biznis
17

Beganović: Potrošač se ne smije zaljubiti u konkurenta, branding je kao život i nema odmora

Piše: I. P.
Vesna Beganović
Vesna Beganović
Sarajevo je početkom juna nezaobilazno odredište za branding eksperte, a sudeći prema programu ovogodišnje Branding konferencije, 3. juni će zasigurno biti obilježen u kalendarima većine marketing stručnjaka iz cijele regije.

Organizator Branding konferencije, agencija Via Media, potrudila se da i ove godine ponudi vrhunski program i angažira renomirane stručnjake iz oblasti, marketinga, brandinga i digitalnih komunikacija. Više o ovom događaju razgovaramo sa Vesnom Beganović, CEO agencije Via Media.

Slogan ovogodišnje Branding konferencije je "Mind Your Brand", šta se krije iza njega i kakva je ključna poruka skore konferencije?

Brinuti o brandu nije jednostavan i lagan posao. Zahtjeva vrijeme za planiranje, strategiju, koncept, implementaciju i novac. Obično su prioriteti većine kompanija prodaja, a brigu o brandu stavljaju u drugi plan. Brand mora biti u prvom planu, jer kao nikad do sada, brand psihologija je postala sve bitnija u odnosu sa potrošačima. Kredibilitet brada, osjećaj za potrošača i društvenu korist se ne mogu kupiti, mogu se samo izgraditi. "Mind your brand" stavlja u fokus brand čiju poziciju kontinuiramo moramo provjeravati u svijesti potrošača. Pri tome brandovi moraju ostati dosljedni vrijednostima iz kojih stoje, a u isto vrijeme biti dovoljno zanimljivi i ponuditi više od očekivanog.

Šta znači voditi računa o brendu?

Složenost tržišta, jaka konkurencija 24 sata dnevno izlaže potrošače porukama koje šalju brandovi. Potrošačima je dosta klasičnog marketinga, imaju malo strpljenja i premalo vremena. Vrijeme je postalo najvrijedniji resurs, zato brandovima nije lako osmisliti strategije i sadržaj u kojima će integrirati poruke branda, a koji će potrošači prihvatiti kao dio edukacije ili zabave. Brandovi sadržajem moraju biti usmjereni na potrošača, pružiti korisne poruke, a u isto vrijeme ostati dosljedni svojim vrijednostima. Dosljednost branda koji se komunikacijski i kreativno transformiše, a pri tome ne mijenja karakter, je primjer branda koji vodi računa da je zanimljiv potrošačima. Konstantnim radom na brandu održavamo interakciju s tržištem, stalno potvrđujući da brandovi investiraju u inovacije kako bi iznova mogli osvojiti nove i zadiviti lojalne potrošače.

Koliko se u našem okruženju vodi računa o vlastitim brendovima i kako se zapostavljanje može reflektirati na poslovanje?

Voditi računa u o brandu znači ne dozvoliti da se vaš potrošač zaljubi u brand vašeg konkurenta. Posljednja godina je donijela mnogo promjena, ali trendovi pokazuju da pokretački faktor promjena nije samo tehnologija, već poznavanje tehnologije za kreiranje i plasiranje sadržaja koji brandovi mogu koristiti za održavanje stalne interakcije sa potrošačima. Ako pričamo o okuženju regije, zemljama Balkana, imamo zaista sjajnih primjera koji na kreativan način, upotrebom inovacija, fokusiranim na kupce, storytellingom vode računa o razvoju vlastitih brandova.

Oni kroz relevantan sadržaj, integriranom komunikacijom uspijevaju da odigraju ključne uloge na tržištu u pridobivanju kupaca i održavanju njihove angažiranosti. Stalna interakcija potrošača s brandom stvara jače veze koje neminovno rezultiraju profitom za kompanije, ali i benefitima za potrošače. Ako izostane interakcija branda i potrošača, neko drugi će zamijeniti vaše mjesto, što će se direktno odraziti na poslovanje i gubitak udjela na tržištu.

