Hugo Faustino, digitalni strateg za Netflix i Nike: Kreativna intuicija ostaje ključna
Sa gotovo dvadeset godina iskustva, Faustino je ključni saradnik za Fortune 500 kompanije, pomažući im da pronađu svoj put u današnjem složenom digitalnom ekosistemu i za svoje korisnike kreiraju nezaboravna iskustva.
Ovaj inovativni strateg je, također, jedan od predavača na 12. Brending konferenciji koja će se, u organizacije agencije Via Media, održati 15. novembra u dvorani Mirza Delibašić. Ovim povodom, sa Faustinom smo razgovarali o radu na kampanjama za globalne brendove, pronalasku balansa između AI i kreativne intuicije, te o razvoju industrije u budućnosti.
Kako gledate na evoluciju video marketinga u posljednjih pet godina, s obzirom na sve veću prisutnost platformi kao što su TikTok i Instagram Reels?
Video marketing je prošao kroz velike promjene. Kratki, vertikalni video sadržaji su postali "kralj", potaknuti meteorskim usponom TikTok-a i Instagram Reels-a. Ovaj pomak je primorao brendove da prilagode svoje tehnike pripovijedanja i fokusiraju se na kratki sadržaj koji plijeni pažnju i zaustavlja korisnikovo skrolanje.
Također, došlo je do značajnog rasta sadržaja koji generišu sami korisnici, te su nestale granice između brendiranog i organskog sadržaja. Autentičnost je postala najvažnija, a korisnici su počeli gravitirati prema sadržaju sa kojim se mogu identifikovati, nasuprot visoko-produciranim reklamama.
Radili ste na globalnim kampanjama za brendove kakvi su Nike i Netflix. Koje su ključne lekcije koje ste naučili iz tih iskustava, a koje mogu biti primjenjive na manje regionalne kampanje, poput onih u Bosni i Hercegovini?
Izdvojio bih nekoliko važnih tačaka. Kao prvo, dosljednost brenda je zaista ključna, a ona dolazi uz održavanje jedinstvenog glasa i korisničkog iskustva preko svih tačaka komunikacije. Zatim, važno je održati globalni standard brenda, ali je jednako bitno lokalizirati poruku tako da ona odjekne kod lokalne publike. Naučio sam i da pripovijedanje bazirano na univerzalnom ljudskom iskustvu i emocijama nadilazi sve granice. Također, mogu reći da partnerska saradnja brendova, poput zajedničkog poduhvata Nike-a i Netflix-a i njihove inicijative za fitnes, ojačava doseg i kredibilitet brendova.
Svi se ovi principi mogu primijeniti i na tržište u BiH. Sjajan primjer je južnokorejska filmska industrija koja se uvijek prvo brine o vlastitoj kulturi i tradiciji, tek kasnije pojačavajući svoju poruku na globalnoj razini.
Kako balansirate kreativnost sa upotrebom podataka u vašim kampanjama? Da li smatrate da je AI danas "kralj", ili još uvijek postoji prostor za kreativnu intuiciju?
U današnjem okruženju, podaci i kreativnost se međusobno ne isključuju – oni su u simbiozi. AI i analitika podataka pružaju neprocjenjive uvide, ali kreativna intuicija i dalje ostaje ključna. Čarolija se događa kada podatke koristimo za potpomoganje kreativnih odluka, a ne za njihovo nametanje.
Umjetna inteligencija je moćan alat, ali nije "kralj". Više je nalik na izuzetno sposobnog savjetnika. Ljudska sposobnost raspoznavanja kulturoloških nijansi, emocionalnih tonova, kao i autentičnosti brenda je ipak nezamjenjiva.
Kako tehnologija mijenja odnos između brendova i potrošača, i kako će se taj odnos razvijati u narednim godinama?
Tehnologija podstiče direktne, personalizirane odnose između brendova i potrošača. Vidimo pomak prema hiper-personalizaciji i prilagođavanju iskustava posredstvom umjetne inteligencije, kao i interaktivne sadržaje koji pomoću proširene i virtualne stvarnosti, odnosno AR i VR, stvaraju nova iskustva brenda. Sa svojim društveno-odgovornim djelovanjem, brendovi također postaju aktivni sudionici izgradnje zajednice, a ne samo prodavači proizvoda.
Za brendove će biti ključno da iskoriste nove tehnologije, uz zadržavanje autentičnosti i izgradnju stvarnih veza sa potrošačima.
Kao govornik na 12. Brending konferenciji koja se odvija pod sloganom Brand New Humanity, Hugo Faustino će podijeliti svoje iskustvo i uvide u budućnost brendinga i oglašavanja, a na bini će mu se pridružiti kanski šampion Riccardo Fregoso, Chief Creative Officer u agenciji Dentsu Creative Italy, kao i Rahul Titus, koji kao Global Head of Influence u agenciji Ogilvy predvodi najveći i najuspješniji svjetski tim za influenser marketing.
Svoje kotizacije za ovaj jedinstveni događaj osigurajte na www.branding.ba.