Alex Vaszi za Klix.ba: Porsche je u Sarajevu otvorio najmoderniji auto centar u regiji, ovo su detalji
Porsche BH dio je Porsche Holdinga, najveće automobilske maloprodajne kompanije u Evropi. Osnovana u Salzburgu 1947. godine, započela je kao porodični biznis djece Ferdinanda Porschea, Louise Piëch i Ferryja Porschea, koji su prvenstveno krenuli s ambicijom da donesu revoluciju u automobilskoj industriji. Međutim, ono što je započelo kao san, brzo je preraslo o globalnu priču o uspjehu.
Kroz decenije, Porsche Holding postao je jedan od najvažnijih igrača u automobilskoj industriji. Proširio se na 28 zemalja, a kao savršen djelić te slagalice, uklopio se i njihov Porsche BH centar u Sarajevu, generalni zastupnik za brendove Volkswagen, Audi, SEAT, CUPRA, Škoda, Porsche i MOON, koji je nedavno otvorio vrata svog novog prodajno-servisnog objekta u Blažuju.
Ovaj impresivni kompleks spojio je dizajn, najnaprednije tehnološke cjeline i sve ekološke i standarde iz oblasti elektromobilnosti u jedno. Lokacija u Blažuju donosi brojne inovacije i prednosti za korisnike i partnere na jednom mjestu. Više o tome u razgovoru za Klix.ba otkrio nam je generalni direktor Porschea BH Alex Vaszi.
Objasnite nam šta će novi centar donijeti klijentima i kakve sve novitete i inovacije mogu očekivati?
"Novi Porsche Sarajevo centar će kupcima pružiti poboljšano iskustvo s naprednom tehnologijom i širim spektrom usluga. Kupci mogu očekivati besprijekornu kombinaciju prodaje, servisa i podrške na jednom mjestu, što olakšava i čini praktičnijim upravljanje njihovim automobilskim potrebama. Donosimo zapadnoevropske standarde, ali i standarde proizvođača kroz našu posvećenost pružanju vrhunske kvalitete, inovacija i izvrsnosti u uslugama.
Bitno je naglasiti i da je ovo najveći centar u okviru Porsche Holding grupacije koja posluje u 28 zemalja svijeta. Također, ovo je jedini centar koji pod jednim krovom okuplja prodajne salone svih marki, kao i servisnu radionicu, limariju i lakirnicu", započinje Vaszi.
Centar se prostire na površini od 5.611m2, a kako Vaszi ističe on će na jednom mjestu obuhvatati sve prodajne i postprodajne usluge.
"Sve će biti na jednom mjestu, pružajući značajnu prednost za sve klijente iz naše porodice brendova: Volkswagen putnička i privredna vozila, Audi, SEAT, Cupra, Škoda, Porsche, Das WeltAuto za rabljena vozila, i MOON - naš brend za punjače za električna vozila i energetska rješenja. Ova integracija osigurava da kupci mogu obaviti sve, od kupovine novog vozila, njegovog finansiranja putem Porsche Leasinga, do održavanja i popravki, bez potrebe za posjećivanjem više lokacija. Naš cilj je pružiti efikasno i pojednostavljeno korisničko iskustvo", kazao je Vaszi.
Budući da "pod krovom" salona djeluje više brendova, pitali smo i kako su prilagodili dizajn i funkcionalnost novog prostora tako da odgovara svakom od njih.
"Primjenom najnovijih standarda, ali svojom rasprostranjenošću, novi centar pažljivo je dizajniran kako bi zadovoljio jedinstvene potrebe i izgled svakog od brendova koje predstavljamo. Fleksibilni izložbeni prostori, prilagodljiva područja za izlaganje i servisi specifični za brend osiguravaju da svaki od njih zadrži svoj jedinstveni identitet, dok koristi zajedničke resurse i infrastrukturu centra", kaže Vaszi.
Dok vlada trend gradnje ekološki prihvatljivih objekata: Evo kako je to uradio Porsche BH
Novi Porsche BH prodajno-servisni centar napravio je značajan napredak po pitanju ESG standarda i generalno održivog poslovanja. Direktor Vaszi je objasnio šta sve to podrazumijeva.
"Počeli smo s nultim emisijama za električna vozila, nakon čega smo se fokusirali na cirkularnu ekonomiju. Sada idemo korak dalje i izgradili smo zelenu zgradu i implementirali održive operacije koje uključuju uštede CO2, energetsku efikasnost, obnovljive izvore energije, fotonaponske sisteme, upravljanje otpadom, očuvanje vode i reciklažu", objašnjava Vaszi.
O kakvim standardima se radi, možda najbolje ilustruje podatak da je za grijanje i hlađenje objekta već u startu ugrađen sistem kojeg čini 46 kilometara cijevi ugrađenih ispod poda kompletnog objekta. Navedeni sistem koristi toplotu zemlje te je ubacuje u sistem grijanja i hlađenja.
