Problem za platformu
3

Booking.com na udaru Evropskog suda pravde: Zabranjena im praksa po kojoj se izdvajaju od konkurencije

M. G.
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Najviši evropski sud, Evropski sud pravde (ECJ) u četvrtak je izdao kritiku zbog pravila cijena koje je Booking.com nametao vlasnicima hotela. Ranije, vlasnicima nije bilo dozvoljeno da nude niže cijene na vlastitoj web stranici ili na drugoj platformi za rezervacije u odnosu na Booking.com.

Sud pravde Evropske unije (CJEU) sada je odlučio da Booking.com nije imao pravo na takvo ponašanje prema zakonima Evropske unije.

Sud se pozabavio ovim slučajem nakon što je amsterdamski sud postavio pitanje o tome da li je Booking.com imao pravo primjenjivati ova pravila cijena u skladu s evropskim zakonima. Platforma za rezervacije smatrala je da je to dozvoljeno, ali je CJEU presudio da Booking.com nije smio nametati ova "dodatna ograničenja" prema zakonima o konkurenciji.

Prema Evropskom sudu, ova pravila nisu "objektivno neophodna" za obavljanje glavnih aktivnosti platforme za rezervacije niti su neprimjereno restriktivna za ciljeve Booking.com-a.

Booking.com je najavio da će naknadno odgovoriti na ovu presudu. Prema riječima portparola, pravila cijena su ukinuta u Holandiji i drugim zemljama EU 1. jula u skladu sa evropskim zakonodavstvom. Ovo znači da vlasnici hotela sada mogu ponuditi niže cijene putem svoje web stranice ili drugih platformi osim Booking.com-a.

Osim toga, CJEU je izvijestio da pravila o cijenama općenito mogu dovesti do manje konkurencije i istiskivanja malih platformi i novih učesnika. Sud je naglasio da platforme poput Booking.com-a same po sebi ne utiču negativno na konkurenciju. Ove platforme potrošačima pružaju jednostavan pristup mnogim smještajima i omogućavaju im brzo poređenje. Sud je zaključio da platforma olakšava otkrivanje pružalaca usluga.

Španski regulator za konkurenciju CNMC želio je u februaru kazniti matičnu kompaniju Booking.com-a sa 490 miliona eura zbog zloupotrebe njihove dominantne pozicije na tržištu. Regulator je već neko vrijeme istraživao kompaniju zbog sumnje na nepoštene prakse prema nekim hotelima i putničkim organizacijama u zemlji.

Kazna još uvijek nije izrečena, jer je Booking.com najavio da će se žaliti na ovu kaznu.