Učestalo pitanje
26

Da li se isplati lojalnost kompaniji: Pojedini stručnjaci tvrde da se ne isplati

B. R.
Ilustracija: Shutterstock
Ilustracija: Shutterstock
Vera Lau je 27-godišnjakinja koja je radila u tri različite kompanije. Ona je dio generacije onih koja dovodi u pitanje ideju lojalnosti kompaniji.

Smatra da se lojalnost ne isplati i da je sve postalo vrlo promjenjivo.

"Vrijedni ste samo dok vas smatraju vrijednim. Ako ne učite i ako ne zarađujete, vrijeme je da odete. Situacija je bila veoma drugačija 80-ih i 90-ih godina prošlog stoljeća. Ljudi su tada bili zahvalni na tome što su zadržali posao i što su zaradili. Naš pogled na posao se promijenio. Naši životi se više ne grade oko toga, a sama plata nije dovoljna ni da platiš račune ili kupiš kuću", kazala je Lau.

Prema istraživanju kompanije WorkProud iz maja ove godine, a kojom je bilo obuhvaćeno 1.000 stalno zaposlenih, samo 23 posto radnika starosti 42 godine i manje od toga je izrazilo snažan da interes da dugoročno budu u svojim kompanijama. To je slučaj kod radnika od 30 godina i manje od toga.

"Ovi rezultati istraživanja pokazuju promjenjivu prirodu lojalnosti na radnom mjestu, posebno među mladim zaposlenicima", napomenuo je Rick Garlick koji je predvodio spomenuto istraživanje WorkProuda.

Prema istraživanju kompanija Endowus i Intellect iz jula ove godine, a kojim je bilo obuhvaćeno 1.000 zaposlenih, čak 43 posto zaposlenih iz generacije Z (osobe rođene u periodu od sredine 90-ih godina prošlog stoljeća do 2010.) u Hong Kongu i Singapuru su kazali da često razmišljaju o napuštanju posla.

"Kako mlađa radna snaga nastavlja davati prioritet faktorima kao što su ravnoteža između poslovnog i privatnog života te kultura kompanije, poslodavci moraju prilagoditi svoje strategije zadržavanja (radnika) kako bi zadovoljili rastuće potrebe i očekivanja ove populacije", podsjetio je Garlick.

Da li se lojalnost isplati

Da li se u korporativnom svijetu isplati lojalnost? Direktor za ljudske resurse u kompaniji Kickstart Ventures Jerome Zapata smatra da se lojalnost ne isplati. Istakao je da su vjerovatno bolje plaćeni oni koji uvijek iznova traže posao.

Direktorica za ljudske resurse u LinkedInu Sumita Tandon je sugerisala radnicima da bi trebali odvagati prednosti i nedostatke kontinuirane promjene poslova. Kako je rekla, bilo bi mudro da prije odluke o promjeni posla procijene da li je karijerni razvoj moguć unutar trenutne kompanije, piše CNBC.