"Postavljeno je i 1.785 registara u dva nivoa ispod objekta i sistem se, kao takav, kombinovan sa toplotnim pumpama, po prvi put implementira u BiH. Ovaj sistem koristi geotermalnu toplotu, ubacuje je u sistem grijanja i hlađenja. Toplotne pumpe koje koriste električnu energiju koriste se za razmjenu toplote. Također smo instalirali fotonaponski sistem koji pokriva 2.200 kvadratnih metara, s godišnjim kapacitetom od 430MWh. Ovaj sistem može zadovoljiti više od polovine energetskih potreba zgrade", ističe Vaszi pa dodaje:
"Svi gore navedeni faktori doprinose tome da ovo bude najsavremeniji auto salon u BiH. Ekološki gledano, ovo je najnaprednija trgovačka i servisna zgrada u BiH. Naši izložbeni saloni, servisni centar i lakirnica potpuno su posvećeni očuvanju okoliša."
Kako doznajemo iz razgovora sa gospodinom Vaszijem, riječ je dvocifrenoj milionskoj investiciji izraženoj u eurima. Projekat je, ističe on, završen u roku i pokazuje posvećenost razvoju ekonomije regije i napretku automobilske industrije u BiH.
"Pokazujemo da i u BiH možete realizovati projekte koje viđate u Njemačkoj ili Austriji. Nadamo se da ćemo ovim potezom ohrabriti investitore da vide budućnost u ovoj ekonomiji. Podrška institucija u realizaciji ovako velikog projekta bila je ohrabrujuća. Zahvaljujući saradnji, posebno sa Općinom Ilidža na čelu sa načelnikom gosp. Nerminom Muzurom, svi administrativni preduslovi potrebni za realizaciju projekta su riješeni u roku", napominje Vaszi.
Online rezervacije kao jedno od rješenja za nešto udaljeniju lokaciju centra
Budući da se sada nalazi na nešto udaljenijoj lokaciji, pitali smo i kakve će olakšice objekat ponuditi klijentima kako bi im servis bio što pristupačniji.
"Autosaloni i radionice se sele iz gradskih centara zbog ograničenog prostora i nedostatka profitabilnosti za gradske investicije. Pratimo ovaj međunarodni trend, a kako bismo se suočili s udaljenošću nove lokacije, uvodimo nekoliko rješenja. Već imamo online sistem za rezervacije kako bismo pojednostavili terminiranje, a u planu je još toga. Naš cilj je osigurati da potencijalna udaljenost ne predstavlja neugodnost za naše klijente", objašnjava Vaszi.
Razgovor smo nastavili u smjeru tržišta luksuznih automobila u BiH. Vaszi objašnjava da, iako je sam proces kupovine vozila jednostavan, uspješnost se raspoznaje tek ukoliko se ono "pokvari".
"Potražnja za luksuznim automobilima u BiH je visoka, ali tržištu trenutno nedostaju sveobuhvatne usluge. Iako je kupovina luksuznog vozila relativno jednostavna, pravi test dolazi kada se pojave servisni problemi. Ovdje prisustvo pouzdanog lokalnog partnera postaje ključno. Snaga brendova unutar Volkswagen grupacije u BiH leži u našoj sposobnosti da ponudimo sveobuhvatnu uslugu, osiguravajući da naši klijenti dobiju ne samo izuzetna vozila, već i podršku u postprodaji", istakao je.
S obzirom na široku paletu vozila koje nude te brendova koje zastupaju, pitali smo postoji li neki "favorit" među vozilima, a Vaszi je istakao da naročitu prednost imaju SUV vozila.
"Teško je izdvojiti samo jedan model. Međutim, jasan trend u posljednjih nekoliko godina kod svih naših brendova je popularnost SUV vozila. Kupci su privučeni SUV vozilima zbog njihove svestranosti, prostranosti, naprednih sigurnosnih karakteristika i superiornih performansi, što ih čini preferiranim izborom za mnoge", objašnjava Vaszi pa se osvrće i na najvažnije karakteristike kada kupci biraju vozilo:
"Naši kupci cijene cjelokupan paket. Nudimo sveobuhvatan spektar usluga - od prodaje, postprodajnog tretmana, finansiranja, punjača za električna vozila i njihove instalacije. Također, reputacija brenda i ukupna pouzdanost su ključni faktori koji utječu na njihov proces donošenja odluka", kaže Vaszi.
Za kraj, gospodina Vaszija pitali smo i o planovima za budućnost. Šta su sljedeći koraci?
"Naši sljedeći koraci uključuju lansiranje novih modela, organizovanje ekskluzivnih događanja počevši od našeg službenog otvaranja u septembru, te daljnje poboljšanja korisničkog iskustva. Cilj nam je da ostanemo lideri u uvođenju međunarodnih trendova na bh. tržište. Elektromobilnost je ključna tema koja je tek zaživjela u BiH, unatoč brojnim preprekama. Uz pravu podršku vladajućih institucija uvjereni smo u naš uspjeh. Svjesni činjenice da smo pioniri elektromobilnosti u državi, nastavit ćemo predvoditi ovu industriju. Uvjereni smo da će naši klijenti imati pristup najsavremenijoj tehnologiji i infrastrukturi za električna vozila", ambiciozno je razgovor zaključio Alex Vaszi.