Bez novih fabrika: Da li je na pomolu potpuni krah autoindustrije u Evropi?
"Nećemo premještati postojeću proizvodnju u SAD. Ali veća je vjerovatnoća da ćemo iduće fabrike izgraditi u Americi. Postoji rizik da Evropa izgubi od ove preraspodjele", kazao je Klaus Rosenfeld, šef kompanije Schaeffler, četvrtog po veličini njemačkog proizvođača automobilskih dijelova.
Ova izjava Rosenfelda odražava važan trend: automobilska industrija sve češće premješta svoju proizvodnju iz Njemačke i drugih dijelova Evrope u Kinu i Sjevernu Ameriku, piše Deutsche Welle.
"Postoji mnogo razloga zašto automobilska industrija napušta Njemačku i Evropu", rekao je za DW Stefan Schneeberger, menadžer u konzultantskoj firmi Berullys Strategy Advisors, specijaliziranoj za automobilsku industriju.
Glavni razlog preseljenja su skupi energenti. Cijene struje u EU-u su dva do tri puta veće nego u SAD-u.
"Stroži regulatorni zahtjevi kojima je industrija izložena u EU-u i Njemačkoj također govore u prilog preseljenju. I naravno, primamljive su i subvencije koje se trenutno nude u SAD-u. Međutim, ove milijarde subvencija su povezane s klimatskim tehnologijama kao što je elektromobilnost", dodao je Schneeberger.
SAD subvencionira samo klimatski prihvatljive tehnologije
Broj automobila koji bi se trebali proizvesti u Evropi pada zbog planova za izmještanje proizvodnje u razdoblju od 2023. do 2029. godine. No taj trend, s druge strane, uzrokuje puno pozitivnije prognoze za druge regije svijeta. Očekuje se čak i rast globalne proizvodnje vozila, iako slabiji nego što se predviđalo 2021. godine.
"Trenutne prognoze pokazuju negativne učinke eksternog šoka izazvanog ratom u Ukrajini, kao i korekture pretjerano optimističnih prognoza iz 2021. godine s obzirom na okončanje ograničenja vezanih za pandemiju i krizu čipova", objašnjava Schneeberger.
Ekspanzija alternativnih pogona jedan je od megatrendova u automobilskoj industriji. U SAD-u se također nazire kraj motora s unutarnjim sagorijevanjem, ali ipak sporije nego u Evropi ili Kini. Poređenja radi, 14 posto novih registrovanih vozila u Njemačkoj je čisto električno, u Kini, najvećem tržištu električnih automobila, to je 21 posto, a u SAD-u manje od šest posto.
"To bi se moglo znatno promijeniti u bliskoj budućnosti. Vremena kada su električna vozila bila fenomen ograničen na zapadnu obalu SAD-a su prošlost", rekao je za DW Henning Ludes, američki stručnjak za tržište automobila i partner u firmi Berylls Strategy Advisors.
Prema Ludesu, koji je sarađivao na jednoj odgovarajućih analizi, SAD je već u direktnoj konkurenciji s Evropom za drugo mjesto kao najvažnije svjetsko tržište električnih automobila, odmah iza Kine. Očekuje se da će prodaja takvih vozila premašiti šest miliona komada godišnje u SAD-u 2030. godini, što odgovara tržišnom udjelu od oko 40 posto.