Šta će posjetitelji konferencije imati priliku naučiti?

Program je bogat praktičnim primjerima na koji način brinuti o svom brandu, kako bi ostao u vrhu i kontinuirano uticao na rast kompanije. Ekskluzivno za Branding konferenciju GfK donosi najnovije globalno istraživanje Consumer trendovi - kako će svijet izgledati 2025 uključujući regiju i našu zemlju. Novosti na američkom tržištu, kako izgraditi brand u digitalnom dobu, donosi nam Sanja Partalo Brand Consultant - Professor of Marketing Columbia Business School. Brandovi u korak sa životom, kako izgraditi povezanost s potrošačima, najnoviji medijski trendovi, bitnost pakovanja i refleksije branda izvana, trendovi evropskog tržišta, koliko će se oni reflektirati na brandove u našoj zemlji.

Thomas Trautmann, partner u kompaniji SalesBrain, jedan od pokretača neuromarketinga iz Švicarske govorit će o neuromarketingu, šta se dešava u mozgu potrošača kroz interakciju s brandom, koje osjećaje budi vaš brand. Šta je to demokratski dizajn i kako je inspiriran ljudima iskustvo branda IKEA. Posebno želim istaknuti temu Kucamo na vrata 2050-te, preskakanje barijera za razvoj branda i biznisa, kako biznis pretočiti u veliki brand, šta bh. brandovi mogu u svijetu globalizacije, kao bh. IT kompanije mijenjaju percepciju Bosne i Hercegovine.

Koliko je potrebno rada na dostizanju potrebnog nivoa održavanja i unapređivanja brenda? Branding je kao život, svaki dan se budimo, susrećemo za novim izazovima, odgovaramo na njih, živimo sa svim što život sa sobom nosi. Izloženi stalnom ciklusu, bez obzira na to koliko se umorili, ne smijemo zaspati. Nema odmora za brandove, oni to sebi ne mogu priuštiti. Ako brandovi imaju definiranu strategiju na kojoj kontinuirano rade i unapređuju komunikaciju, nivo održavanja predstavlja samo segment već utvrđenih procesa. Praktično, brandovi koji svojim potrošačima stalno potvrđuju vrijednosti iz kojih stoje, inspirišu ih i dio su njihovih životnih rituala, ne treba da brinu za svoje pozicije na tržištu.

Koji su bh. primjeri dobro iskomuniciranog brenda?

Mogu govoriti o tome šta pokazuju zvanični podaci BRANDpuls istraživanja, u drugom valu 2015. godine, koja su obuhvatila je 1124 branda na tržištu BIH unutar 53 FMCG kategorije. Važno je naglasiti da se to odnosi na BRANDscore, indikator snage branda izračunat na temelju marketinških indikatora performansi branda. Prilikom izračuna, BRANDscore uzima u obzir različiti aspekti odnosa potrošača prema brandu; bihevioralni i emocionalni. Prema BRANDscore top 5 bh. brand su Violeta, Sarajevski kiseljak, Zlatna Džezva, Bimal i Klas, a posebno je bitno reći da među top bh. brandova potrošači svrstavaju Meggle iako on nije izvorni bh. brand. Po meni M:tel je primjer dobre komunikacijske strategije i integracije u životne navike ljudi.

Postoji veliki broj brandova koji još uvijek ne uspijevaju napraviti značajniji iskorak u komunikaciju i izaći van granica BiH, kao što to rade brandovi iz susjednih zemalja, koji su vrlo aktivni na našem tržištu. Naši brand ambasadori su svakako dobar primjer komunikacije van granica bh. kao što su Amira Medunjanin, Amel Tuka, Demo fest Banjaluka, Jazz fest Sarajevo i mnogi pojedinci u sportu, umjetnosti i kulturi.