Zahtjevan projekat
387

Od Sarajeva do Goražda za 45 minuta: Potpisan ugovor o gradnji tunela Hranjen

Piše: E. A.
Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba
Direktori JP Autoceste FBiH i kompanije Euro –Asfalt.d.o.o. Sarajevo, Adnan Terzić i Hamed Ramić, potpisali su danas u Goraždu ugovor o gradnji tunela Hranjen vrijedan 81.899.833 KM.

Ovaj najzahtjevniji i ujedno najznačajniji dio projekta izgradnje brze ceste Sarajevo-Goražde, povjeren je kompaniji Euro- Asfalt koja je odabrana za izvođača radova u otvorenom postupku.

Ugovor se odnosi na prvu fazu projekta izgradnje brze ceste Sarajevo-Goražde, probijanje glavne i servisne cijevi i izrada primarne podgrade cestovnog tunela Hranjen. Ugovorom je preciziran rok za izgradnju tunela od 36 mjeseci, a radovi bi trebali početi vrlo brzo.

"Drago mi je da smo konačno došli u poziciju da potpišemo ugovor i time ozvaničimo početak realizacije jednog dijela ozbiljnog projekta koji puno znači za građane ovog kantona, znači za Federaciju, za povezivanje ali i za JP Autoceste jer je ovo prvi projekat brze ceste koji mi započinjemo. Za nas je ova faza činom potpisivanja završena mi idemo dalje, objekat koji će se napraviti nije stalni objekat, on se treba dovršiti u zanatskom smislu i treba izgraditi brzu cestu i tek tada ćemo moći reći da imamo spojeno Sarajevo sa Goraždem. Dok smo ugovarali čekali procedure , našli smo i Vlada FBIH treba da se odredi o potencijalnom finansijeru koji je izrazio želju da finansira ostatak izgradnje, tako da ćemo, dok se izvođač pripremi imati zaokruženu finansijsku konstrukciju. Procedura je vrlo jasna, mi smo danas potpisali ugovor, izabrana kompanija u roku 15 dana treba da donese bankovne garancije za dobro izvršenje posla, za avans i nakon što dobijemo te garancije mi izvođača uvodimo u posao. Izvođač radi i glavni projekat koji se kasnije revidira. Ja očekujem da će organizacija gradilišta i potrebna geotehnička ispitivanja da bi se kompletan glavni projekat završio započeti najdalje u roku od mjesec dana" , rekao je Terzić.

Vlada FBiH osigurala 70 miliona KM

Sredstva u iznosu od 70 miliona osigurana su Odlukom Vlade Federacije BiH iz akumuliranih dobiti BH Telecoma, dok su ostatak vlastita sredstava JP Autoceste FBiH. Premijer Vlade FBIH Fadil Novalić istakao je danas da će se pokazati kako je ovo najznačajniji prijekat u mandatu.

"Ovdje je potpisan ugovor o gradnji tunela Hranjen koji je dio brze ceste Sarajevo- Goražde. Prvi put je pomenut u Dejtonskom sporazumu i vrlo veliki dio Dejtonskog procesa je zauzelo pitanje Goražda i komunikacije koja je doduše tad bila određena da ide preko Grebka i preko Bjelašnice. Danas 22, 23 godine nakon toga ne razmišljamo na taj način već smo svjesni da je najbliža komunikacija tunel Hranjen. To nije običan projekat, ovaj put je vjekovima prije nas predstavljao bolju komunikaciju Goražda i Sarajeva. Finansijer je Vlada FBIH, ali moramo naglasiti da je to dio akulmulirane dobiti BH Telekoma i pošto tuneli po svojoj naravi imaju dugi životni vijek mi bi željeli da taj tunel nazovemo tunel BH Telekoma aludirajući time i na vrlo dugi životni vijek BH Telekoma. U tom smislu ja čestitam Goraždacima koji od ovog projekat najviše dobivaju, ali i cijeloj BIH jer je na određen način Gorazde naša "slaba tačka". to je naša emocionalna veza grad na Drini", izjavio je Novalić.

Gradnja tunela Hranjen historijski je projekat za Goražde koje godinama čeka na ispunjenje obećanja o gradnji brze ceste koja će, sada je već izvjesno, cestovnu udaljenost od glavnog grada BIH, smanjiti sa sadašnjih 95,6 na 56 kilometara. Tako bi vožnja između Sarajeva i Goražda brzom cestom trajala svega 45 minuta.

Veliki događaj za Goražde

"Za BPK Goražde ovo je jedan veliki čin i veliki događaj. Jedna generacija je počev od 2015.godine skromno rekla da će nastojati zagovarati uspostavu cestovnog povezivanja Sarajeva sa Goraždem na jedan kvalitetniji način i do danas smo prešli ogroman put, od samog početka smo znali da je potrebna politička odluka, potrebne procedure i finansije i to je jedan okvir u koji smo paralelno najmanje dvije godine procese "gurali" iz ovog kantona. Moram istaći da smo u tom procesu imali dobru saradnju sa Kantonom Sarajevo i Federalnim ministarstvom za izbjegla i raseljena lica, na način da smo prvi put imali projetnu dokumentaciju koju smo mogli staviti na sto višim nivoima vlasti", kazao je između ostalog Emir Oković, premijer BPK Goražde.

Ministar komunikacija i prometa BIH BiH Ismir Jusko koji je prisustvovao potpisivanju ugovora izrazio je zadovoljstvo te sam čin ocjenio veoma pozitivnim.

"Stvarno mi je drago što sma danas prisustvovao ovom svečanom činu jer za one koji znaju koliko strateški tunel Hranjen mjenja kompletnu transportnu infrastrukturu između koridira Vc i glavnog grada i istočnog dijela naše države. Ovo nije samo za Goržde, ovo je povezivanje kompletne regije", izjavio je Jusko.

Tunel Hranjen će biti dug 5,8 kilometara, a sastojat će se od dvije cijevi. Jedna će biti namijenjena za saobraćaj motornih vozila i kroz nju će prolaziti dvije saobraćajne trake, za svaki smjer po jedna. Druga cijev će biti servisna i koristit će se za održavanje tunela, kao i za slučaj eventualnih nesreća u tunelu.

Ukupna vrijednost izgradnje brze ceste iznosi 200 miliona maraka, što znači da za konačan završetak radova nedostaje oko 120 miliona. Federalni premijer Novalić izjavio je danas kako za Vladu FBiH u budućem sazivu postoje ranije utvrđeni prioriteti i da odstupanja neće biti.