Piloti i tehnički eksperti regulatornih tijela i kompanije Boeing su isplanirali trodnevno testiranje koje će početi vjerovatno danas. Najprodavaniji Boeingov avion je prizemljen prošle godine nakon dvije katastrofalne nesreće u kojima je poginulo ukupno 346 ljudi. Ovi testovi su ključni za Boeing, a čak i ako sve bude kako treba, uslijedit će nove sigurnosne provjere koje će trajati mjesecima.
Regulatorna tijela za avijaciju su suspendovali avione 737 Max prije 15 mjeseci nakon rušenja aviona kompanija Lion Air i Ethiopian Airlines u razmaku od svega pet mjeseci. Odluka o povlačenju flote je prouzrokovala krizu u kompaniji Boeing.
Istražitelji su ustanovili da je problem u sistemu kontrole leta koji je Boeing od tada unapređivao u svojoj proizvodnoj bazi u Seattleu. Tokom testiranja će piloti namjerno aktivirati reprogramirani softver MCAS koji je označen kao uzrok nesreća.
Testni letovi su bili planirani za prošlu godinu, ali su u međuvremenu pronađeni novi sigurnosni propusti koji su doveli do odgađanja.
Za analizu novih podataka bit će potrebno nekoliko sedmica, a ako i tada bude sve u redu, bit će potrebni novi testni letovi, treninzi za pilote i dozvole evropskih i kanadskih regulatornih tijela.
Evropska agencija za sigurnost avijacije je navela da dozvola američko FAA-ja neće automatski značiti i dozvolu za letove u Evropi.
Kompanije Norwegian Air, TUI i Icelandair su među onima koji koriste Boeing 737 Max u Evropi, dok su neke druge kompanije naručile ovaj model aviona, piše BBC.