Ozvaničen početak radova na autoputu Beograd - Sarajevo koji će koštati osam milijardi KM
Dodik je izjavio da je uvjeren da će samo gradnja velikih puteva omogućiti i gradnju malih puteva.
"Sve to ne bi bilo moguće da nije bilo opredjeljenja Vučića da otpočne razgovore sa Turskom i BiH kako bi se moglo uspostaviti ova važna komunikacija. Sretan sam što u ime RS i BiH mogu ovo ozvaničiti. Želim da se vama zahvalim zato što ste prihvatili da izgradnju mosta finansira Srbija u cjelini iako je uobičajeno da se to podijeli", kazao je Dodik.
Džaferović je izjavio da je važno da se ovaj autoput što prije izgradi i da se dva glavna grada što prije kvalitetno povežu.
"Ovaj današnji trenutak je početak izgradnje nečega što cjelokupni region vodi u mir i stabilnost. Hvala Turskoj i predsjedniku Erdoganu koji igraju stabilizirajuću ulogu u cijelom regionu. Šta ima bolje od ovoga? Grade se fabrike da ljudi mogu normalno da žive od svog rada, grade se putevi da ljudi mogu normalno da funkcioniraju. Hvala predsjedniku Vučiću i Srbiji što je riješila sva pitanja kompliciranih procedura. Nadam se da ćemo i mi u BIH što prije okončati procedure kako bi BiH počela gradnju. BiH je ponosna zemlja i želi da ima dobre odnose sa susjedima i komšijama na principu međusobnog uvažavanja", kazao je Džaferović.
Komšić je rekao da mu je velika čast i zadovoljstvo biti danas u Sremskoj Rači. Dodao je da je prije dvije godine izgledalo nemoguće da se krene u izgradnji ovakvog jednog velikog infrastrukturnog projekta."Svojim prisustvom želimo pokazati koliko je samo malo potrebno razumijevanja i osmijeha da stvari u regionu krenu nabolje. Ovo jeste autoput i komunikacija ali ovo je i simbol naših boljih odnosa", kazao je Komšić.
Erdogan je kazao da su danas svi svjedoci jednom historijskom trenutku u odnosima među ovim državama.
"Most preko Save čiji kamen-temeljac danas postavljamo vidimo kao most prijateljstva za cijeli region. Imamo velika očekivanja od naše kompanije kada je u pitanje realizacija projekta u šta kraćem vremenu i na najbolji način", kazao je Erdogan, dodavši da će Turska nastaviti uvećavati svoje investicije širom Srbije.
Vučić je kazao da je jedini način na koji ljudi iz regiona mogu ići - jeste zajedno.
"Hoćemo da nam budu bliži i Bijeljina i Brčko i Banja Luka i tuzla i Sarajevo i Višegrad i svako mjesto na tom prstenu. Hoćemo da Bošnjaci iz Pazara lako odu u Sarajevo i posjete svoje Bošnjake, ali i Srbe iz Nevesinja, Trebinja da posjete svoje sunarodnjake, ali i da se svi međusobno posjećuju", kazao je on.
Usaglašena trasa autoputa Beograd - Sarajevo, odnosno dio koji prolazi kroz Bosnu i Hercegovinu, koštaće skoro tri milijarde eura odnosno skoro šest milijardi KM i ići će od Rače preko Bijeljine, Brčkog i Lončara prema Sarajevu (preko Tuzle i Žepča), a zatim na Pale, Rogaticu i Višegrad, gdje će se praviti konekcija za Goražde.
Ranije je rečeno da će na trasi moderne saobraćajnice koja je planirana da ide kroz BiH, od Sarajeva prema Tuzli do granice sa Srbijom i od Sarajeva prema Višegradu do granice sa Srbijom, potrebno je izgraditi 133 mosta ukupne dužine od 25,8 kilometara, kao i 53 tunela ukupne dužine od 37,5 kilometara.
Autoput Beograd-Sarajevo gradit će se kao prsten, i to u dva pravca. Prvi pravac na relaciji Kuzmin - Sremska Rača - Bijeljina i Požega - Kotroman (granica sa BiH). Drugi pravac, dionica Požega - Užice - Kotroman (granica sa BiH), dužine oko 60 kilometara, sa koridorom 11 povezuje se u Požegi, a od Požege preko Moravskog koridora (E-761) trebalo bi da se u Pojatama poveže sa koridorom 10.
Ukupna vrijednost izgradnje obje dionice na teritoriji Srbije je oko milijardu eura, dakle dvije milijarde KM. To znači da ukupna vrijednost autoputa Beograd-Sarajevo košta osam milijardi KM.
Gradnja autoputa Beograd - Sarajevo zvanično je počela krajem avgusta otvaranjem gradilišta na dionici Sremska Rača - Kuzmin.