Ako ste u potrazi
2

Znate li kako provjeriti je li automobil koji kupujete učestvovao u nesreći

DP
Kupovina polovnog automobila s jedne strane može donijeti uštedu, a s druge pružiti priliku da sebi priuštite bolje opremljeno vozilo nego što bi to bio slučaj pri kupovini novog.

Loša strana kupovine polovnog auta su godine vozila, kao i činjenica da ga je prije vas, po pravilu, vozilo više prethodnih vlasnika, i to svako na svoj način.

Što je automobil stariji, postoji veći rizik da je pretrpio neku saobraćajnu nesreću. I dok su neke prometne nezgode bezazlene prirode, druge mogu ozbiljno utjecati kako na sigurnost vozila, tako i na njegovu vrijednost.

Pri kupovini polovnog vozila, morate znati prepoznati znakove pretrpljene nesreće, kako biste mogli donijeti ispravnu odluku. Ovo su neki od znakova.

Kad je primjetno neko odstupanje

Obiđite oko automobila i provjerite procjepe između vrata, panela na karoseriji, poklopcu prtljažnika, branicima, blatobranima. Svaki od ovih otvora trebao bi cijelom svojom dužinom biti iste veličine i proporcionalan u odnosu na druge takve otvore. Ako je neki od njih disproporcionalno manji ili veći u odnosu na druge takve procjepe na autu, onda bi taj dio vozila trebalo podrobnije ispitati.

Proizvođači automobila ulažu dosta truda kako bi sve na vozilu bilo savršeno proporcionalno, te ako izgleda kao da nije, postoji velika šansa da se nešto dogodilo tom vozilu.

Provjerite sumnjivo područje kako biste uočili eventualna nepoklapanja u boji i druge znakove oštećenja. Ako je procjep u blizini vrata, haube ili prtljažnika, otvorite ih i s unutrašnje strane potražite dodatne dokaze koji ukazuju na nezgodu.

Nekonzistentnost boje

Svi paneli iz kojih je sastavljena karoserija automobila trebali bi biti u istoj boji, s istim tonom i sjajem laka. Ako je uočljivo da boja na nekom mjestu odstupa od uobičajene, to je siguran znak da je nešto naknadno rađeno na tom dijelu auta. Uobičajena mjesta gdje bi se neusklađenost boje mogla pokazati su branici, kontakti oko vrata.

Budući da je u odnosu na druge dijelove auta branik lakše zamijeniti nego ga kvalitetno prebojiti, ovaj postupak može biti uzrok nepodudarnosti u boji vozila i otkriti zahvate koji su rađeni na vozilu, navodi Car bibles.

Ako primijetite neslaganja u boji na dijelovima karoserije, zatražite objašnjenje od prodavača, a ako ga ne dobijete, bolje je kloniti se takvog vozila.

Iskrivljen okvir

Nikada nemojte vjerovati onome ko vam kaže da je popravio okvir vozila i da ga je vratio u prvobitni oblik. Savijanje ga može samo oslabjeti i učiniti potencijalno opasnim.

Napuknuće na vjetrobranskom staklu

Ovaj znak zahtijeva prethodnu analizu budući da nisu sva napuknuća vjetrobranskog stakla pokazatelji nesreće. Recimo, napuknuće koje izgledom podsjeća na  "paukovu mrežu" i koje se proteže od ruba prema sredini stakla, vjerovatno je posljedica nesreće. S druge strane, napuknuće istog oblika koje kreće iz središnjeg dijela stakla vjerovatno je došlo od udara nekog predmeta u staklo tokom vožnje.

Ipak, koji god uzrok napuknuća bio, vjetrobransko staklo, ostavljeno u ovakvom stanju, znak je da vlasnik nije održavao vozilo. Popravak stakla spada u  jednostavnije popravke, te ako nije bio u stanju to popraviti, možda je preskočio i mnogo drugih važnijih stvari.

Nedostajući pričvršćivači

Tokom dužeg razdoblja upotrebe automobila, nije neuobičajeno izgubiti poneki pričvršćivač. Ipak, nekoliko nedostajućih karika ili vijaka može biti loš znak. Ako je na mjestu gdje bi trebala biti karika postavljen vijak, to je znak da, nakon nekog zahvata nije sve dovršeno kako bi trebalo biti, te je umjesto originalne karike iskorišten vijak kako bi  sklop mogao i dalje ostati pričvršćen. Uobičajena mjesta gdje se može dogoditi da neki pričvršćivači nedostaju su prostori za uvlačenje kotača, kontakti vrata i karoserije, spojevi blatobrana i okvira vozila.

Zahrđali vijci

Pri izradi automobila, proizvođači koriste alate uz pomoć kojih ne dolazi do oštećenja boje na vrhovima zavrtanja i vijaka. Većina mehaničara ne raspolaže ovakvim alatima te je primorana oštetiti pričvršćivače prilikom vađenja što otvara prostor za pojavu hrđe.

Zahrđali zavrtnji i vijci znak je da su ih vadili, a potom vratili na mjesto u nekom trenutku nakon inicijalne postavke. Razgovarajte s vlasnikom na ovu temu i procijenite je li objašnjenje zadovoljavajuće.

Rasparena svjetla

Kućišta svjetala izrađuju se od plastike koja tokom vremena poprima zamućen izgled. Ako primijetite da je jedno svjetlo čisto, a drugo požutjelo, jasno je da je samo jedno nedavno zamijenjeno. Iako bi vlasnik, koji želi nešto sakriti, mogao zamijeniti oba svjetla kako ne bi djelovala neujednačeno, to ne učini baš svako.

Ako primijetite razliku između svjetala, podignite haubu i provjerite stanje u pozadini svjetla. Ako je bilo nesreće, dokaze ćete uočiti na tom mjestu.

Loše stanje registarske oznake vozila

Jedan od najlakših načina kako provjeriti je li auto pretrpio nesreću je provjeriti u kojem stanju je identifikacijska pločica vozila.

Nekim vlasnicima oštećenih automobila prođe trik da preprave pločicu i tako prodaju automobil neiskusnom kupcu. Jednostavna provjera stanja pločice može otkriti je li auto bio udar ili potopljen.