Jaka konkurencija
34

I pored novih linija poslovanje Aerodroma Mostar u padu, rješenje u koncesiononaru

Piše: R. D.
Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba
Aerodrom Mostar i pored novih linija za njemačke gradove i Zagreb bilježi smanjenje broja putnika. Statistike navode pad od čak četrdeset posto u odnosu na prošlu godinu, a rukovodstvo aerodroma razmišlja o drugačijim strategijama kako bi okrenulo nepovoljne trendove.

Prema podacima specijaliziranog portala EX-YU Aviation News, samo dva aerodroma u regiji narušavaju sliku uzleta avionskog saobraćaja na ovom području. Ta dva aerodroma su Banjaluka i Mostar, koji su prema podacima ovog portala u periodu od januara do jula ove godine ostvarili pad od 1,5 te čak 39,6 posto (13.234 putnika) u mostarskom slučaju.

Marin Raspudić, direktor Aerodroma Mostar, u razgovoru za Klix.ba kaže da je sve ovo prijelazna faza obilježena uvođenjem letova Eurowingsa.

"Mi smo se od 2014. godine pozicionirali kao charter aerodrom te imali veoma kvalitetnog talijanskog partnera Mistral Air koji je dovodio Italijane, pretežno hodočasnike u Međugorje. Nažalost, ta je firma bankrotirala, a italijansko tržište je ostalo nepokriveno", objašnja Raspudić.

Marin Raspudić (Foto: Klix.ba)
Marin Raspudić (Foto: Klix.ba)

Kaže kako su reakcije na uvođenje linija za Njemačku dobre i da linije većinom koristi naša dijapora. Raspudić očekuje da će njemačka kompanija preuzeti taj prazan prostor nastao izostankom italijasnkih putnika. Nešto se očekuje i od aktivnosti iniciranih dolaskom poljskog nadbiskupa Hosera u Međugorje.

"Imali smo razgovor s gradonačelnikom Bešlićem u vezi s narednim godinama. U ovim okolnostima letenja niskotarifnih kompanija neophodna je pomoć grada i kantona. Trebamo pronaći i način da Aerodrom Mostar bude alternativa sarajevskom, jer je pred nama teška misija napraviti nešto veće u okruženju Sarajeva, Dubrovnika i Splita. Hrvatska ulaže 65 miliona eura u Split, stotinjak u Dubrovnik, mi se u takvom okruženju teško možemo izboriti", kaže Raspudić.

Ipak, na duge staze izlazak iz evidentne krize Aerodrom Mostar vidi u promjeni strategije.

"Rješenje bi moglo biti da se poslije izbora za Grad Mostar pronađe koncesionar koji bi preuzeo aerodrom. Aerodrom prolazi i krizu kadra, inžinjeri aviosaobraćaja odlaze raditi širom Evrope", kazao je Raspudić dodavši i da prezentirane informacije o broju putnika nisu potpuno tačne, da je do sada ove godine kroz mostarski Aerodrom prošlo dvadeset hiljada, a da se do kraja godine očekuje dostizanje broja od četrdeset hiljada putnika.

Planovi su, kaže, takvi da se u narednoj godini očekuje povratak na osamdeset hiljada putnika koji je bio 2014. godine, što je mostarski maksimum.

"Za razvoj Aerodroma Mostar je potreban ogroman novac, ogromna ulaganja... Federalno ministarstvo prometa i komunikacija nam je dalo neka sredstva koja će poslužiti. Međutim, moramo više raditi na marketingu i davati damping cijene, a ako dajemo damping cijene postavlja se pitanje od čega ćemo mi živijeti", zapitao se Raspudić.

Dvije linije Eurowingsa za Njemačku su devedeset posto popunjene i to je razlog za zadovoljstvo. Raspudić je najavio razgovore s rukovodstvom ove kompanije koja bi trebala pokriti i tržište Italije i Poljske te da se u narednom periodu promijeni tip aviona i za njemačke linije kako bi se povećao broj putnika.

"Malo se koristi linija Croatia Airlinesa za Zagreb, mi smo očekivali veće punjenje. Ljudi se žale na red letenja, a pokušat ćemo s tom kompanijom napraviti promjene u zimskom redu letenja, da se može u jednom danu otići u Zagreb i vratiti iz njega", pojasnio je Raspudić problematiku leta koji se subvencionira s milion KM sredstava federalnog ministarstva godišnje.

Menadžmentu Aerodroma Mostar, najavljuje njegov direktor, predstoje razgovori o uspostavljanju leta Turkish Airlinesa za Istanbul, ali i tu se očekuje podrška Vlade Federacije, kao što je bio slučaj i sa Zagrebom.