JLR, sa sjedištem u centralnoj Engleskoj, najavio je da će ukinuti 4.500 od 42.500 radnih mjesta, dok će Ford ugasiti "hiljade" radnih mjesta u sklopu restrukturiranja koje bi moglo rezultirati zatvaranjem tvornica i ukidanjem proizvodnje nekih modela.
Trgovinski rat između Kine i SAD-a, u kombinaciji s Brexitom, rascjepkao je globalno tržište te prisilio proizvođače automobila da preispituju profitabilnost pojedinih modela vozila i proizvodnih lokacija.
U posljednjim kvartalima, dobit JLR-a i Forda kaskala je za konkurentima poput BMW-a, Volkswagena i Peugeota, što je pojačalo pritisak investitora na njihove menadžere da spriječe gubitke.
Ford Europe, koji zapošljava 53.000 ljudi, godinama gubi novac, a pritisak za restrukturiranjem poslovanja pojačao se od kada je glavni konkurent General Motors povećao dobiti prodajom svojih evropskih brendova Opel i Vauxhall francuskom Peugeot SAC-u.
JLR je saopćio kako je potražnja u Kini, nekad jednome od njihovih najjačih tržišta, pala za 21,6 posto u 2018., što je najveći zabilježeni pad na bilo kojem od njihovih tržišta.
Otkazi su najavljeni u trenutku kada su i Ford i JLR pogođeni padom potražnje za automobilima s dizelskim motorom, te nakon što su se prošlog mjeseca evropski zakonodavci složili oko strožih razina dozvoljenih emisija štetnih plinova, prisiljavajući tako proizvođače automobila da ubrzaju ulaganja u proizvodnju električnih vozila.
Ford Europe izvijestio je o gubitku od 245 miliona eura prije odbitka kamata i poreza u trećem kvartalu.
JLR, koji je u vlasništvu Tata Motorsa i koji zapošljava oko 40.000 ljudi u Velikoj Britaniji, u četvrtak je izvijestio o 4,6-postotnom padu prodaje na godišnjem nivou, na nešto manje od 600.000 vozila, a u razdoblju od aprila do kraja septembra 2018., imao je gubitak od 354 milijuna funti, prenosi Poslovni.hr.