačkoj je proizvedeno 5,7 miliona vozila. Od tada je, međutim, broj ljudi zaposlenih u autoindustriji pao samo za oko 30.000 ljudi.

Međutim, užurbana tranzicija na elektromobilnosti će pokrenuti lavinu otkaza usljed smanjenog obima poslova. Ipak, najveća briga je trenutno za mala i srednja preduzeća, koja će teže i bolnije podnijeti ovu tranziciju. Postoji rizik da će kvalifikovaniji zaposlenik tražiti posao kod većeg, solventnijeg poslodavca i da će mala ili srednja kompanija ostati bez radne snage ili gušiti se u većim troškovima, smatraju analitičari.